Втвърдяване на волана
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
32 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- SHeRiFa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ е39 2.0i
- Мечтае да кара: Е38 4.4i
Re: Втвърдяване на волана
А трябва ли да се обезвъздуши по някакъв начин,защото съм сменял преди време едни гумички на буталцата на спирачки и след това трябваше обезвъздушаване,тук щом има помпа предполагам,че също ще има някакъв пиниз?
Andare Dopo Dio!
- sali_k
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 12.07.2009
- Местоположение: София, Княжево
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i, E70 3.0D
Re: Втвърдяване на волана
Колеги днес след 10 минутна манипулация и вчерашната едночасова, проблемите с хидравликата се решиха напълно (да не чуе дявола).
Проблеми:
I. При студен двигател (масло хидравлика) волана се завърта с доста повече усилие, отколкото при “загрял” двигател. Дори и при номинална температура въртенето е доста по-трудно от преди няколко месеца т.е след рециклиране на рейката (Виж проблем II).
Този проблем не зависи от оборотите на двигателя, а единствено от температурата на хидравлияната течност.
Решение (благодарение на колегата mfandakov viewtopic.php?f=35&t=244872&start=15) :
1. Почистване на казанчето за хидравликата и механичния филтър в него.
Използвайки схемата http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... oil_pipes/
Действия:
а) източих хидравличната течност от казанчето използвайки спринцовка
б) свалих кутията на въздушния филтър (ключ 8, 10, права отверка)
в) откачих казанчето от 2-та болта с който се държи към двигателя (ключ 13),
г) изсипах остатъчната хидравлична течност наклонявайки казанчето в малък съд
д) развих скобите N 2, 15 от схемата и свалих самото казанче
е) вътере в казанчето се развива винта който държи филтъра (torx t3 app)
ж) с корселин напълних казанчето, което обърнах с капачката надолу, като се запушва отвора с подходящо нещо (например дървена клечка). След престой от около час и обилно “разклащане” източих корселина и отворих за вентилация. Следва сглобяване по обратния ред
з) смяна на маслото в системата. Това е елементарна манипулация, която води до източване на 90% от маслото без никакви усилия и висене под колата. Действия:
з1) маркуча от позиция 15 поставих в съд за събиране на масло (там където стои въздушния филтър)
з2) върти се волана пълен ляв- десен няколко пъти, като от това през маркуча 15 изтича значително количество течност.
з3) налях постепенно новото масло Castrol DEX III (19 BGN) във “всасния” маркуч номер 2 от схемета, до неговото запълване. Повтарят се действията от точка з2 до източване на литър хидравлична течност. Така смятам, че въпреки смесването на нова със стара течност съм постигнал един задоволителен процент заменена течност.
и) по обратен ред сглобих, като преди да завинтя капачката на казанчето запалих двигателя и чрез пълен ляв – десен няколко пъти обезвъздуших системата.
Краен резултат: Студен двигател- загрял еднакво усилие за въртене на волана, но….
Върти се все едно е волан на ЗиЛ и не е равномерно.
II. При завъртане на волана на всяка ¼ ход има затягане – и отпускане т.е нещо все едно е на зъби и прескача. Този проблем не зависи от температурата или от оборотите на двигателя.
Решение - 10 минутно (благодарение на viewtopic.php?f=35&t=196514&hilit=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B5+%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BD&start=15 ):
1. Свалих филтърната кутия.
2. Напръсках всичките 4 чашки на кормилното каре което влиза в рейката с WD40, след това с графитна смазка, като волана се върти през ¼. Това зависи от позицията на карето.
Следва пробно шофиране се усеща истинско удоволствие от перфектната за момента хидравлика
Проблемите в моя случай са решени от теми във форума и консултация със сервиз Малашевци, където ми рециклираха рейката. Телефон мога да дам на лични.
Безаварийно шофиране!
С.Кисьоски
E39 M52B20 96y
Проблеми:
I. При студен двигател (масло хидравлика) волана се завърта с доста повече усилие, отколкото при “загрял” двигател. Дори и при номинална температура въртенето е доста по-трудно от преди няколко месеца т.е след рециклиране на рейката (Виж проблем II).
Този проблем не зависи от оборотите на двигателя, а единствено от температурата на хидравлияната течност.
Решение (благодарение на колегата mfandakov viewtopic.php?f=35&t=244872&start=15) :
1. Почистване на казанчето за хидравликата и механичния филтър в него.
Използвайки схемата http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... oil_pipes/
Действия:
а) източих хидравличната течност от казанчето използвайки спринцовка
б) свалих кутията на въздушния филтър (ключ 8, 10, права отверка)
в) откачих казанчето от 2-та болта с който се държи към двигателя (ключ 13),
г) изсипах остатъчната хидравлична течност наклонявайки казанчето в малък съд
д) развих скобите N 2, 15 от схемата и свалих самото казанче
е) вътере в казанчето се развива винта който държи филтъра (torx t3 app)
ж) с корселин напълних казанчето, което обърнах с капачката надолу, като се запушва отвора с подходящо нещо (например дървена клечка). След престой от около час и обилно “разклащане” източих корселина и отворих за вентилация. Следва сглобяване по обратния ред
з) смяна на маслото в системата. Това е елементарна манипулация, която води до източване на 90% от маслото без никакви усилия и висене под колата. Действия:
з1) маркуча от позиция 15 поставих в съд за събиране на масло (там където стои въздушния филтър)
з2) върти се волана пълен ляв- десен няколко пъти, като от това през маркуча 15 изтича значително количество течност.
з3) налях постепенно новото масло Castrol DEX III (19 BGN) във “всасния” маркуч номер 2 от схемета, до неговото запълване. Повтарят се действията от точка з2 до източване на литър хидравлична течност. Така смятам, че въпреки смесването на нова със стара течност съм постигнал един задоволителен процент заменена течност.
и) по обратен ред сглобих, като преди да завинтя капачката на казанчето запалих двигателя и чрез пълен ляв – десен няколко пъти обезвъздуших системата.
Краен резултат: Студен двигател- загрял еднакво усилие за въртене на волана, но….
Върти се все едно е волан на ЗиЛ и не е равномерно.
II. При завъртане на волана на всяка ¼ ход има затягане – и отпускане т.е нещо все едно е на зъби и прескача. Този проблем не зависи от температурата или от оборотите на двигателя.
Решение - 10 минутно (благодарение на viewtopic.php?f=35&t=196514&hilit=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B5+%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BD&start=15 ):
1. Свалих филтърната кутия.
2. Напръсках всичките 4 чашки на кормилното каре което влиза в рейката с WD40, след това с графитна смазка, като волана се върти през ¼. Това зависи от позицията на карето.
Следва пробно шофиране се усеща истинско удоволствие от перфектната за момента хидравлика

Проблемите в моя случай са решени от теми във форума и консултация със сервиз Малашевци, където ми рециклираха рейката. Телефон мога да дам на лични.
Безаварийно шофиране!
С.Кисьоски
E39 M52B20 96y
32 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани