Въпрос относно съвместимост на части?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
Въпрос относно съвместимост на части?
Налага ми се смяна на двигателя поради повлякло бутало/а.... Моят мотор беше м62б46.... Поради липса на 4.4 и спешност на ремонта, се оглеждам и за 3.5... Колега от форума ми предложи 3.5 но с някой липси, съответно ми е нужна информация за съвместимостта на частите от моя мотор с тези от 3.5.... Доколкото разбрах липсващите части от евентуалния донор са
има липси по мтора, иначе като блок и глави не е пипан седи си цял.
няма картер, полукартер, лявата лапа дето минава масло през нея, бананите на веригата, бубини.
инсталацията с компютрите ги имам.
Та всички гореизброени неща взаимозаменяеми ли са между 4.6 и 3.5? Също така кутията ми е суичтроник на алпина. Ще има ли драми със нея? Благодаря предварително!
има липси по мтора, иначе като блок и глави не е пипан седи си цял.
няма картер, полукартер, лявата лапа дето минава масло през нея, бананите на веригата, бубини.
инсталацията с компютрите ги имам.
Та всички гореизброени неща взаимозаменяеми ли са между 4.6 и 3.5? Също така кутията ми е суичтроник на алпина. Ще има ли драми със нея? Благодаря предварително!
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Въпрос относно съвместимост на части?
Защо не сравниш партидните номера в realoem.com, ще ти е някакъв ориентир.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Въпрос относно съвместимост на части?
Твоя двигател е с Ванос. Повече общо има с M62B44TU, той и на неговата основа е правен но има и общо с M62B35TU (т.е. след 09/1998). В Realoem няма Алпината като модел на Е39, но според това което го има там:
-Картер и полукартер (по-скоро горен и долен картер) няма информация да са съвместими но е възможно да са
-Лявата лапа пак няма информация
-За така наречените "банани" които реално са обтегач и водач ако 3,5 е ванусов стават и за 4,6 (във X5) поне според Realoem.
-Бубини и инсталация стават пак ако 3,5 е ванусов.
-Компютъра става но трябва да се префлашне.
Последните две едва ли ще са нужни. След като се насадят "железата" без инсталация и компютър от "новия" ще е необходимо само да се префлашне компютъра на алпината. Или другия вариант да се сложи компютъра на 3,5-овия двигател и да се прекодира всичко за новата му "периферия". Втория вариант ще е май по-лесния че не всеки разполага с фърмуер на компютъра за 3,5 с ванос
но пък вече почти всеки има диагностики разни с които би могло да се направи прекодирането. А и компютъра върви в комплект и с EWS и там ще има заигравка.
Аз лично не бих се метнал на тази схема ако не съм 100% сигурен че са съвместими частите. Да не говорим за "даунгрейда" от 4,6 до 3,5 но щом обстоятелствата го налагат
-Картер и полукартер (по-скоро горен и долен картер) няма информация да са съвместими но е възможно да са
-Лявата лапа пак няма информация
-За така наречените "банани" които реално са обтегач и водач ако 3,5 е ванусов стават и за 4,6 (във X5) поне според Realoem.
-Бубини и инсталация стават пак ако 3,5 е ванусов.
-Компютъра става но трябва да се префлашне.
Последните две едва ли ще са нужни. След като се насадят "железата" без инсталация и компютър от "новия" ще е необходимо само да се префлашне компютъра на алпината. Или другия вариант да се сложи компютъра на 3,5-овия двигател и да се прекодира всичко за новата му "периферия". Втория вариант ще е май по-лесния че не всеки разполага с фърмуер на компютъра за 3,5 с ванос

Аз лично не бих се метнал на тази схема ако не съм 100% сигурен че са съвместими частите. Да не говорим за "даунгрейда" от 4,6 до 3,5 но щом обстоятелствата го налагат

Re: Въпрос относно съвместимост на части?
Ами аз затова питам и гледам за да не се метна и да се окаже че не стават нещата. Според риълоема долната част на картерите са нищо общо, другото май е идентично. Лапата както каза е неясна.... Излезе ми оферта за 4.4 като мога да го взема с кутия без, както с компютър или без. При положение че имам кутията на алпината която правих миналата зима и е в отлично състояние, кое би било най добър вариант от гледна точка лесен и бърз монтаж с възможно най малко главоболия и естествено пари. 4.4 с кутия и копютър като след това продавам суичтроника и каквото е здраво от моя мотор? Вариант две само 4.4 с комп и насаждаме суичтроника? В тоя случай кво трябва да се пренастрои за да бачка кутията адекватно с новия мотор и комп? Или само мотор без комп и кутия, съответно ше стане ли с моя комп да се управлява всичко и кой може да го свърши тва пренастройване? Дилеми всякви, а време никво, та дайте малко акъл че досега не съм правил подобни гимнастики и малко ми е тъмна индия.....
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Въпрос относно съвместимост на части?
4,4TU двигател (железата) със всичко останало от твоята кола (инсталация, компютър, ск. кутия), това е най-нетрудоемкия вариант стига да няма (ей така за спорта) някоя малка и дразнеща разлика в захващането на кутията към двигателя. Двигателя ще запали и ще работи накак но не като истински 4,4. И ще остане да се префлашне компа с картите за 4,4 че да тръгне двигателя както трябва.
ПП "новия" двигател ако е от англичанка стартера трябва да се измести от другата страна съответно да се направи отвора в блока в които се монтира и захваща и испускателните колектори са различни и не влизат в "неангличанка". Колекторите трябва да са или от лява дирекция или майстора да го бива с CO-то. Предполагам на 4,6 двигателя са същите като на 4,4 т.е. могат да се ползват на алпината изпускателните колектори.
ПП "новия" двигател ако е от англичанка стартера трябва да се измести от другата страна съответно да се направи отвора в блока в които се монтира и захваща и испускателните колектори са различни и не влизат в "неангличанка". Колекторите трябва да са или от лява дирекция или майстора да го бива с CO-то. Предполагам на 4,6 двигателя са същите като на 4,4 т.е. могат да се ползват на алпината изпускателните колектори.
Re: Въпрос относно съвместимост на части?
Чакам да ми каже продавача ту ли е мотора или не.... Ако не е ту дали има вариант пак с моя комп да стане след намеса на келеша да речем.... Ако няма как да стане, то ше трябва да взимам и компа... В крайна сметка мисля че трябва да се види цена за префлашване и цена на комп и което идва по изгодно то да се направи... Колекторите траа ги вида в риълоема дали са еднакви, ама мисля че са, съответно евентуално стартера остава като драма....
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани