Каква водна помпа 2.5 TDS

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от Dirty M5 driveR » 28 Фев 2012, 7:48

vladobate написа:Ето снимка на ориинална помпа
28092011252.jpg
, нарисувал съм едната лопатка и миже да се добие представа колко е дължината й ( сравнявайки я с избрана за заместител ) и ако някой ми каже че това няма значение за дебита да се замисли сериозно ( не само дължината на лопатката е определяща дебита , но е определяща , играе голяма роля ). Нека не е пластмасова кат се плашете толкова , но нека да е копие на оригиналната макар че съмнително поне като брой на лопатките и също качеството на изработка както спомена Пресиян . И малко едностранно се разглежда ролята на помпата важен е напора дет ще даде тая помпа и биха ме разбрали хора виждали колко са малки дупките за циркулация на охл. течност към главата. Многократно обсъждана тема , но повярвайте има значение добрата водна помпа , а уреда за темп. на таблото е за възклицания никва друга работа не върши и стигне ли се дотам да се загледате ококорен в него ще раберете колко сте му вярвали каква всъчност информация носи , а не превантивна защита. Уред нереагиращ ( поне не визуално ) в диапазон от поне 25градуса ,за сравнение наличието на наколко термостата през няколко градуса ( не няколко десетки ) , не означава перфектна охладителна система или никакви проблеми за в бъдеще още повече Е39 поне има вариант за живи данни което е по-полезно във всяко отношение.


Напълно съм съгласен, колега. Аз в никакъв случай не оспорвам този факт. Но си мисля, че щом диапазона на нормалната работна температура е толкова голям, то от БМВ са преценили, че няма никакъв проблем, и затова стрелката си седи по средата. Иначе след тези уточнения за дебита и реалната температура определено бих си взел оригинална :) защото за мен определено има значение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от vladobate » 28 Фев 2012, 21:42

Диапазона на работната температура не е толкова голям , но защо са "успокоили" така уреда не мога да кажа други марки коли си отчитат колебанията в доста по-малък диапазон. Исках да наблегна че ако стрелката си седи винаги на 12 часа ( или един косъм преди или след ) не еднозначно показва правилно функциониране на охлаждането , защото тръгне ли към червения сектор е вече късно и не можем да ползваме този уред за превантивни мерки ( навременни ) срещу евентуален фал в охлаждането . Иска си профилактика тази система и не на 10-15 години нито на 5 , а на две годинки смяна на антифриз щото най-малкото си губи мазилните качества така важни и за правилната работа на водната помпа . Покрай тази профилактика се преглежда и цялата система като в тези огледи може да се хване евентуален проблем в зародиш. А помпата със сигурност е преизчислена ( както и цялата система ) за да покрие пренатоварвания на мотора , но това не значи че е добре да се слага каква да е помпа или на всяка цена с метална турбинка щото сигурно това ще и е последната смяна вовеки. Иначе всеки сам решава , аз съм си намерил пълно копие на оригиналната , поне откъм геометрия което смятам е важно , но това си е мое решение и не мога да кажа засега колко дълго ( или поне в сравнение с оригинала ) ще изкара . Истината за съжаление е че тук идват колици с вече сменени помпи ( поне на 90%) и в по-голям процент от случаите смяната е била продиктувана от разрушаването на старата което е още по-жалко щото парчетата от нея ( не малка част от тях ) остават в блока поради невъзможност да бъдат извадени с промивки . Затова е най-добре да поддържаме системите по най-добрия ( по-близък до стоковия най-малко ) възможен начин с идеята за намаляване на евентуални дефекти с по-голям процент успеваемост. Успех.
Последна промяна vladobate на 29 Фев 2012, 0:29, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от Alexch » 28 Фев 2012, 22:56

vladobate написа:Диапазона на работната температура не е толкова голям , но защо са "успокоили" така уреда не мога да кажа други марки коли си отчитат колебанията в доста по-малък диапазон. Исках да наблегна че ако стрелката си седи винаги на 12 часа ( или един косъм преди или след ) не еднозначно показва правилно функциониране на охлаждането , защото тръгне ли към червения сектор е вече късно и не можем да ползваме този уред за превантивни мерки ( навременни ) срещу евентуален фал в охлаждането .


Евала и за двата изчерпателни поста :yes: Само да доуточня, че на по-старите модели Е34, Е30 (и назад) датчика предава на таблото всяка промяна в температурата. И аз не знам защо на по-новите модели са го "успокоили", както се изрази.
Сега може да поразсъждаваме доколко няколко градуса нагоре в работната температура в този "безопасен" диапазон са вредни за мотора. Може би едно добро масло и хубав антифриз може донякъде да ги компенсират. Тук се сещам и за видовете термостати с различна температура на отваряне, които се препоръчват за един и същи мотор, но за различните климатични условия. Значи факторите са много и не трябва да се ограничаваме до помпата. Така стигам до извода, че помпа ментак, в комбинация с термостат отварящ по-късно от препоръчаното, стар антифриз и калпаво масло могат да доведат до големи поразии, като вината ще бъде разпределена поравно между тях.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от doomy525 » 29 Фев 2012, 2:08

За мен има проблем с охладителната система, ако темп стигне над 99-101 градуса, па ако ще и Еверест да качвам :lol:

Въпреки че казват за изправната охлад. система диапазона на градусите не трябва да превишава 4 градуса разлика (т.е. от 92 до 96 примерно..)
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от deyan-enchev » 29 Фев 2012, 10:47

Ще си позволя да цитирам E39 User Guide Page 84 ->

It is not unusual for the needle to rise as far as the edge of the red zone in response to high outside temperatures or severe operating conditions.

При е30 както каза колегата по-горе, температурния уред реагира на минимални промени и е много готино, неопитните шофери биха се филмирали излишно.
При е39 и е36 са ги "успокоили" да, но това не е рядко срещано, Мерц, Форд, VAG групата, кажи речи всичко след 90та е така - NOT user friendly уредчета, шанс ...

Какво й е лошото на RMFD помпата от ДаруКар ... че търсим алтернативи ... само цената ли е или имате други опасения?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от Zubcho » 01 Мар 2012, 16:54

re-manufactured = RMFD

рециклирана или преработена е това? Защото четох материал в който се споменаваше, че БМВ се отказват от пластмасовата турбинка в полза на металната. След време се установява, че металната износва по-бързо лагера и минават на композитна. HEPU е с такъв материал, но самата турбинка не е 100% като оригиналната от към дизайн на витлата. В 1 тема иницийрана от мен по-повод странно включване на перката на 2-ра степен сме обсъждали този въпрос. Поровете из е34 подфорума. Там колега беше намерил водна помпа 1:1 с тази на БМВ, но на половин цена.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 20.02.2011
Местоположение: Димитровград / Хасково
Пол: Мъж

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от uBaH » 01 Мар 2012, 17:11

Макар и за TDS, темата ще е полезна и за мен, защото скоро ще трябва да сменям моята помпа. Предлагат ми Meyle и Hepu, като цените и на двете са под 90 лв. Оригинална намерих за ~160 лв.

Meyle-то, доколкото разбрах, е с метална перка, а Hepu-то - с полимерна та и аз се чудя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от deyan-enchev » 01 Мар 2012, 17:20

Аз бих послушал Пресиян за ХЕПУ, но ако имате опасения смятам че ДаруКарската няма да е лош избор.

Четох в нет-а, че при RMFD помпите, се ползва само самия корпус.
Доколко е достоверно незнам.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от Zubcho » 01 Мар 2012, 18:48

uBaH написа:Макар и за TDS, темата ще е полезна и за мен, защото скоро ще трябва да сменям моята помпа. Предлагат ми Meyle и Hepu, като цените и на двете са под 90 лв. Оригинална намерих за ~160 лв.

Meyle-то, доколкото разбрах, е с метална перка, а Hepu-то - с полимерна та и аз се чудя.



HEPU
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 20.02.2011
Местоположение: Димитровград / Хасково
Пол: Мъж

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от uBaH » 01 Мар 2012, 18:52

Благодаря, така или иначе за Meyle само негативни коментари има от колегите (доколкото четох преди време из темите).

А причината за смяната на моята е "ромолящ" лагер. Отделно че вече мина година откакто купих колата и дори чисто профилактично, ще е добре да сменя помпата в най-скоро време.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 15.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Ченгетата да почервеняват!!!!

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от bambuka » 03 Мар 2012, 23:15

Значи първо искам да благодаря на всички отзовали се колеги!Вече поръчах помпата Hepu от колегата Laviatan.
Only god can judge me!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 22.06.2008
Пол: Мъж
Кара: E30, E34
Мечтае да кара: E30

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от agrogrind » 20 Фев 2015, 17:02

От около 10 000 км карам тдс е39 и обмислям смяната на водната помпа чисто профилактично, понеже смятам да покарам колата поне 2-3 години и да си питам в темата за оригиналната водна помпа, понеже смятам точно такава да купя и въпроса ми е, ако сега сменя с оригинална водна помпа ще имам ли проблеми с нея за 3 години напред (въртя около 20 000 годишно)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Каква водна помпа 2.5 TDS

Мнение от vladobate » 22 Фев 2015, 18:24

agrogrind написа:От около 10 000 км карам тдс е39 и обмислям смяната на водната помпа чисто профилактично, понеже смятам да покарам колата поне 2-3 години и да си питам в темата за оригиналната водна помпа, понеже смятам точно такава да купя и въпроса ми е, ако сега сменя с оригинална водна помпа ще имам ли проблеми с нея за 3 години напред (въртя около 20 000 годишно)

Ами за 3.5 години и малко над 60000км с нова оригинална водна помпа няма никакви проблеми до момента . Макар че охл. система не е само водна помпа така или иначе , но тя засега държи .

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook