Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от bong_666 » 11 Сеп 2014, 12:43

Здравейте колеги, тъй като до момента все още се опитвам да си оправя колата, защото някой преди мен сериозно си е експериментирал с инсталацията на двигателя, след смяната (заради отсъствие на буксата към клапана /може би е сензор/ от снимката) сега дойде ред на това да разбера дали маркучите към него са правилно свързани.
От снимките маркучите са свърани по следния начин :
1 - мап сензора към вакуум тръбата
2 - егр
3 - към всмукателните колектори
4 - към вакуум тръбата

vakumi - 1.jpg

vakumi - 2.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 27.07.2010
Пол: Мъж
Кара: лимузина

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от bat_gosho » 11 Сеп 2014, 13:00

При мен мапа е свързан с номер 3 и колектора чрез тройник.Все пак мапа трябва да взима информация директно от колектора.А въпросната вакуум тръба не съм сигурен дали има вакуум в нея,защото при мен завършва с филтърче и дупка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от bong_666 » 11 Сеп 2014, 13:09

Предполагам е вакуум тръба, защото започва от вакуум помпата, знам ли ? Иначе при теб мапа ако е свързан с тройник, тогава отвора във въпросната тръба би трябвало да остане празен ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от saleene » 11 Сеп 2014, 13:14

Колега общо взето това е схемата на вакуума , дано успееш да се ориентираш . :bchug:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от bong_666 » 11 Сеп 2014, 13:26

Успях горе долу да се ориентирам, но филтърчето след номер 22 не е показано на къде отива. Най добре ще е някой колега направо да направи една две снимки или да опише подробно кое къде е, защото с тея 4 маркучи комбинации една камара :D :D
Иначе от схемата веднага забелязах някои разлики спрямо свързването на маркучите при мен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 16.06.2012
Кара: Audi 1.9 tdi;BMW e46 320da 12.2002

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от danzel-jtd » 11 Сеп 2014, 13:53

изхода на филтърчето си остава празно-отива в атмосферата-няма нищо към него :D
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от bong_666 » 11 Сеп 2014, 18:35

Свързах ги така както трябва да са от снимката на колегата, а мап сензора към колекторите. Резултата е че автомобила умира, гасне, а от ауспуха пуши все едно се е запалил автомобила .... нямам абсолютно никакво обяснение за това. Възможно ли е тези резултати да идват от предварението на гнп-то от 19 градуса, което показа диагностиката ?
Иначе при свързването от моите снимки колата си върви горе долу, пуши си черно, отвреме навреме не и стига мощност, но си върви. Утре чакам да ми пристигне и другия дебитомер, защото сегашния имал нещо проблеми с филма и понеделник като се прибера във Видин ще го сложа, ще си купя и филтърче за маркуча, защото няма такова при мен и мисля да оставя гнп-то и дюзите за проверка .... вие какво бихте казали ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от saleene » 11 Сеп 2014, 19:24

Съвсем възможно е , ето ти всички центровки и предварения >>>
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от gentata » 11 Сеп 2014, 20:20

От първата снимка червения маркуч (1) (номер 12 от схемата по-долу) трябва да заминава към вентила, който пуска вакуум към тампоните на двигателя (ако все още са такива).
Изображение
Тръбата (4) трябва да заминава към трипътния вентил, който управлява ЕГР-а. На схемата която е посочил saleene се вижда как е свързан.
Мапа трябва директно да е свързан към всмукателния колектор - все пак той трябва да измерва налягането което прави турбината. Има си специална тръбичка за маркуча от долната страна на всмук. колектор.
На самия ЕГР има още един маркуч заминаващ надолу към главата, с по-голям диаметър е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от bong_666 » 11 Сеп 2014, 20:56

Аааха, значи на този маркуч не му е мястото на мап сензора. Сега да обощиме написаното дотук : Мап сензор-колектори ; от въпросния клапан горната тръбичка към вакуум тръбата; средната към егр-а; долната свободна с филтърче. Разглеждах снимки в гугъл на такива двигатели и на някои са им вързани и трите тръбички с някакви маркучи отиващи на някъде, но нищо не се вижда .... Каквото и да правя ще е след като се прибера, защото след като видях какви са последствията от правилното пренареждане на маркучите, имам чувството че след 5 км ще роди :(

Четох из форума относно количеството което трябва да се впръсква, а написаното бе 3,7-4 mg , при мен на диагностиката варираше между 6-7 mg :D :dunno: :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от bong_666 » 17 Сеп 2014, 10:16

Оправих колата, следвайки схемата навързах всичко и сега има много по-голяма разлика, вече и в ниските обороти има мощност, а във високите още повече. След 1-2 дни ще я кача на диагностика и ще видя какво ще покаже. Благодаря :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds '98
Мечтае да кара: F16

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от yordanzhelev » 23 Сеп 2014, 23:38

Колега bong_666 ще е много полезно ако добавиш едно мнение с по-подробни инструкции и снимки какво точно си направил и кое къде се връзва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от zvetiko » 24 Сеп 2014, 9:33

bong_666 написа:Аааха, значи на този маркуч не му е мястото на мап сензора. Сега да обощиме написаното дотук : Мап сензор-колектори ; от въпросния клапан горната тръбичка към вакуум тръбата; средната към егр-а; долната свободна с филтърче. Разглеждах снимки в гугъл на такива двигатели и на някои са им вързани и трите тръбички с някакви маркучи отиващи на някъде, но нищо не се вижда .... Каквото и да правя ще е след като се прибера, защото след като видях какви са последствията от правилното пренареждане на маркучите, имам чувството че след 5 км ще роди :(

Четох из форума относно количеството което трябва да се впръсква, а написаното бе 3,7-4 mg , при мен на диагностиката варираше между 6-7 mg :D :dunno: :dunno:


Мислех, че е някаква случайна грешка- веднъж на един tds, току що вкаран от Германия, видях МАР сенсора, който трябва да измерва налягането направено от турбината, да е свързан, вместо към колектора, неизвестно защо към вакумната магистрала. Но изглежда това е някаква системна грешка. ;)
Колега, наистина на по-стар двигател, е добре стойностите на впръсканото гориво да са 3-4mg, като е по-добре да са 3mg. Ако го направиш, ще усетиш повече от осезателна промяна в динамиката на колата. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 25.03.2014
Пол: Мъж

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от Fonzi525 » 29 Ное 2014, 1:27

здравейте колеги прочетох темата беше много полезна реших и аз да проверя маркуча от колектора към мап-сензора беше се спекъл като камък и като го свалих и го надух беше задръстен и като го надух по силно почна да излизат капки масло но си беше заминал смених го с друг ,но колата я взех на скоро и все още няма номера за да я пробвам предполагам ,че ще има ефект

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Въпрос за вакуум маркучи 525 tds

Мнение от bong_666 » 29 Ное 2014, 10:10

В понеделник разглобявам колата и ще направя подробни снимки на всички маркучи, като ще посоча кой къде отива.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook