Проблем 530D

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 31.05.2014
Местоположение: Враца/Варна
Пол: Мъж
Кара: 530DA

Проблем 530D

Мнение от s.evtimow » 26 Окт 2014, 19:52

Здравейте колеги.От скоро съм собственик на 530D автомат 2001 facelift и всичко до момента беше приказка преди да се установят следните проблеми.Закарах колата в гаража на един приятел за смяна термостати и защото педала на спирачките при натискане потъва но не винаги. Започнахме да сваляме корите по мотора и да оглеждаме за повреди по вакума на сервото.Разбрахме че при натискане педала на спирачката фучи някъде около сервото може дори и да е то.Но в процеса на разоборудване отворих капачката за маслото и там имаше конденз.Моят приятел каза че това е нормално защото вече е по-студено и колата я карам на къси разстояния което е факт.Но проблема със сервото и термостатите избледня в мига в които дигнах щеката за масло а тя едно че беше 2.5/3см над максимума но и маслото в мотора беше пресечено.Странното е че в казана за антифриз няма масло и незабелязах видимо понижение на нивото му(в норма). По колата в движение нямаше никакви проблеми всичко по таблото беше нормално освен температурата която стоеше на чертата след синьото затова купих термостати естествено и парното не беше силно но имаше.Колата не ми е влизала в червено винаги когато е загрявала се е включвала перката.
Какво може да е станало за да доведе до пресичане на маслото в мотора?Сервото ако е сдало багажа варианти за ремонт има ли?Също така имам питане относно майсторите във Варна някои които наистина разбира от този тип двигатели.
Благодаря предварително и се извинявам ако съм нарушил правилата в форума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Проблем 530D

Мнение от Retrofit » 26 Окт 2014, 22:15

Водата в маслото може да е влезнала през сервото за спирачките.
Самото серво е в ниша под филтъра за купето, тази ниша има отвори за отичане на вода, когато те се запушат, в проливен дъжд или снеговалеж се събира вода и сервото се наводнява, оттам водата се засмуква от вакум помпата и влиза право в двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Проблем 530D

Мнение от spacepl » 26 Окт 2014, 22:24

.... а и при този прецакан термостат колата не успява да изпари кондензираната вода от маслото. Оправи термостата, покарай я да загрее хубаво и после пак гледайте за "боза" по щеката. Двигателя равномерно ли работи? Пали ли нормално студен или първоначално е на по-малко цилиндри?

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 31.05.2014
Местоположение: Враца/Варна
Пол: Мъж
Кара: 530DA

Re: Проблем 530D

Мнение от s.evtimow » 26 Окт 2014, 23:03

Колата пали от четвърт.Няма да реди цилиндри няма нищо.Просто маслото е боза и с повишено ниво както казах по горе и то доста повишено.Казаха ми че може да има повреда в масления охладител там им било слабо място и от там взимали вода но на мен неми липсва антифриз.... :dunno: А ако оставя да работи двигателя с това масло няма ли да стане още по-голям проблем и да затегне мотора?А колкото до сервото при него ми се стори че като натискам педала не толкова да се чува съскане колкото като засмукване(все едно смучеш със спринцовка)

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 31.05.2014
Местоположение: Враца/Варна
Пол: Мъж
Кара: 530DA

Re: Проблем 530D

Мнение от s.evtimow » 26 Окт 2014, 23:18

Retrofit написа:Водата в маслото може да е влезнала през сервото за спирачките.
Самото серво е в ниша под филтъра за купето, тази ниша има отвори за отичане на вода, когато те се запушат, в проливен дъжд или снеговалеж се събира вода и сервото се наводнява, оттам водата се засмуква от вакум помпата и влиза право в двигателя.


Като махнах филтъра под него в нишата имаше малко вода наистина но не съм пипал сервото да вида дали е пълно с вода разгледах подобни теми с проблем с сервото и видях че колегите източвали водата със спринцовки.Ще видя дали и по маркуча към вакум помпата има вода ако има значи е ясна работата и да не разбутвам масления охладител напразно.Благодаря за инфото колеги!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Проблем 530D

Мнение от Retrofit » 27 Окт 2014, 17:41

Вода не трябва да се задържа там, спринцовка не ти трябва, просто бръкни с нещо да отпушиш отворите и ще изтече водата. Вода в маркуча за вакума едва ли ще има, понеже е засмукана в двигателя.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 9.11.2013

Re: Проблем 530D

Мнение от dobriastz » 27 Окт 2014, 20:58

Задължително сменяш маслото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Проблем 530D

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 28 Окт 2014, 13:09

Аз също имам подобен проблем на 520 I TU , като вали проливен дъжд и колата е стояла на място,като се кача и натисна спирачката се чува точно като на колегата засмукване и леко бълбукане.При дълго време валеж спирачката в началото като се запали колата е твърда и иска натискане 1-2 пъти като помпене, за да омекне и да хване както трябва.Откъде може да влиза вода в спирачната система?Засмукването се чува точно зад педала на спирачката?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Проблем 530D

Мнение от Elesar74 » 28 Окт 2014, 14:38

Влиза от филтъра на климатика, под който са запушени дренажните отвори. Огледай в левият долен край на филтърната кутия, има една крива тръбичка, тя е за оттичане на водата от кутията на самият филтър. Махаш кутията на филтъра. В горния край левия калник ще видиш друг отвор, такъв един елипсовиден, той е за оттичане на водата от предното стъкло. В него влиза и част от филтърната кутия. Той доста често е запушен от боклуци. Почисти ги тези дупки да си спокоен.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook