Проблем с охладителната система 528i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 15.12.2009
Пол: Мъж

Проблем с охладителната система 528i

Мнение от tony_hristov » 26 Окт 2014, 21:52

Колеги, зрдравейте!
Ще карам по съкратената версия...
Септември месец т.г. си закупих Е39 528i с газова уредба Принс (поставяна извън България), с проблем в мотора - надуваше маркучите. Естествено рекох си, че с една ревизия на глава, шлайфане, нова гарнитура всичко ще е о.к.
Откарах я в сервиз, където ми потвърдиха на следващия ден, че има проблем с главата, прибраха ми 750 лв., като ми поясниха, че не е пукната, а само била крива!
Тръгвам си аз от сервиза (с изправена глава), но след 10 мин. темп. скочи до небесата, аз от своя страна слизам, обезвъзд., естествено липсва парно и т.н., след което я връщам обратно в сервиза. Казват ми, че ще я видят и отстранят проблема и отново я оставям. След седмица ми се обаждат да я взема, гледам ново виско набили и пак ме изпращат да карам... пак същото стрелката горе..., пак се връщам, още седмица, като накрая ми заявиха, че не знаят какво й е, но гарантират, че главата е о.к.
Звъннах на един приятел да ме насочи към сервиз, като междувременно обезвъздушавах на всеки 20 км., а той ме попита дали съм проверил изпарителя за пропускане на газ? Така при следващото/поредното обезв. се наведох до врътката и усетих, че наистина мирише на газ....
Радостен, след много търсене открих сервиз, който има софтуер за Принс, подстригаха ме 200 лв. за смяна на мембрани и настройка и 2 седмици бях щастлив - стрелката на темп. беше закована на средата...
Обаче преди седмица отново започна да ми изписва да проверя нивото на водата, след което пак започна да загрява, но този път с уговорката, че преди да загрее, кара по 500-1000 км.
Това което ми се явява сега като симптоми е следното: бързо качва темп. на мотора, но маркуча след термостата е по-скоро студен и като движа бавно в резонните задръствания в София, парното изчезва, след което като влезе в обороти, парното отново се появява и на дълъг път не е проблем, но на 1-ва - 2ра в града си загрява след ден-два каране.
Ако някой има идея какъв може да е проблема, моля да сподели, че вече само температура гледам и маркучи пипам...

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 5.03.2012
Местоположение: Китен / Казанлък
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 TOURING 3.0D

Re: Проблем с охладителната система 528i

Мнение от Tsaneff » 27 Окт 2014, 1:10

Според мен главата трябва да отиде на хидротест, задължително. Но само при условие, че си отхвърлил виско, термостат и помпа. След всички тези неща, на мен ми излезе радиатор, но аз имам ТДС. Твърде възможно е да имаш проблем във водите на газовата, но ако е работила преди, не знам колко е вероятно да се повреди. Отново казвам, че главата трябва да мине на хидротест и ако е здрава, следва шлайфане, нова гарнитура, една молитва :mhihi: :mhihi: и сглобка... Ще следя темата с интерес, че и аз си блъсках главата половин година.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: Проблем с охладителната система 528i

Мнение от Conqueror » 27 Окт 2014, 1:36

Нивото на антифриза бързо ли пада?С паленето имаш ли проблеми като престои колата?
Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Проблем с охладителната система 528i

Мнение от Bavarcho » 27 Окт 2014, 9:22

водна помпа смени ли?
термостат..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с охладителната система 528i

Мнение от zvetiko » 27 Окт 2014, 9:32

...Обаче преди седмица отново започна да ми изписва да проверя нивото на водата, след което пак започна да загрява, но този път с уговорката, че преди да загрее, кара по 500-1000 км.
Това което ми се явява сега като симптоми е следното: бързо качва темп. на мотора, но маркуча след термостата е по-скоро студен и като движа бавно в резонните задръствания в София, парното изчезва, след което като влезе в обороти, парното отново се появява и на дълъг път не е проблем, но на 1-ва - 2ра в града си загрява след ден-два каране.
Ако някой има идея какъв може да е проблема, моля да сподели, че вече само температура гледам и маркучи пипам...


Колега,нещо подобно имах на една Е46-ца, преди няколко дни. Губеше антифриз, започваше да прегрява, отоплението изчезваше, надуваше маркучите. На няколко места бяха казали спукана глава. Оказа се една фина пукнатина на кожуха на термостата, от където изтичаше антифриз и влизаше въздух. Това, което описваш, прилича на недостиг на антифриз, затова парното работи на високи обороти и добре загрял двигател. Имаш и въздушен джоб, затова термостата не отваря когато трябва. Дали е спукана главата- разбира се като се направи тест за наличие на СО2 в антифриза.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook