Проблем с охладителна система E39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от Ivo_Borisov » 03 Апр 2014, 16:47

Therefore virtually every BMW technician, including technical advisor Mike Miller of the BMWCCA, recommends replacement of the water pump every 60K miles as part of a preventative maintenance program.

От тук
http://www.dvatp.com/bmw/water_pump/
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от deyan-enchev » 03 Апр 2014, 17:00

Аз също предполагах, че е нещо такова като интервал, защото 20 000 - 30 000 ми звучат прекалено малко.
Благодаря.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от doomy525 » 03 Апр 2014, 19:09

Забравил съм да напиша, че тоя интервал го ползвах като слагах с метални турбинки. Сега с пластмасовата ще видя как ще процедирам, но 60к мили ми се виждат много пък на мен :lol: примерно 60к километра по-добре ми звучат
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от Ivo_Borisov » 03 Апр 2014, 22:05

Не четох цялата тема, но май става въпрос точно за пластмасова турбина. Нека някой да преведе страницата и да каже :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от deyan-enchev » 03 Апр 2014, 22:29

Реално аз скоро не съм правил 20 000 на година, така че смяната на 60 000 км е напълно ОК за мен и моите представи.
Беше ми важно да знам, защото реално сега след 1-2 години чак ще я сменя пак по тия критерии. Моята си е от Дару и вярвам, че ще изкара поне 60 000 км :) , Готина тема,
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от Владо » 03 Апр 2014, 23:29

Това за 100к км и аз съм го срещал... Същевременно същия въпрос се задава и за термостата.
Затова се смята за добра идея, ако някое от двете се предаде, се подменят и двете. Тук идва усложняващия въпрос с ментетата, дето карат по 2-3 месеца :no:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от doomy525 » 08 Юни 2014, 15:31

Така, искам да внеса малко яснота по окончателното решение на проблема ми, тъй като не се оказа само от водната помпа, и нищо чудно тя да е заминала заради този проблем :lol: След като сложих новата помпа забелязах, че постоянно градусите играеха до 95-96-97 при което се включваше и виското и перката на климатика, но от тях темп спадаше и градско общо взето през 15-20 минутен интервал работеха. От дълго умуване и следене кога се появява проблема стигнах до извода, че от както сложих новия радиатор от тогава започнаха проблемите. Отидох при един познат, с който се захванахме да разгадаем проблема без да разглобяваме всичко, което може да го поражда. Та от извода, че от както смених радиатора започнаха проблемите, отворихме капачката на разширителния съд и видяхме, че няма обратна струйка ОТНОВО (след като смених старата помпа я видяхме, че тръгна, но явно после пак е спряла тъй като е събрала въздух и не може да го изкара тъй като няма от къде). Проблема се оказа от клапана, който се намира (като отвориш капака и застанеш с лице към двигателя) отдясно на радиатора (маркучето, което връща струйката и служи да се обезвъздушава сама системата). След кратко мислене как да видим дали самия клапан сработва и отваря, когато е нужно - направо го махнахме :lol: (клапана изобщо не се отваряше и заради това направихме тая интервенция да е постоянно отворен). Направихме резба в пробката, където беше самия клапан и сложихме нужния болт (забравих да направя снимки :oops: ) с дупчица в него, който да изкарва въздуха и така реално струйката да си върви нормално. След интервенцията - ТРУДНО, ама много трудно достига 91-92 градуса, а термостата отваря на 92 и ако /понеже едва дигнах градусите до 92 с климатик на макс и катерене на големи баири градско и цедене на 2ра и 3та скорост :lol: /, то на 92 градуса отваря термостата и темп пада на 88-89 веднага..оставихме я да работи около 40-45 минути на място и повече от 89 градуса не вдигна.
Извода е, че радиатора беше чисто нов и никой не се усъмняваше в него, но аз бях забелязал, че от както го смених започнаха проблемите. Купих водна помпа нова, сменихме я, но градусите не ми харесваха как варират, но не правеше проблем колата и не вдигаше градуси. Купих и нов термостат, който си стои в багажника :mrgreen: и така цялото решение на проблема ми струваше 6 лева за болта с дупчицата (ще направя тея дни) и 5 лева за работата.
Карах после около 130-140км градско с климатик и пълен багажник, после още 80 извънградско с яко настъпване (от ВТ до Шипка) и температурата не стигна повече от 93 градуса, а държанието на колата беше коренно различно и като ускорение, и като разход.
Та съвета ми е към колегите, които имат съмнение за нормалната граница на температурата да си прегледат системата за неизправности тъй като идват жеги..

Имам въпрос - перката на климатика мисля, че не работи, защото дори и при градуси от 88-92 на климатик (за пореден път се убеждавам колко е прецизна системата на BMW и че при изправност на системата границите между долна и горна граница е 4 градуса.. :paranoid: :D ) не сработва. Нормално ли е да не се включва при положение, че не вдига повече от 92? Или независимо от това, че е на климатик перката се включва на по горни градуси? :dunno:
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с охладителна система E39

Мнение от deyan-enchev » 09 Юни 2014, 9:11

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook