Гърмеж в смукателните кулектори
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Dragoboy79
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 12.04.2014
- Пол: Мъж
Гърмеж в смукателните кулектори
Здравейте, колеги имам BMW 520 бензин и скоро сложиш обикновенна газова уредба, а трябва да е с газов инжекцион. Та да кажа какво става от време на време в кулекторите има гърмеж и от там започват да се губят обороти на газ и на бензин. Сложил съм така наречените ''кихалки'' но гърмежа пука там където те са вкарани и залепени. Много ще бъда благодарен ако можете да ми кажете от къде може да идва този гърмеж?
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
Колко киловата ти е изпарителят? Кой я насторйва и как?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Dragoboy79
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 12.04.2014
- Пол: Мъж
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
Настройката едно майсторче уж, но как я е настройвал незнам немога да кажа. Максималния му капацитет на изпарителя е 28кг/h и става въпрос за обикновенна газова уредба, а не газов инжекцион.
- dmxl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d 05
- Мечтае да кара: F10 M550D
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
колега сам си си отговорил "а трябва да е с газов инжекцион"
- Dragoboy79
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 12.04.2014
- Пол: Мъж
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
Трябва колега, но на този етап нямаше как и сложих обикновенна.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
turbo написа:Колко киловата ти е изпарителят? Кой я насторйва и как?


БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
- Dragoboy79
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 12.04.2014
- Пол: Мъж
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
Колега Kener, не съм ги проверявал, но ще ги погледна утре.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
Dragoboy79 написа:Здравейте, колеги имам BMW 520 бензин и скоро сложиш обикновенна газова уредба, а трябва да е с газов инжекцион. Та да кажа какво става от време на време в кулекторите има гърмеж и от там започват да се губят обороти на газ и на бензин. Сложил съм така наречените ''кихалки'' но гърмежа пука там където те са вкарани и залепени. Много ще бъда благодарен ако можете да ми кажете от къде може да идва този гърмеж?
Благодаря предварително!
Бедна горивна смес- увеличете количеството на газта, сменете въздушният филтър, проверете да не смуче от някъде паразитен въздух. По запалителната система, както е казал колегата, всичко трябва да е наред.
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
В почти всички случай гърменето(детонациите) в колектора(вход или изход) се дължат на лошо запалване. То се появява, когато сместа е БОГАТА, тъй като запалването не може да осигури достатъчно енергия в искрата и да запали голямото количество гориво. В резултат на това, остава незапалено гориво, което води до детонации с много по-голяма сила при следващо запалване на новата смес.
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
колегата е прав, богата смес е причината за тези гърмежи. можеш да намалиш дебита на газта която влиза в колектора, но това може да повлияе на вървежа на колата. С други думи докато не минеш на инжекцион, ще имаш подобни проблеми
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
Колега, тук си в грешка. Детонационното горене възниква поради бедна смес. Можеш да провериш по каква причина се смилат бутала на турбо коли и ще забележиш, че карат с богати смеси. А пък за обикновени газови е пределно ясно, че поради бедна смес, която се получава в определен момент, се получава гърмеж в всмукателния колектор и той е причина за пръсване на пластмасови колектори и/или филтърни кутии и т.н.
За това първият ми въпрос беше за киловатите на изпарителя. Имал съм случай на кола с мощност 103 kW, при монтиран 100 kW изпарител, да се получават гърмежи на случаен принцип - сравнително рядко, но се получаваха. И това въпреки, че всеки газаджия ще ви обяснява как изпарителите имали резерв от 10% примерно в мощността.
За това първият ми въпрос беше за киловатите на изпарителя. Имал съм случай на кола с мощност 103 kW, при монтиран 100 kW изпарител, да се получават гърмежи на случаен принцип - сравнително рядко, но се получаваха. И това въпреки, че всеки газаджия ще ви обяснява как изпарителите имали резерв от 10% примерно в мощността.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
Можеш ли да обясниш тогава, на какво се дължи голямата детонация, при положение, че няма гориво дори за нормално изгаряне.
При обикновенните уредби, газта се впръсква в началото на колектора т.е. той е целия изпълнен с газ. Ако е бедна сместа в колектора няма достатъчна концентрация за взрив. Съвсем друго е ако бедната смес води в някакъв момент до рязко обогатяване и гърмеж. Трето пък е температурата, с която гори бедната смес спрямо нормалната и всички поражения, до които това води .
Може да направиж следната проба: на който и да е автомобил с газ, му увеличи с 50% горивото и подай рязко газ(напомпи няколко пъти). Гаранция, че ще има детонация.
При обикновенните уредби, газта се впръсква в началото на колектора т.е. той е целия изпълнен с газ. Ако е бедна сместа в колектора няма достатъчна концентрация за взрив. Съвсем друго е ако бедната смес води в някакъв момент до рязко обогатяване и гърмеж. Трето пък е температурата, с която гори бедната смес спрямо нормалната и всички поражения, до които това води .
Може да направиж следната проба: на който и да е автомобил с газ, му увеличи с 50% горивото и подай рязко газ(напомпи няколко пъти). Гаранция, че ще има детонация.
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Гърмеж в смукателните кулектори
Първо - нови филтри, свещи, кабели и проверка на бубините(първите две с обикновенна газова ги сменяш съответно на 5000 и 10000км)
Второ - смени газаджията
П.С. карал съм 20-ка с обикновенна газ, но направена така че за 2 години гръмна веднъж, ама заради газстанцията в забитото село чието име не помня
Второ - смени газаджията

П.С. карал съм 20-ка с обикновенна газ, но направена така че за 2 години гръмна веднъж, ама заради газстанцията в забитото село чието име не помня

"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани