Гърмеж в смукателните кулектори

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.04.2014
Пол: Мъж

Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от Dragoboy79 » 30 Апр 2014, 18:38

Здравейте, колеги имам BMW 520 бензин и скоро сложиш обикновенна газова уредба, а трябва да е с газов инжекцион. Та да кажа какво става от време на време в кулекторите има гърмеж и от там започват да се губят обороти на газ и на бензин. Сложил съм така наречените ''кихалки'' но гърмежа пука там където те са вкарани и залепени. Много ще бъда благодарен ако можете да ми кажете от къде може да идва този гърмеж?
Благодаря предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от turbo » 01 Май 2014, 8:33

Колко киловата ти е изпарителят? Кой я насторйва и как?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.04.2014
Пол: Мъж

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от Dragoboy79 » 02 Май 2014, 21:04

Настройката едно майсторче уж, но как я е настройвал незнам немога да кажа. Максималния му капацитет на изпарителя е 28кг/h и става въпрос за обикновенна газова уредба, а не газов инжекцион.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: Велинград
Пол: Мъж
Кара: E61 530d 05
Мечтае да кара: F10 M550D

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от dmxl » 03 Май 2014, 1:47

колега сам си си отговорил "а трябва да е с газов инжекцион"
DIESEL POWER
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.04.2014
Пол: Мъж

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от Dragoboy79 » 03 Май 2014, 12:17

Трябва колега, но на този етап нямаше как и сложих обикновенна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от turbo » 04 Май 2014, 23:38

turbo написа:Колко киловата ти е изпарителят? Кой я насторйва и как?


:?: :shock:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от kener » 07 Май 2014, 10:33

Запалителната с-ма как е? Свещи, лули, бубини.
40653

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.04.2014
Пол: Мъж

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от Dragoboy79 » 07 Май 2014, 23:17

Колега Kener, не съм ги проверявал, но ще ги погледна утре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от zvetiko » 09 Май 2014, 20:11

Dragoboy79 написа:Здравейте, колеги имам BMW 520 бензин и скоро сложиш обикновенна газова уредба, а трябва да е с газов инжекцион. Та да кажа какво става от време на време в кулекторите има гърмеж и от там започват да се губят обороти на газ и на бензин. Сложил съм така наречените ''кихалки'' но гърмежа пука там където те са вкарани и залепени. Много ще бъда благодарен ако можете да ми кажете от къде може да идва този гърмеж?
Благодаря предварително!


Бедна горивна смес- увеличете количеството на газта, сменете въздушният филтър, проверете да не смуче от някъде паразитен въздух. По запалителната система, както е казал колегата, всичко трябва да е наред.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от kener » 10 Май 2014, 12:37

В почти всички случай гърменето(детонациите) в колектора(вход или изход) се дължат на лошо запалване. То се появява, когато сместа е БОГАТА, тъй като запалването не може да осигури достатъчно енергия в искрата и да запали голямото количество гориво. В резултат на това, остава незапалено гориво, което води до детонации с много по-голяма сила при следващо запалване на новата смес.
40653

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 13.06.2013
Пол: Мъж
Кара: 323 ci

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от zlatisum » 10 Май 2014, 19:37

колегата е прав, богата смес е причината за тези гърмежи. можеш да намалиш дебита на газта която влиза в колектора, но това може да повлияе на вървежа на колата. С други думи докато не минеш на инжекцион, ще имаш подобни проблеми

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от turbo » 11 Май 2014, 9:08

Колега, тук си в грешка. Детонационното горене възниква поради бедна смес. Можеш да провериш по каква причина се смилат бутала на турбо коли и ще забележиш, че карат с богати смеси. А пък за обикновени газови е пределно ясно, че поради бедна смес, която се получава в определен момент, се получава гърмеж в всмукателния колектор и той е причина за пръсване на пластмасови колектори и/или филтърни кутии и т.н.
За това първият ми въпрос беше за киловатите на изпарителя. Имал съм случай на кола с мощност 103 kW, при монтиран 100 kW изпарител, да се получават гърмежи на случаен принцип - сравнително рядко, но се получаваха. И това въпреки, че всеки газаджия ще ви обяснява как изпарителите имали резерв от 10% примерно в мощността.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от kener » 11 Май 2014, 14:46

Можеш ли да обясниш тогава, на какво се дължи голямата детонация, при положение, че няма гориво дори за нормално изгаряне.
При обикновенните уредби, газта се впръсква в началото на колектора т.е. той е целия изпълнен с газ. Ако е бедна сместа в колектора няма достатъчна концентрация за взрив. Съвсем друго е ако бедната смес води в някакъв момент до рязко обогатяване и гърмеж. Трето пък е температурата, с която гори бедната смес спрямо нормалната и всички поражения, до които това води .

Може да направиж следната проба: на който и да е автомобил с газ, му увеличи с 50% горивото и подай рязко газ(напомпи няколко пъти). Гаранция, че ще има детонация.
40653

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: Гърмеж в смукателните кулектори

Мнение от kraininski » 03 Юни 2014, 11:46

Първо - нови филтри, свещи, кабели и проверка на бубините(първите две с обикновенна газова ги сменяш съответно на 5000 и 10000км)
Второ - смени газаджията ;)



П.С. карал съм 20-ка с обикновенна газ, но направена така че за 2 години гръмна веднъж, ама заради газстанцията в забитото село чието име не помня ;)
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook