Относно проблеми с пръскалките и казанчето на чистачките

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525 TDS

Относно проблеми с пръскалките и казанчето на чистачките

Мнение от ben_g » 08 Дек 2012, 15:09

Здравейте колеги,

От седмица се появи проблем с пръскалките на предното стъкло и тъй като изчетох доста теми и проблеми, но не намерих описание на моя случай, реших да споделя моя проблем (който успях да реша благополучно), както и да обобщя информацията която събрах с оглед да помогна на тези от Вас които имат подобен проблем.

Какъв беше проблемът при мен (колата е 525TDS с ксенон и пръскалки на фаровете):
При дърпането на лостчето се чуваше че работи помпичката, но пръскалките започваха да пръскат след 10-тина секунди и то едва едва – никакво налягане нямаше.

Възможните причини за които се бях подготвил бяха следните:

1) Скъсано маркуче при самите пръскалки или при тройника до дюзите на капака. Лесно се проверява като се огледа дали е мокра кората на капака или ако не си личи, се сваля (лесно е) и може да се провери състоянието на маркучетата.
2) Възможен теч някъде другате по системата (установява се ако се появи локвичка под колата, докато се опитвате да пръскате (чувайки как работи моторчето) като разбира се колата не е в движение.
3) Заминаващо моторче – т.е. вие го чувате да работи, ама реално то не работи както трябва. Лично аз реших да не купувам ново, преди да видя състоянието на старото, тъй като колата ми е с ксенон и с допълнително казанче за интензивно измиване, на което помпичката е 1:1 с тази за чистачките. И тъй-като тя работеше, реших че ако другата е пътник, да ги сменя, а после лесно щях да сменя и тази за интензивното миене, защото тя е лесно достъпна.

Тъй-като при мен нямаше никакви течове от системата, всички макручи бяха здрави и наред и дюзите на самите пръскалки бяха отпушени (пръскаха доста силно когато пуснех системата за интензивно измиване) се насочих към моторчето и 6 литровото казанче за течността на чистачки което се намира зад подкалника от страната на пасажера. Предварително бях купил ново уплътнение с цедка от официалния сервиз на цена от 4.20лв. (номенклатурният номер е 61667006063). За справка оригиналното се продава без цедка (после разбрах защо) .

Ето как изглеждат нещата след като се свали подкалника:

Изображение


Малко си поиграх докато разкача буксите и маркучетата от самите моторчета, но в крайна сметка за 10-тина минути успях да се справя. За справка относно демонтажа ползвах онлайн версията на TIS: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/64/18


Ето как изглежда сваления резервоар и извадената помпичка за чистачките:

Изображение
След като извадих и другата, установих че нещо дрънчи в казанчето. Оказа се че това е малка цедка към помпичката за чистачки, която се закрепя към самото уплътнение. От снимките по-долу може да видите новата и старата цедка, както и виновника за ниското налягане:

Изображение

Изображение

Изображение



Това беше много финна утайка (на места не беше хич финна обаче), която можех да видя по стените на казанчето, гледайки през отвора през който се пълни, затова махнах и помпичката за пръскалките за фаровете, както и датчика за нивото и промих добре цялото казанче. Тази част най ме забави заради сложната форма на казанчето. Нямах пясък или друг абразив който да ползвам, а и с многото отвори нещата бяха по-сложни, та нарая натиках един стар чорап :), разгънах една закачалка от химическо чистене и с нея го прибутвах из казанчето като използвах и препарат (Cif).

Ето как изглеждаха нещата преди:

Изображение

Изображение

..и след измиването:

Изображение


Последва процедура по монтиране на всичко обратно по местата и с това си реших проблема - всичко заработи както трябва! Цялата процедура заедно с миенето ми отне около 3 часа.


Ето още няколко полезни теми свързани с проблеми с пръскалките:

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=144480&start=31

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=75835&start=25

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=278727

Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Относно проблеми с пръскалките и казанчето на чистачките

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 29 Май 2014, 23:41

В голямото казанче и на 2 -те помпи ли има цедка ,тъй като разкачих голямата помпа защото от нея тече или от уплатнението е , ,а ме интересува дали да свалям цялото казан1е да търся цедка вътре в него?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525 TDS

Re: Относно проблеми с пръскалките и казанчето на чистачките

Мнение от ben_g » 31 Май 2014, 0:41

Здравей колега,

Само на малката помпичка има цедка (то реално се води уплътнение с цедка - №7 на схемата по-долу):

Изображение

№2 е уплътнението на по-голямата помпичка. За справка ако ти тече от там:


Номенклатурен номер : 61671378631
Описание : ГАРНИТУРА
Ед.цена (с ДДС) : 10.51 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените


Според мен ако си свалил подкалника вече - ще си заслужава да развиеш двата болта които държат казанчето, да го откачиш и промиеш профилактично.

Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Относно проблеми с пръскалките и казанчето на чистачките

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 31 Май 2014, 20:54

ben_g написа:Здравей колега,

Само на малката помпичка има цедка (то реално се води уплътнение с цедка - №7 на схемата по-долу):

Изображение

№2 е уплътнението на по-голямата помпичка. За справка ако ти тече от там:


Номенклатурен номер : 61671378631
Описание : ГАРНИТУРА
Ед.цена (с ДДС) : 10.51 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

Да,от там ми тече,колата стои с разглобен подкалник вече седмица,че времето ми е кът,но или е от уплътнението или от голямата помпа,защото на нея корпуса който влиза в казанчето се явява като тръба се отдели от помпата и реално остана само перката това което влиза в казанчето.Възможно е да е от това защото от там минава течността.Ще пробвам първо само уплътнението да го запуша и да налея казанчето да видя дали ще тече,ако не ще сменям помпичката ако не се залепи.Благодаря за пояснението ,мислех да не разкачам всичките букси и маркучи,ама наистина си прав,че и без това е разглобена кората поне да му направя профилактика.


Според мен ако си свалил подкалника вече - ще си заслужава да развиеш двата болта които държат казанчето, да го откачиш и промиеш профилактично.

Поздрави!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook