Какви червени течности има в Е39?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Какви червени течности има в Е39?
turbo написа:Bavarcho написа:Скоростите имат охлаждане на маслото, две тръби отиват напред и има нещо като радиатор между климатичния и водния радиатори. Аз съм имал случай с 39-ка (528 автоматик) на която й течеше масло от скоростите точно от там отпред, при което колата не тръгваше сама. Свалих въпросното "радиаторче" и го дадох на приятел да го завари след което нямаше проблем, доляхме масло и колата се изтрелваше сама.
И все пак толкова ли е трудно да се вдигне колата, да се свали кората, и да се види от къде е теча..
При 540iA охлаждането на маслото на скоростите е "водно" (антифризно). Кутията е ZF 5HP-24, а правилното масло за нея е LT71141, а то пък не е червено... Колегата казва, че антифризът му е синьо-зелен, а не розов, което оставя единствения вариант течът да е хидравлично масло от пауър стиъринга (хидравликата на волана).
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DJ61&mospid=47561&btnr=32_0927&hg=32&fg=20 - тук има показани разни маркучи по тая тема.
Я пак помисли ...
тогава погледни тази картинка - > http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05
и ми кажи кво е това тогава.
Отделно , маслото за скоростна кутия Е ЧЕРВЕНО и става черно след като се повърти малко :Р
т.е. маслото може и да жълтее + има и червено

- anttonev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 7.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M62B44
Re: Какви червени течности има в Е39?
Я Пресли да каже какво масло е сипано. 

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Какви червени течности има в Е39?
turbo написа:
При 540iA охлаждането на маслото на скоростите е "водно" (антифризно). Кутията е ZF 5HP-24, а правилното масло за нея е LT71141, а то пък не е червено... Колегата казва, че антифризът му е синьо-зелен, а не розов, което оставя единствения вариант течът да е хидравлично масло от пауър стиъринга (хидравликата на волана).
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DJ61&mospid=47561&btnr=32_0927&hg=32&fg=20 - тук има показани разни маркучи по тая тема.
Е такова охлаждане с антифриз на скоростна кутия не съм срещал до сега. Но съм свалял две кутии 5HP24 (540 и 735) и двете имаха маслено охлаждане с радиатор отпред между климатичния и водния радиатори (където се намира и "радиатора" за хидравликата) Като съм ги свалял не съм забелязал да тече антифриз/вода.
Колегата е написал "червено кафеникав цвят" а маслото дето съм точил от тия двете упоменати 5HP24 е било точно с такъв цвят


- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Какви червени течности има в Е39?
Явно има промяна след 09/1998 г. в идеята с охлаждането на автоматична скоростна кутия (номер 1):
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05
А иначе защо решихте, че LT71141 e червено идея си нямам.
Тук направо са си дадени кое какво е и за какво е (голяма работа е това Интернетът):

Според мен на снимката са червено, жълто-кавяво (ако искате оранжево да го кажем , но 100% не е червено) и жълто масло.
Съвсем отделен е въпросът каква гняс става маслото, когато се повърти в "чисто новите" автоматици, които се карат в колите втора ръка на по 140-150 хил. км
в БГ.
Също е съвсем отделен въпросът, че има масла, които покриват характеристиките на тези, които са посочени на картинката по-горе и може да имат всякакъв цвят, но говорим какво трябва да бъде. А и всеки може някога, някъде (в Италиянски гараж или в БГ гараж) да е налял, каквото му е дошло на акъла.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05
А иначе защо решихте, че LT71141 e червено идея си нямам.

Тук направо са си дадени кое какво е и за какво е (голяма работа е това Интернетът):

Според мен на снимката са червено, жълто-кавяво (ако искате оранжево да го кажем , но 100% не е червено) и жълто масло.
Съвсем отделен е въпросът каква гняс става маслото, когато се повърти в "чисто новите" автоматици, които се карат в колите втора ръка на по 140-150 хил. км

Също е съвсем отделен въпросът, че има масла, които покриват характеристиките на тези, които са посочени на картинката по-горе и може да имат всякакъв цвят, но говорим какво трябва да бъде. А и всеки може някога, някъде (в Италиянски гараж или в БГ гараж) да е налял, каквото му е дошло на акъла.

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Какви червени течности има в Е39?
Ти му пишеш оно рупа ли рупа..
Я пак помисли по тези тръби дето отиват до водния радиатор вода ли тече или масло? Аз ще ти кажа - масло е, просто във водния радиатор е "интегриран" и "радиатор" за маслото на скоростната кутия. При М51 (ТДС) в Е34 нещата са също на този принцип. Няма такава автоматична скоростна кутия със "водно охлаждане"
И по въпроса за цвета - аз съм сигурен че на Е39 от магазина с такива скорости и такова масло точно след 10 хиляди да ги отвориш маслото ще е червено кафеникаво на цвят. Който цвят се получава от фрикционните дискове дето са вътре в скоростите.
Я пак помисли по тези тръби дето отиват до водния радиатор вода ли тече или масло? Аз ще ти кажа - масло е, просто във водния радиатор е "интегриран" и "радиатор" за маслото на скоростната кутия. При М51 (ТДС) в Е34 нещата са също на този принцип. Няма такава автоматична скоростна кутия със "водно охлаждане"
И по въпроса за цвета - аз съм сигурен че на Е39 от магазина с такива скорости и такова масло точно след 10 хиляди да ги отвориш маслото ще е червено кафеникаво на цвят. Който цвят се получава от фрикционните дискове дето са вътре в скоростите.

- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Какви червени течности има в Е39?
Доообре. 
Ама номер едно не е интегриран никъде, но както и да е, който си ги разбира нещата си ги разбира.

Ама номер едно не е интегриран никъде, но както и да е, който си ги разбира нещата си ги разбира.

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Какви червени течности има в Е39?
anttonev написа:Я Пресли да каже какво масло е сипано.
Маслото в кутията ти е LT71141 сигурен съм ,защото аз съм го наливал

- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Какви червени течности има в Е39?
Абе не знам кой какво рупа, ама поне е хубаво като спорите, да гледате и опонента какво ви показва.
До 09/98г. маслото на автомата се охлажда от въздуха посредством радиатор, а след 09/98 се охлажда от антифриза посредством топлообменик.

До 09/98г. маслото на автомата се охлажда от въздуха посредством радиатор, а след 09/98 се охлажда от антифриза посредством топлообменик.

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Какви червени течности има в Е39?
boris_k написа:Абе не знам кой какво рупа, ама поне е хубаво като спорите, да гледате и опонента какво ви показва.![]()
До 09/98г. маслото на автомата се охлажда от въздуха посредством радиатор, а след 09/98 се охлажда от антифриза посредством топлообменик.
Май аз не се изразих правилно. Както и колегата го написа малко по друг начин, та за това спора тръгна така.
Същинския спор беше има ли масло от скоростите което по тръби да стигне до маската отппред

А за това по какъв вид се охлажда маслото в скоростите си напълно прав в това което си написал. (както и аз съм спомен нагоре, че при ТДС примерно също е така с топлообменник "във" водния радиатор)

24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани