Проблем със сервотроника (твърд волан) на 530ДА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Проблем със сервотроника (твърд волан) на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 24 Апр 2014, 13:52

Колеги и преди съм писал за проблема със сервотроника може да има и още изписано за което се извинявам.
При мен проблемът е следния:
-воланът е много твърд така купих колата, буксата беше откачена от рейката закачих я, волана стана много лек втвърдява се когато карам по бързо, и след пробег от 70-80 км. пак се втвърди без значение от скороста.
-скоро откачих пак буксата с надеждата да се оправи но този път никаква промяна.
-не губи масло червено е на цвят всичко си е на нивото както трябва да е, не съм сменял маслото и казанчето.
-на диагностика ще излезе ли от къде точно идва проблема дали е от буксата, от гнездато където буксата влиза или GM модула разбрах, че нещо се запоявало на този модул и нещата се оправяли. Някой има ли идея за Пловдив къде да направя добра диагностика за този сервотроник в М Кар ли е най добрия варянт.
-от скоро като запаля сутрин колата се чува едно тракане много специфично не ми идва на виене, струва ми се че е от хидравличната помпа на нея има една голама ролка възможно ли е да е от нея, тази ралка сменя ли се, или трябва нова хидравлична помпа. Интересното е, че когато колата загрее този звук изчезва.
Колата ми е Е39 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.
Колеги според вас с какво да започна първо за отстраняването на този проблем и ако има някой колега с проблем със сервотроника като при мен нека сподели.
Какъв майстор да търся който рециклира рейки ли или друг който се занимава само със сервотроници. С каква диагностична програма трябва да се направи диагностика за да покаже поне от къде да се започне с отстраняването на проблема.
Последна промяна todorakis82 на 26 Апр 2014, 19:08, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 16.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 730 d
Мечтае да кара: X5

Re: Проблем със сервотроник (твърд волан) на 530ДА

Мнение от mpp82 » 24 Апр 2014, 21:03

Колега имаше една стара тема и в нев Илко Иванов беше посочил някакъв клапан,той май правел проблеми.Но това са някакви спомени,може и да бъркам,,не пречи да му пишеш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем със сервотроник (твърд волан) на 530ДА

Мнение от vladobate » 24 Апр 2014, 21:18

Откачи буксата от рейката и пусни директно 12V. Ако олекне волана клапана е в ред, търсиш причината в модула отговарящ за сервотроника, ако не олекне знаеш отговора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Проблем със сервотроника (твърд волан) на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 26 Апр 2014, 19:31

Колеги до две седмици ще ми рециклират турбото и с него ще искам да оправя проблема и със сервотроника.
Колега "vladobate" като се откачи буксата от рейката се пуска 12V в гнездото където влиза буксата това е клапана правилно ли разбирам. Ако проблемът ми е в клапана има ли алтернатива за ремонт, втора ръка или нов знаеш ли каква е цената.
Този модул отговарящ за сервотроника GM модула ли е или бъркам ако там е проблема нов модул ли ще трябва или подлежи на ремонт.
Не ми дава мира този проблем със сервотроника от както усетих лекия волан за кратко. :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем със сервотроника (твърд волан) на 530ДА

Мнение от vladobate » 26 Апр 2014, 21:35

Да , правилно си разбрал , замери и какво е напрежението като извадиш буксата и двигателя работи на място , ако нямаш такова може би модула не подава правилни команди .Замяна с друг модул може , ремонт нямам идея нито пък кой е точно . Аз имах сервотроник( монтирах си такъв , колата ми беше без ) и тъй като го нямаше модула карах с постоянно подадено 12V и ми беше добре , проблеми при по-високи скорости не съм усетил от лекия волан , но е по-добре да бачка модула все пак .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Проблем със сервотроника (твърд волан) на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 26 Апр 2014, 22:04

vladobate написа:Да , правилно си разбрал , замери и какво е напрежението като извадиш буксата и двигателя работи на място , ако нямаш такова може би модула не подава правилни команди .Замяна с друг модул може , ремонт нямам идея нито пък кой е точно . Аз имах сервотроник( монтирах си такъв , колата ми беше без ) и тъй като го нямаше модула карах с постоянно подадено 12V и ми беше добре , проблеми при по-високи скорости не съм усетил от лекия волан , но е по-добре да бачка модула все пак .

Благодаря колега, :bowdown: съветите които ми даваш ще ги предам на майсторите, които ще правят турбото да съчетаят ако могат двете неща нали ще свалят турбото ще им кажа да направят всичко което си изброил за сервотроника дано да го оправят и него.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook