Проблем със сервотроника (твърд волан) на 530ДА
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Проблем със сервотроника (твърд волан) на 530ДА
Колеги и преди съм писал за проблема със сервотроника може да има и още изписано за което се извинявам.
При мен проблемът е следния:
-воланът е много твърд така купих колата, буксата беше откачена от рейката закачих я, волана стана много лек втвърдява се когато карам по бързо, и след пробег от 70-80 км. пак се втвърди без значение от скороста.
-скоро откачих пак буксата с надеждата да се оправи но този път никаква промяна.
-не губи масло червено е на цвят всичко си е на нивото както трябва да е, не съм сменял маслото и казанчето.
-на диагностика ще излезе ли от къде точно идва проблема дали е от буксата, от гнездато където буксата влиза или GM модула разбрах, че нещо се запоявало на този модул и нещата се оправяли. Някой има ли идея за Пловдив къде да направя добра диагностика за този сервотроник в М Кар ли е най добрия варянт.
-от скоро като запаля сутрин колата се чува едно тракане много специфично не ми идва на виене, струва ми се че е от хидравличната помпа на нея има една голама ролка възможно ли е да е от нея, тази ралка сменя ли се, или трябва нова хидравлична помпа. Интересното е, че когато колата загрее този звук изчезва.
Колата ми е Е39 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.
Колеги според вас с какво да започна първо за отстраняването на този проблем и ако има някой колега с проблем със сервотроника като при мен нека сподели.
Какъв майстор да търся който рециклира рейки ли или друг който се занимава само със сервотроници. С каква диагностична програма трябва да се направи диагностика за да покаже поне от къде да се започне с отстраняването на проблема.
При мен проблемът е следния:
-воланът е много твърд така купих колата, буксата беше откачена от рейката закачих я, волана стана много лек втвърдява се когато карам по бързо, и след пробег от 70-80 км. пак се втвърди без значение от скороста.
-скоро откачих пак буксата с надеждата да се оправи но този път никаква промяна.
-не губи масло червено е на цвят всичко си е на нивото както трябва да е, не съм сменял маслото и казанчето.
-на диагностика ще излезе ли от къде точно идва проблема дали е от буксата, от гнездато където буксата влиза или GM модула разбрах, че нещо се запоявало на този модул и нещата се оправяли. Някой има ли идея за Пловдив къде да направя добра диагностика за този сервотроник в М Кар ли е най добрия варянт.
-от скоро като запаля сутрин колата се чува едно тракане много специфично не ми идва на виене, струва ми се че е от хидравличната помпа на нея има една голама ролка възможно ли е да е от нея, тази ралка сменя ли се, или трябва нова хидравлична помпа. Интересното е, че когато колата загрее този звук изчезва.
Колата ми е Е39 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.
Колеги според вас с какво да започна първо за отстраняването на този проблем и ако има някой колега с проблем със сервотроника като при мен нека сподели.
Какъв майстор да търся който рециклира рейки ли или друг който се занимава само със сервотроници. С каква диагностична програма трябва да се направи диагностика за да покаже поне от къде да се започне с отстраняването на проблема.
Последна промяна todorakis82 на 26 Апр 2014, 19:08, променена общо 1 път
- mpp82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 16.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 730 d
- Мечтае да кара: X5
Re: Проблем със сервотроник (твърд волан) на 530ДА
Колега имаше една стара тема и в нев Илко Иванов беше посочил някакъв клапан,той май правел проблеми.Но това са някакви спомени,може и да бъркам,,не пречи да му пишеш.
Re: Проблем със сервотроник (твърд волан) на 530ДА
Откачи буксата от рейката и пусни директно 12V. Ако олекне волана клапана е в ред, търсиш причината в модула отговарящ за сервотроника, ако не олекне знаеш отговора.
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Проблем със сервотроника (твърд волан) на 530ДА
Колеги до две седмици ще ми рециклират турбото и с него ще искам да оправя проблема и със сервотроника.
Колега "vladobate" като се откачи буксата от рейката се пуска 12V в гнездото където влиза буксата това е клапана правилно ли разбирам. Ако проблемът ми е в клапана има ли алтернатива за ремонт, втора ръка или нов знаеш ли каква е цената.
Този модул отговарящ за сервотроника GM модула ли е или бъркам ако там е проблема нов модул ли ще трябва или подлежи на ремонт.
Не ми дава мира този проблем със сервотроника от както усетих лекия волан за кратко.
Колега "vladobate" като се откачи буксата от рейката се пуска 12V в гнездото където влиза буксата това е клапана правилно ли разбирам. Ако проблемът ми е в клапана има ли алтернатива за ремонт, втора ръка или нов знаеш ли каква е цената.
Този модул отговарящ за сервотроника GM модула ли е или бъркам ако там е проблема нов модул ли ще трябва или подлежи на ремонт.
Не ми дава мира този проблем със сервотроника от както усетих лекия волан за кратко.

Re: Проблем със сервотроника (твърд волан) на 530ДА
Да , правилно си разбрал , замери и какво е напрежението като извадиш буксата и двигателя работи на място , ако нямаш такова може би модула не подава правилни команди .Замяна с друг модул може , ремонт нямам идея нито пък кой е точно . Аз имах сервотроник( монтирах си такъв , колата ми беше без ) и тъй като го нямаше модула карах с постоянно подадено 12V и ми беше добре , проблеми при по-високи скорости не съм усетил от лекия волан , но е по-добре да бачка модула все пак .
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Проблем със сервотроника (твърд волан) на 530ДА
vladobate написа:Да , правилно си разбрал , замери и какво е напрежението като извадиш буксата и двигателя работи на място , ако нямаш такова може би модула не подава правилни команди .Замяна с друг модул може , ремонт нямам идея нито пък кой е точно . Аз имах сервотроник( монтирах си такъв , колата ми беше без ) и тъй като го нямаше модула карах с постоянно подадено 12V и ми беше добре , проблеми при по-високи скорости не съм усетил от лекия волан , но е по-добре да бачка модула все пак .
Благодаря колега,

6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани