Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.
niki81vd написа:Даааа, но тези съдове за стъклото с белите капачки са до 99 година, след това се променят
Ти от къде знаеш дали е била бяла капачката аз нямам и не съм е виждал никога така купих колата без капачка на казнчето за чистачки. Но да се почустваш по добре ще ти кажа истината колата ми е 1988г. да ти олекне ако искаш може да се дръпнем с кочините

Последна промяна todorakis82 на 22 Ное 2013, 11:11, променена общо 1 път
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.
Да добавя, когато имах проблем с платката на печката и заради това не ми работеха няколко системи, които съм описал по-нагоре в темата, мен също не ме пускаше в нито един модул освен мотора и скоростите...Грешки при мен не бяха записани тогава.
- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.
Колеги с какъв кабел се опитвате да четете колата?
При мен, за да започна да чета всичко се наложи да преправя малко моя K-DCAN кабел.
При мен, за да започна да чета всичко се наложи да преправя малко моя K-DCAN кабел.
- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.
Да, ако кабела е K-DCAN, т.е от по новите, няма да чете на Е39 всички модули.
По спомен, преди да направч интервнецията на моя кабел се четяха точно само тези 2 модула - двигател и ск. кутия.
Проблема при тези кабели е че са направени за по новите модели БМВ и за да проработи напълно на е39 трябва (по спомен) 7 и 8 пин да се укъсят. Укъсяването е нужно защото данните на Е39 вървят през тези 2 пина, а при по новите само по единия.
Ако те интересува мога да проверя кои точно бяха пиновете.
По спомен, преди да направч интервнецията на моя кабел се четяха точно само тези 2 модула - двигател и ск. кутия.
Проблема при тези кабели е че са направени за по новите модели БМВ и за да проработи напълно на е39 трябва (по спомен) 7 и 8 пин да се укъсят. Укъсяването е нужно защото данните на Е39 вървят през тези 2 пина, а при по новите само по единия.
Ако те интересува мога да проверя кои точно бяха пиновете.
- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.
Не съм сигурен за 97 как са нещата, но гледам, че тази 530-а е 2001 г.
Аз съм с 525ДА 2002 и при мен имаше 2 варианта с този K-DCAN кабел:
1. Да си купя преходник, който реално правеше точно това - укъсява 7 и 8 пин.
2. Да укъся сам 7-8 пин.
Доколкото разбирам не си сигурен какъв ти е кабела (или поне аз така си мисля
). Ако съм прав можеш ли да ги снимаш и постнеш тук.
Виждам че си от Пловдив, но ако имаш път към София можеш да монеш да я закичим с моя кабел, имам ИНПА и ДИС. Естествено без пари.
Аз съм с 525ДА 2002 и при мен имаше 2 варианта с този K-DCAN кабел:
1. Да си купя преходник, който реално правеше точно това - укъсява 7 и 8 пин.
2. Да укъся сам 7-8 пин.
Доколкото разбирам не си сигурен какъв ти е кабела (или поне аз така си мисля

Виждам че си от Пловдив, но ако имаш път към София можеш да монеш да я закичим с моя кабел, имам ИНПА и ДИС. Естествено без пари.
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.
Да разбирам, че всичко е от кабела или е от буксата в кепето под волана.
Ники май колата ми си е реалната година.
Ники май колата ми си е реалната година.

- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.
Щом кабела е K-DCAN няма как да се прочетат всички модули. Сега се разрових из нета и видях, че точно това е ефекта - прочитат се само двигателя и ск. кутия.
По буксата на колата не се прави нищо. Само и единствено по кабела се прави това укъсяване.
Има 2 вида K-DCAN кабела - един с осми пин и един без осми пин.
Ако кабела е без осми - начина е само един - с адаптер: http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1313917487
Ако има осми пин - се разглабя и с поялник за 1 мин се укъсяват 7 и 8 пин.
Естествено всеки сам си решава дали и как да го направи
. Ето и една доста подробна тема на този тема, от която аз гледах като си правих моя кабел:
http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=30550
По специялно тази част:
Some sellers include them in the sale, some don't if you cannot find a seller that includes it you can either buy it separately or simply modify the cable you get with a little switch. What you'll need to do is put a switch between pin 7 & pin 8 of the connector to re-enable pin 8. In the older cables that is all that is done anyway. It might be worth mentioning now that you could be supplied with an old cable (pin 7 & 8 joined together) or the new cable (with nothing connected to pin
. So common sense tells you that for an older cable you need to break the connection between pin 8 & 9 & put a switch in too.
So pin 8 enabled for 09/2001 - 09/2006 cars, disabled for newer cars, whether you use a switch or an adapter is up to you.
По буксата на колата не се прави нищо. Само и единствено по кабела се прави това укъсяване.
Има 2 вида K-DCAN кабела - един с осми пин и един без осми пин.
Ако кабела е без осми - начина е само един - с адаптер: http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1313917487
Ако има осми пин - се разглабя и с поялник за 1 мин се укъсяват 7 и 8 пин.
Естествено всеки сам си решава дали и как да го направи

http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=30550
По специялно тази част:
Some sellers include them in the sale, some don't if you cannot find a seller that includes it you can either buy it separately or simply modify the cable you get with a little switch. What you'll need to do is put a switch between pin 7 & pin 8 of the connector to re-enable pin 8. In the older cables that is all that is done anyway. It might be worth mentioning now that you could be supplied with an old cable (pin 7 & 8 joined together) or the new cable (with nothing connected to pin

So pin 8 enabled for 09/2001 - 09/2006 cars, disabled for newer cars, whether you use a switch or an adapter is up to you.
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.
Колеги, има ли в Пловдив колега с такъв кабел.
Значи колата си реална година произведена 29.11.2000г. с първа регистрация 04.01.2001г. както си е по VIN-GS95675.
Сега трябва да мислим за такъв кабел.
Значи колата си реална година произведена 29.11.2000г. с първа регистрация 04.01.2001г. както си е по VIN-GS95675.

Сега трябва да мислим за такъв кабел.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.
niki81vd написа:Z3Ro* написа:Да добавя, когато имах проблем с платката на печката и заради това не ми работеха няколко системи, които съм описал по-нагоре в темата, мен също не ме пускаше в нито един модул освен мотора и скоростите...Грешки при мен не бяха записани тогава.
Да речем че нещата вървят като при теб с проблемна печка или платка. Какво трябва да се направи. Да се търси друг начин и софтуер за диагностика, или физическо премахване на проблемната платка или печка?
При мен диагностиката се появи веднага след откачване на проблемната печка, но в моя случай имаше и други неработещи модули по колата. При вас ако всичко останало е ок е по-вероятно проблемът да е в кабелите...

24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани