Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.

Мнение от todorakis82 » 21 Ное 2013, 15:53

niki81vd написа:Даааа, но тези съдове за стъклото с белите капачки са до 99 година, след това се променят :mhihi:

Ти от къде знаеш дали е била бяла капачката аз нямам и не съм е виждал никога така купих колата без капачка на казнчето за чистачки. Но да се почустваш по добре ще ти кажа истината колата ми е 1988г. да ти олекне ако искаш може да се дръпнем с кочините :mhihi:
Последна промяна todorakis82 на 22 Ное 2013, 11:11, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.

Мнение от Z3Ro* » 22 Ное 2013, 1:17

Да добавя, когато имах проблем с платката на печката и заради това не ми работеха няколко системи, които съм описал по-нагоре в темата, мен също не ме пускаше в нито един модул освен мотора и скоростите...Грешки при мен не бяха записани тогава.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.

Мнение от L_G » 24 Ное 2013, 23:52

Колеги с какъв кабел се опитвате да четете колата?

При мен, за да започна да чета всичко се наложи да преправя малко моя K-DCAN кабел.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.

Мнение от L_G » 25 Ное 2013, 0:04

Да, ако кабела е K-DCAN, т.е от по новите, няма да чете на Е39 всички модули.

По спомен, преди да направч интервнецията на моя кабел се четяха точно само тези 2 модула - двигател и ск. кутия.

Проблема при тези кабели е че са направени за по новите модели БМВ и за да проработи напълно на е39 трябва (по спомен) 7 и 8 пин да се укъсят. Укъсяването е нужно защото данните на Е39 вървят през тези 2 пина, а при по новите само по единия.
Ако те интересува мога да проверя кои точно бяха пиновете.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.

Мнение от L_G » 25 Ное 2013, 0:36

Не съм сигурен за 97 как са нещата, но гледам, че тази 530-а е 2001 г.

Аз съм с 525ДА 2002 и при мен имаше 2 варианта с този K-DCAN кабел:
1. Да си купя преходник, който реално правеше точно това - укъсява 7 и 8 пин.
2. Да укъся сам 7-8 пин.


Доколкото разбирам не си сигурен какъв ти е кабела (или поне аз така си мисля :) ). Ако съм прав можеш ли да ги снимаш и постнеш тук.

Виждам че си от Пловдив, но ако имаш път към София можеш да монеш да я закичим с моя кабел, имам ИНПА и ДИС. Естествено без пари.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.

Мнение от todorakis82 » 25 Ное 2013, 1:06

Да разбирам, че всичко е от кабела или е от буксата в кепето под волана.
Ники май колата ми си е реалната година. :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.

Мнение от L_G » 25 Ное 2013, 1:10

Щом кабела е K-DCAN няма как да се прочетат всички модули. Сега се разрових из нета и видях, че точно това е ефекта - прочитат се само двигателя и ск. кутия.


По буксата на колата не се прави нищо. Само и единствено по кабела се прави това укъсяване.

Има 2 вида K-DCAN кабела - един с осми пин и един без осми пин.

Ако кабела е без осми - начина е само един - с адаптер: http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1313917487

Ако има осми пин - се разглабя и с поялник за 1 мин се укъсяват 7 и 8 пин.
Естествено всеки сам си решава дали и как да го направи :). Ето и една доста подробна тема на този тема, от която аз гледах като си правих моя кабел:
http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=30550

По специялно тази част:

Some sellers include them in the sale, some don't if you cannot find a seller that includes it you can either buy it separately or simply modify the cable you get with a little switch. What you'll need to do is put a switch between pin 7 & pin 8 of the connector to re-enable pin 8. In the older cables that is all that is done anyway. It might be worth mentioning now that you could be supplied with an old cable (pin 7 & 8 joined together) or the new cable (with nothing connected to pin 8). So common sense tells you that for an older cable you need to break the connection between pin 8 & 9 & put a switch in too.
So pin 8 enabled for 09/2001 - 09/2006 cars, disabled for newer cars, whether you use a switch or an adapter is up to you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.

Мнение от todorakis82 » 25 Ное 2013, 1:24

Колеги, има ли в Пловдив колега с такъв кабел.
Значи колата си реална година произведена 29.11.2000г. с първа регистрация 04.01.2001г. както си е по VIN-GS95675. :driving:
Сега трябва да мислим за такъв кабел.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Диагностика с INPA грешки на 530 ДА 193к.с.

Мнение от Z3Ro* » 25 Ное 2013, 8:56

niki81vd написа:
Z3Ro* написа:Да добавя, когато имах проблем с платката на печката и заради това не ми работеха няколко системи, които съм описал по-нагоре в темата, мен също не ме пускаше в нито един модул освен мотора и скоростите...Грешки при мен не бяха записани тогава.

Да речем че нещата вървят като при теб с проблемна печка или платка. Какво трябва да се направи. Да се търси друг начин и софтуер за диагностика, или физическо премахване на проблемната платка или печка?


При мен диагностиката се появи веднага след откачване на проблемната печка, но в моя случай имаше и други неработещи модули по колата. При вас ако всичко останало е ок е по-вероятно проблемът да е в кабелите... :yes:

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook