Проблеми с обороти

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 10.03.2011

Проблеми с обороти

Мнение от Coccolino » 27 Авг 2013, 12:05

Здравейте колеги. Имам едни мистериозни проблеми по колата - е39 525д. На празен ход на мотора често оборотите малко играят (+-100 оборота) и в един момент гасне. След това пали от раз и все едно нищо не било. След ходене по диагностики и сервизи уж оправихме проблема. След около няма и месец пак се появи и сега колата дори едвам пали (след запалването веднага падат оборотите). Днеска колата е на паркинга и си почива понеже не пали :) И тука почва мистерията :) Ако си поиграя, ще я запали и може и 200 км да мине без проблем, може и 1000, а може и след 5 км да угасне (това е проверено вече не един път :( ) Та ето какво е правено по нея и се надявам някак си да ме насочите какво може да е понеже майсторите вече са без идеи.

Сервиз 1 (симптом - оборотите играят малко и понякога пали и почти веднага гасне. Симптомите не са постоянни - днеска ги има, утре ги няма):
1. Пълна диагностика+живи данни - няма никакви проблеми по нея освен една крушка изгоряла.
2. Почистване на map sensor
3. Замерване на дюзи с колби. Има ~15% отклонение, което говори за някакво запушване. Исках да ги чистя, но на фона на остналите проблеми не виждам смисъл. Съмнявам се да е от това запушване гасненето понеже съм минал има няма 1600 километра, колата си върви, разхода е повече от добър. Дюзите уж не пикаели.
4. Смяна на маркучи около турбото (бяха се поизносили)

След това колата беше ок за около месец. И изведнъж нови проблеми: колата угасна и не запали повече. Все едно не подаваше гориво към двигателя. След като я оставя да се охлади за 2-3часа всичко е 6 - пали от раз, върви супер и т.н - докато не загрее. Загрее ли, почва да дропва оборотите и извенъж гасне и не пали.

Сервиз 2:
1. Симптомите уж бяха ясни : клапан на колянов вал. Ок сменихме го без диагностика понеже не скъп. Не се оправи
2. Помпа - сменихме и нея. Пак не се оправи.
3. Диагностики - няма дертове, всичко пише, че е ок.
3. Майстора продуха с компресор на обратно помпата в резероара. Колата се оправи. :shock: Викам си ок, супер оправи се. Ядно мизерия в дизела. Два дена каране в София и тръгнах към Бургас. Всичко ок, ама в Бургас колата угасна и пак докато е топла не пали. Викам си, бах майка му...

Сервиз 3:
1. Диагностика, диагностика и пак диагностика - няма дертове.
2. Мерене на тоците по колата, до помпата и преглед на алтернатора - всичко е в нормите.
2. Гледа новата помпа - тя не работи правилно. Удариш я и тръгва :) Сменихме помпата със старата ми и колата тръгна. Появи се малък проблем с разходомера: натискам спирачка и тръгва до към 10 литра после се оправя. Казаха, че може да се е преебал. Спокоен си карам из морето 2-3 дни и после към София. Разхода е перфектен (Бургас - Приморско - 6/100, Бургас - София по магистралата 7.1/100 по колонка). По магистралата се появи проблем - на високи обороти колата от време на време леко претриса. Това не го прави постоянно, по някаква логика се оправя.

Понеделник - каране из София. Претрисането го има и лека игра в оборотите на празен ход.
Вторник сутрин - колата не може да запали. Пали и оборотите падат след 2-3-4 секунди.

:banghead: :ranting: Използвал съм всички псувни, които знам. Почнах и сръбските - не помага :) Ето ги и моите разсъждения:

1. В резервоара имам труп, който се разлага и запушва помпите. Проблема е, че нямам как да минавам толкова колометри, разход и вървене са ок и изведнъж да се преебе. След като паркирах вчера колата си вървеше и не виждам как нощем сама ще се запуши.
2. Може ли да е от това 15% запушване на дюзите? Проблема с паленето не мога да го вържа към това.
3. Филтър на картерни газове? (сменян е преди 40к км). Пак проблема с паленето не мога да си го обясня.
4. Гномове в колата :) ?
5. Центровка на верига и стартер? Не може да обясни проблема с оборотите на празен ход и претрисането според мен.
6. Някви платки по тоците. Там ако има резистор преебан(раздут), няма намиране.

Моля дайте съвет, понеже ще подпаля тая кола :)

Мерси предварително. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 560
Регистриран на: 19.07.2008
Местоположение: Перник.
Пол: Мъж
Кара: E61/530XD
Мечтае да кара: на по-евтино гориво.

Re: Проблеми с обороти

Мнение от MPOWERfan » 27 Авг 2013, 17:11

Колега,а когато направи проблем светва ли ти dde на таблото? Според мен някоя от помпите прави проблем тази под седалката най-вероятно.
E36/E39/E39/E46/E39/E61/E87/61

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 10.03.2011

Re: Проблеми с обороти

Мнение от Coccolino » 27 Авг 2013, 17:18

MPOWERfan написа:Колега,а когато направи проблем светва ли ти dde на таблото? Според мен някоя от помпите прави проблем тази под седалката най-вероятно.


Здравей колега, нищо не свети :( Тая по седалката беше сменена и пак правеше проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 26.08.2013
Местоположение: видин/русе/добрич
Пол: Мъж
Кара: bmw 530d

Re: Проблеми с обороти

Мнение от stanislav_530 » 28 Авг 2013, 15:19

колега и аз имам подобен проблем от няколко дни съм собственик на 530д, при мен ми светна лампата за горивото, гледам на компа показва, че имам гориво за 80км, но колата почна да гасне, стигнах до където трябваше. След около час трябваше да мърдам и греда неможе да запаля та се наложи да доливам нафта въпреки, че ми показва че има поне 8 литра в нея и пак неможа да запали, долях и запали. След това започна да ми гасне на светофара като изключа от скорост да мени оборотите, като съм на светофара почва да притресва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: Проблеми с обороти

Мнение от Conqueror » 28 Авг 2013, 18:55

Мамата е да я вържеш и лаптопа да стой отворен на пасажерската седалка ако пак не излезе нищо проблема е механичен :paranoid:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 10.03.2011

Re: Проблеми с обороти

Мнение от Coccolino » 29 Авг 2013, 20:30

Ето малко ъпдайт по темата:

Оказа се горивен филтър. Явно в предния ми севиз не са го сменили, а са си го прибрали. Съответно сега е на 30км има няма и вътре е гмеч. Отделно на това бая коли из Българя страдат от нафта на ОМВ. Има някаква много лоша партида. Съветвам да не зареждате там.

Колата сега не гасне и оборотите не играят. Следва прочистване на дюзи тъй като мизерията и отишла и в тях. Чистенето става със специална добавка. Двигателя смуче директно от този разтвор + нафта (да речем в една кофа). Сипването на добавка в резервоара е много грешно. Утре съм на тази процедура и ще пиша как е след това. Сменям всички масла и филтри също.

До колегата с 530д ---- Взимай нов горивен филтър, ако не си го сменял още. Съветвам МАNN и диагностика. Може и помпата ти прави проблем, но там само диагностика. От къде си? Ако си от София ще ти препоръчам къде да отидеш. Също никога не карай не резерва, няма смисъл да си играеш с огъня.

Ще пиша след чистенето на дюзите...

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 6.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530d
Мечтае да кара: Bmw X5, E60

Re: Проблеми с обороти

Мнение от Ivaylo Tonkov » 30 Авг 2013, 1:10

сблъсквал съм се с проблема за паленето, и при мен излезе от датчик на разпределителен вал, за другото не знам но и аз усещам едно колебание в оборотите ...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Проблеми с обороти

Мнение от Cyberloner » 02 Сеп 2013, 23:04

Coccolino написа:...Чистенето става със специална добавка. ...


баш чистенето става със сваляне на инжекторите и ултразвук ;)

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook