Проблем с мощността на двигателя 520i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 22.07.2009
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997

Проблем с мощността на двигателя 520i

Мнение от Dark_Prince » 06 Авг 2013, 18:32

Здравейте колеги.

Инфо за колата - 520i бензин, 1997, ръчна, мотор трябва да е M52
Колата я имам от 3 години, сервизирал съм Всичко по нея, освен двигателя, него не съм го отварял по никакъв повод (свещите естествено са сменяни редовно, както и масло).
Сменени преди 2 седмици: 6 свещи, датчик на колянов вал, термостат на радиатора, нов антифриз. Нов акумулатор, на 1 ден.
Сменени преди 10К км: масло, маслен филтър, горивен филтър. Сега съм купил и ще бъдат сменени.

Сега проблема, след като пътувах 600 км към морето, и след 5 дни още 600км към провинцията, колата имаше един ден почивка след което започна следната история...
С Мъка запалвам и Нямам мощност на двигателя когато съм на скорост, на склон, няма ускорение без значение колко натискам газта.
При запалването, (обикновено на 5-6 секунда пускам ключа а сега, трябва да се върти стартера известно време)
ако спра ключа както обикновено на 5-6 сек, то двигателя държи под нормалните 800 оборота, едвам "пърпори" и не може да запали и угасва, ако държа до 1 минута стартера двигателя най-накрая тръгва.
След това - най-лошото, на място вдигам до макс. обороти без проблем, празния ход - без проблем и без колебания държи едно ниво както си беше, но когато съм на скорост двигателя няма мощност, на баир, или при опит за ускорение дори от първа и втора все едно че се дави колата и колкото повече подавам газ толкова повече не се ускорява и показва огромен разход!
Нямам прегрявания, няма индикации за нещо по таблото. На диагностика INPA, нямам грешки освен тази за crankshaft sensor, който смених преди 2 седмици, и грешка за ламбда сонда която също я пренебрегваме защото така си беше от много време, колата също отдавна е без катализатори.
Измерих ток през акумулатора 0,55A, без Нищо включено (дори и лампите са изкл.)!

Та на диагностиката - Няма грешки. При живи данни обаче на engine roughness в момента показва че само 3 цилиндъра седят на 300-600, и то през един, а другите имат стойности 0 при Idle (така и не видях свестно обяснение на Engine Roughness), разликата от преди е че - преди на Idle се показваха стойности от 2500-3000 на 5 цилиндъра, само 1 показваше 0, сега не стигат дори тези стойности. Като давам газ, по едно време INPA-та не може да чете нищо, все едно че съм я откачил от куплунка, спира да чета живите данни, и чак при отпускането започват да се виждат стойности и на 6те цилиндъра, но отново под 600.

Та колеги, дайте ми съвет от къде да се започва, дал съм я на майстор, но трябва да дам и аз малко усилие и да му кажа какво да погледне, засега теориите са следните:
1. Ваноса с неговите O-рингове (идеи от къде да поръчам?), 2. Лулите на свещите, 3. Горивната помпа (+ прилежащите предпазители и релета), 4. най-лошото - кабелите, окабеляването по двигателя, свещите, помпата (нямам познат свестен електричар!) и тем подобни...
Прикачил съм Engine Roughness когато всичко и беше Ок. Новия Engine Roughness не го свалих щото оставих колата при майстора, забравих просто.

Моля за съвети, идеи, номера на части, телефони на майстори!
Благодаря ви предварително! :bchug:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Смелите умират веднъж, Страхливците - Хиляди пъти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Проблем с мощността на двигателя 520i

Мнение от Я.Велинов » 07 Авг 2013, 19:24

Пробва ли една по една да откачаш бобините (кабелите, които ги захранват) ? Твърде вероятно е проблема да е в тях (бобините).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Re: Проблем с мощността на двигателя 520i

Мнение от Stennli » 07 Авг 2013, 20:37

Дaтчик нa рaзпределителен вaл,ми се струвa.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: Проблем с мощността на двигателя 520i

Мнение от another90sm » 07 Авг 2013, 23:49

Доста високи стойности имаш колега. Най-напред бих те посъветвал да провериш всички тръби и въздуховоди , за да отстраниш вероятноста да смуче страничен въздух след дебитомера. Също така и филтъра за картерни газове. Датчика , който си сменил оригинален ли беше? Изтрийте грешката и виж дали ще излезне отново.
Ако е бобина, лула или свещ виновна за това държание на колата според мен щеше да имаш "missfire"- и на някои цилиндри или при мен беше "ignition cylinder"
Паленето влияе ли се от това дали е топла или студена колата?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с мощността на двигателя 520i

Мнение от meha » 08 Авг 2013, 9:43

закарай я при Napstera, и термостата седи на двигателя,не на радиатора ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 22.07.2009
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997

Re: Проблем с мощността на двигателя 520i

Мнение от Dark_Prince » 29 Авг 2013, 23:56

Update!
Извинявам се ако не бях споменал - сменен беше преди проблема датчик на колянов вал, термостат и температурен датчик на радиатора.
Вече оправихме нещата, ето и развръзката!
Проблема беше: - Тръбопровод от бензиновата помпа (която е отзад под задните седалки) + Дефектираща бензинова помпа (но все още Работеща!).

Майстора смени само тръбичките и нещата се оправиха, значи целия тръбопровод е бил прекъснат и "смазан" от употреба, времето и усилията и затова помпата не е работела добре, измерено е ниско налягане от нея! Дюзи, свещи, бобини - всичко измерено и е в нормата!

Оставащ проблем, още съм със старата помпа и се случва след 1 час каране тя да "загрее" и понякога мотора рязко губи оборотите и угасва колата, ако не подам газ когато видя това поведение. Случва се на стоп, а когато се случва по време на каране симптомите са - загуба на обороти, все едно че някой рязко ти дърпа крака от газта и спира натиска на газта (не спира колата изцяло а е като придърпване). Скоро ще сменя и самата помпа!

Е колеги, надявам се че съм бил полезен с това "преживяване", ако имате и вие нещо такова - първо си вижте тръбичките на помпата и прилежащите уплътнения! И НЕ Е бил Ваноса! Може да ми е протъркан, не много работещ, но Нямам звукови признаци и други за да го обвинявам така нелепо както предполагах, затова и вие недейте да бързате със скъпите части. Майстора е от значение, аз бях в Мездра, малък град до Враца и майстора ми не знаеше нищо за бмв, НО подходи професионално и измери, провери и оправи всичко.

Успех на всички!
Смелите умират веднъж, Страхливците - Хиляди пъти.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook