ТРВ

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 18.06.2013
Местоположение: България
Пол: Мъж
Кара: е39 520i Touring

ТРВ

Мнение от bavariq_89 » 14 Юли 2013, 22:25

Здрвейте колеги. Наскоро се сдобих с е39 520 Touring, но климатика беше празен и се наложи да го заредя за жалост ходих при двама "майстори", който ми взеха едни 100 лв и все още нямам климатик. Както и да е наложи се да отида и при 3-ти който го водят за най-добрия в града и човека след няколко часа занимавка установи, че проблема ми е в това така наречено ТРВ което регулира дали топло или студено да духа колата. Също така ме накара да разглобя всички пластмаси между двата филтъра и чистачките защото бил там, но уви се оказа че при мен е зад тъблото. Въпросът ми е, някой ако знае нека ме насочи къде точно се намира и какво точно трябва да се разглоби, евентуална цена на ТРВ-то. Имам и един друг проблем имах един престой в колата за няколко часа и при угасен двигартел и нищо не беше включено се чуваше някакъв шум наподобяващ леко бучено някъде зад конзолата за управление на климатроника-също ако някой е запознат ще се радвам да каже. И още един проблем :D колата е с газов инжекцион, но като подавам газ особено ако е рязко забива предница на магистралата я пробвах до 140 върви максимум до 150, друг път ускорява само 4500 оборота в началото ми се стори, че на бензин няма проблем, но напоследък забелязвам подобни сиптоми като на газ, но в по лек вариант. Благодаря предварително за помоща!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: ТРВ

Мнение от jivakula » 16 Юли 2013, 23:09

Здравей колега, честита колица!
За ТРВ-то използвай това, номер 2 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH11&mospid=47552&btnr=64_0683&hg=64&fg=30
Там можеш да разгледаш как да стигнеш до него и много други неща за колата ти.
За жуженето от конзолата на климатроника има доста теми, например тази - http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=186094&p=3620048&hilit=%D0%B6%D1%83%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B5+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA#p2070440

Успех!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 18.06.2013
Местоположение: България
Пол: Мъж
Кара: е39 520i Touring

Re: ТРВ

Мнение от bavariq_89 » 17 Юли 2013, 20:32

Колега благодаря ти за отговорите, но все още не ми е ясно къде точно стой това ТРВ вече имам представа поне какво да търся :) А относно вървежа на газ някой, ако се е сблъсквал с такъв проблем нека пише - благодаря :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: ТРВ

Мнение от jivakula » 18 Юли 2013, 10:00

Това нещо, трябва да се намира от пасажерската страна на нивото на касетофона :) . За БМВ моделите незнам с точност къде се намира, но по снимките там мисля, че е, в ляво от жабката. Трябва да се свали пластмасов капак и ще се види, заедно с тръбите. На сминките се вижда ясно какво трябва да търсиш - продълговата метална кутийка, в нея влизат тръбите от компресора и е свързана към изпарителя. Тя прави така, че фреона да се "изпарява" и от там да имаш "студено" в климатика.
Поразгледай добре всички снимки и трябва да ти стане ясно :D .
Успех!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 18.06.2013
Местоположение: България
Пол: Мъж
Кара: е39 520i Touring

Re: ТРВ

Мнение от bavariq_89 » 18 Юли 2013, 14:41

Отново благодаря за пояснението :) Предполагам до седмица ще кажа какво е станало. Относно проблема с газта вече е решен - днес ходих при газаджия колата е била само за настройка макар че първо почистиха дюзите после я закачиха, направо не мога да повярвам не мога да позная колата :D

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 18.06.2013
Местоположение: България
Пол: Мъж
Кара: е39 520i Touring

Re: ТРВ

Мнение от bavariq_89 » 24 Юли 2013, 16:28

Да попитам за това 2-то клипче - топлообменника всъщност е така нареченото трв ли, ако е така :confused: и няма ли друг начин за подмяна освен показания?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: ТРВ

Мнение от jivakula » 31 Юли 2013, 15:08

Колега, ТРВ е термо регулиращ вентил, който се намира на тръбите, преди изпарителя(вътрешен радиатор). До смяната на това мисля, че може да се стигне и без да се разглобява цялото табло. Намира се в краката на пасажера, зад жабката, където е и така наречения "таралеж". На снимките, можеш да видиш кое е(в червено) и къде се намира.
trv.jpg

trv2.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 18.06.2013
Местоположение: България
Пол: Мъж
Кара: е39 520i Touring

Re: ТРВ

Мнение от bavariq_89 » 01 Авг 2013, 21:00

Колеги да споделя какво стана днес. За щастие се видях с един колега, който кара е36 и му споделих за проблема и той ми каза, че едвали е там и реши да духне в конзолата за управление на климатроника и о чудо климатроника задуха хладно понеже имаше само 700 грама фреон отидох и допълних системата и вече духа доста хладно, но при доливането ми каза човека, че не ми работи 1-ва степен и наистина ми направи впечатление , че когато се включи перката(на втора степен) почва да духа чак тогава хладно преди това трябва да се почака доста или примерно да мина 3-4-5 км не знам дали е от значение пробега. Искам да Ви попитам нормално ли е това да не се пуска веднага след натискането на копчето студеното и дали е от тази първа степен. А и да кажа не съм разглабял конзолата да я почистя просто я продухах на компресор :D , нужно ли е да я сваля и почистя видях такава тема. БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 2.08.2013
Пол: Мъж
Кара: E39 528i M54B28 Double Vanos
Мечтае да кара: Е39 М5

Re: ТРВ

Мнение от Toshko Kolev » 06 Авг 2013, 22:59

Колега, съвет немога да ти дам по твоя вапрос, но ще ти кажа само че за да започне да ти духа студено трябва да мине поне 1 минута за да може да ти напълни изпарителя с изпарен хладилен агент и задължително трябва да ти е вкл. вентилатора в купето. Това е от мен с което мога да ти помогна понеже имам такова образование. :)

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 2.08.2013
Пол: Мъж
Кара: E39 528i M54B28 Double Vanos
Мечтае да кара: Е39 М5

Re: ТРВ

Мнение от Toshko Kolev » 08 Авг 2013, 0:19

Да така е и аз имам е39

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 18.06.2013
Местоположение: България
Пол: Мъж
Кара: е39 520i Touring

Re: ТРВ

Мнение от bavariq_89 » 08 Авг 2013, 20:55

Пичове положението е хали факс :) за мое съжаление. Моя майстор, който ми поддържа колите в момента е доста зает и просто чакам да се поосвободи и да погледне климатика вчера я закачах на комп не дава грешки освен дебитомер, но тази грешка е направена най-вероятно поради факта, че един ден карах без него от недоглеждане :) Та при закачането помолих да видят къде са бушоните отговарящи за перката на климатроника, но отговор не получих за сметка на това погледна релетата и ги размени на 1-ва и 2-ра степен с идеята да види дали проблема е в тях, оказа се че не е там и най-вероятно е в резистора на 1-ва степен и ако не намеря втора употреба им предложиха да дадът на късо втора степен и при пускане на климатроника да се пуска и перката. А относно проблема с газта отново изкочи проблем :( преди няколко дена я засякох и ми беше дала 17,5 разход във В.Търново вярно, че и на климатик, но все пак ми се стори, че е много при условие, че карам съвсем икономично и днес нз за какво бях вдигнал капака и ми замириса на газ понаведох се и установих, че миризмата е от отдушника на изпърителя от където не би трябвало да мирише, ако някой се е сблъсквал с тези проблеми нека сподели малко опит мембраните ли са за смяна или другаде е проблема иначе до колкото знам изпърителя и самата газова система е на около 1.5 - 2 година а като километри 12-13 хил. , щях да забравя при предняата настройка са разпробили дюзите на газта според вас може ли и големия разход да се дължи на това. И последно питане :lol: Колата все още ми се струва че не върви плавно има леко замисляне и както на бензин така и на газ дори вчера умишлено я карах във високи обороти извън града и ми направи впечатление че на моменти все едно някой я ритва и тя тръгва по бързо да ускорява. Отново благодаря на всички отзовали се и за проявеното търпение. :bchug:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook