Инспекция смяна на масло е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Инспекция смяна на масло е39
Колеги, когато си смених маслото занулих инспекцията ( в ляво от километража квадратчетата ) . Въпросът ми е на колко километра светва, че е за смяна ( на 10 000 ? ? ? ) ли ?
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Инспекция смяна на масло е39
мисля, че около 16 - 17хил. е сервизния интервал (да светнат всички)

- sasho1bs
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Инспекция смяна на масло е39
Бихте ли споделили как се занулява маслото че нещо с търсачлата не се справих 

- shumito
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 115
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 525D Turing
- Мечтае да кара: 530xd Turing
Re: Инспекция смяна на масло е39
Как 16 - 17 хиляди да светнат ... аз доколкото знам мисля, че обратното - квадратчетата намалят т.е ( изгасват ) ?
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Инспекция смяна на масло е39
Когато се занули интервала светват всички. С приближаването на времето за смяна на маслото (според борда) намляват светещите "лампички" и остават само червените. Времето на сервизния интервал варира в зависимост от начина на работа на двигателя.


- rosko3001
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.05.2013
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е39 530Д 2002г.
- Мечтае да кара: БМВ Ф10 530хд
Re: Инспекция смяна на масло е39
По добре не ги гледаи тия квадратчета, по принцип трябва да изгасват ,но аз си сменям маслото на 10 000км няма как да чакам 16-17000км. да изгаснат
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Инспекция смяна на масло е39
По принцип е добро като идея маслото да се сменя на 10000, но не винаги!!!
Както и колегата едно мнение по-нагоре каза, BMW са разработили тази система
за отчитане сервизните интервали на маслото мисля някъде още през 70-те.
Та доколкото съм запознат, тази система с квадратчетата си прави тест на качеството
на маслото и определя сервизните интервали в зависимост от начина
на експлоатация на двигателя. От друга страна, маслото освен да смазва има още 5
основни функции, две от които са промивка на двигателя от окиси и възстановяване на малки
хлабини и наранявания по детайлите чрез нанасяне на маслен филм, като така се предпазват металните части и от корозия.
Промивката е винаги първите две хиляди след смяната на старото масло,но нанасянето на този филм е с различна
дължина при различните масла - по-скъпите синтетични масла са с по-дълъг период на нанасяне!!
Така че, ако сменяте маслото по-рано от предписанията, съкращавате драстично
периода на възстановяване, който е и най-важен!!! В тази хипотеза може да се окаже, че честата
смяна е по-вредна за мотора!!!Затова системата при BMW сама си определя кога да е
следващата смяна или през какъв интервал да гаснат квадратчетата на инспекцията!!!
Както и колегата едно мнение по-нагоре каза, BMW са разработили тази система
за отчитане сервизните интервали на маслото мисля някъде още през 70-те.
Та доколкото съм запознат, тази система с квадратчетата си прави тест на качеството
на маслото и определя сервизните интервали в зависимост от начина
на експлоатация на двигателя. От друга страна, маслото освен да смазва има още 5
основни функции, две от които са промивка на двигателя от окиси и възстановяване на малки
хлабини и наранявания по детайлите чрез нанасяне на маслен филм, като така се предпазват металните части и от корозия.
Промивката е винаги първите две хиляди след смяната на старото масло,но нанасянето на този филм е с различна
дължина при различните масла - по-скъпите синтетични масла са с по-дълъг период на нанасяне!!
Така че, ако сменяте маслото по-рано от предписанията, съкращавате драстично
периода на възстановяване, който е и най-важен!!! В тази хипотеза може да се окаже, че честата
смяна е по-вредна за мотора!!!Затова системата при BMW сама си определя кога да е
следващата смяна или през какъв интервал да гаснат квадратчетата на инспекцията!!!
- Teogop
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 445
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: Инспекция смяна на масло е39
Z3Ro* написа:По принцип е добро като идея маслото да се сменя на 10000, но не винаги!!!
Както и колегата едно мнение по-нагоре каза, BMW са разработили тази система
за отчитане сервизните интервали на маслото мисля някъде още през 70-те.
Та доколкото съм запознат, тази система с квадратчетата си прави тест на качеството
на маслото и определя сервизните интервали в зависимост от начина
на експлоатация на двигателя. От друга страна, маслото освен да смазва има още 5
основни функции, две от които са промивка на двигателя от окиси и възстановяване на малки
хлабини и наранявания по детайлите чрез нанасяне на маслен филм, като така се предпазват металните части и от корозия.
Промивката е винаги първите две хиляди след смяната на старото масло,но нанасянето на този филм е с различна
дължина при различните масла - по-скъпите синтетични масла са с по-дълъг период на нанасяне!!
Така че, ако сменяте маслото по-рано от предписанията, съкращавате драстично
периода на възстановяване, който е и най-важен!!! В тази хипотеза може да се окаже, че честата
смяна е по-вредна за мотора!!!Затова системата при BMW сама си определя кога да е
следващата смяна или през какъв интервал да гаснат квадратчетата на инспекцията!!!
Пълни глупости. "Системата" не тества маслото. Ако беше така, нямаше да има нужда след смяна на масло да се занулява, защото "системата" щеше да познае, че маслото е ново. Лампичките гаснат на определено изразходвано гориво, а не на изминати километри. Така покриват и градския и извънградския режим на каране.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Инспекция смяна на масло е39
Прав си, колега, системата "Condition based service" се вгражда от Е60/65 нагоре. При Е39 е въпрос на време и изминати километри/градско-извънградско каране, но CBS в интерес на истината прави тест на маслото и определя сервизните интервали, само че тя не се вгражда в Е39. Въпреки това, колкото и да ти е чудно, и CBS има нужда от reset, понеже един от факторите за определяне на интервала и при нея е "време"!
- sigman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 96г 520i M52 Б20
Re: Инспекция смяна на масло е39
Teogop написа: Лампичките гаснат на определено изразходвано гориво, а не на изминати километри. Така покриват и градския и извънградския режим на каране.
точно така,и затова може да се оптимизира количеството гориво изразходвано от колата за 10000 км,итогава диодите ще си гаснат нормално ...
Bayerische Motoren Werke
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани