Въпроси за климатроника!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Въпроси за климатроника!

Мнение от bili1 » 19 Юли 2013, 13:38

Здравейте колеги :wave: ,днес реших да си оправя климатроника на колата работи си всичко не е имало проблем само,че не можеше да духа студено като го наглася на 16 градуса иначе топло си духа!
Днес отидох при майстор който се занимава с климатици на коли видя го наляхме фреон в системата и климатика тръгна (започна да духа студено) каза,че нямало течове никъде всичко било наред не е изпускала системата никъде налягането било наред,според него стария фреон е изхвърлен заради перката на климатроника която имала 3 степени тя работеше само на 1-ва степен не можеше да включи нито на 2-ра нито на 3-та степен само на 1-ва работеше и той каза,че затова е изхвърлило стария фреон и направи така,че сега ми работи постоянно на 2-ра степен перката няма 1-ва и 3-та,проверихме преди това буксата бушоните под таблото всичко е наред,но неиска да включи на 2-ра степен,майстора увеличи налягането в системата до близо 17-18 атмосвери,но не иска да включи нито на 2-ра нито на 3-та степен затова го свърза сега постоянно да работи на 2-ра степен перката и си духа добре досега съм карал колата и се радвах на климатроника,но искам да оправя тоя проблем със степените на перката майстора каза,че трябва да се разглоби жабката там бил проблема....ваши предложения къде може да е проблема та и аз да подскажа на майстора...? :roll:
И друг въпрос когато пусна да духа на 16 градуса само в краката (само надолу) на шофиорското място си духа студено,но на пасажерското духа топло в краката :( :dunno: по същия начин и като пусна да духа само нагоре на половината преден прозорец духа студено от страната на пасажера духа топло на прозореца :dunno: да отбележа само таблото е сменяно аз го сменях преди 2г. но не съм размествал или чупил някакви неща наместих си го правилно явно нещо по въздуховодите не е както трябва майстора за този въпрос каза,че моторчетата който отваряли някакви клапи са заминали....някакви предложения и по този въпрос...? :dunno:
Сега климатроника ми духа само направо като го наглася но искам да оправя и степените на перката и възможностите да духа и в краката и нагоре също!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 576
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: Въпроси за климатроника!

Мнение от hrpopov217 » 19 Юли 2013, 14:17

Виж първо резисторите на перката. Като гледам колата ти е 98 набор, така че степените на перката 100% са с резистори.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Въпроси за климатроника!

Мнение от goguma » 19 Юли 2013, 14:43

Най-вероятно ти е заминала първата степен /по-слабия резистор/ на перката. Нормално той гори пръв, и после остава само втората степен, която гърми скоро след като първа степен е заминала. А твоят майстор така ти го е измайсторил това с постоянно вързаната втора степен, че точно след 3 дни и тя ще изгърми и пак ще ти духа топло.

Купуваш си комплект нови резистори за 90 лева от дару/камор, или отиваш в кварталната железария и си взимаш обикновени резистори - по 1 брой 0.2 и 0.5 Ома - и си ги запояваш, само че при втория вариант гаранцията е к*р.

По втория проблем - вероятно става дума за електромагнитните клапи, които контролират въздухопотока, ама за тях май пак ще трябва да разглабяш таблото. Потърси теми из форума за тях, не съм 100% сигурен, но мисля че са те.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Re: Въпроси за климатроника!

Мнение от bili1 » 19 Юли 2013, 16:05

Значи купувам нови резистори,а ако проблема не е в тях...? :roll:
Колкото до наливането на фреона майстора каза че е налял към 1,100-200гр. сега следобяда пак ще ида до него да му кажа,че сега както е свързано има вероятност да изгори и 2-та степен!!! :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Въпроси за климатроника!

Мнение от goguma » 19 Юли 2013, 17:38

bili1 написа:Значи купувам нови резистори,а ако проблема не е в тях...? :roll:


Колега, климатичната инсталация на Е39 не е сложна като космическа совалка, за да има 100000 неща да се счупят. Казваш че има фреон, щом успява да духа студено явно и компресорът върти и работи. Климатичният радиатор досега не съм чул да се запушва, но и това може да е вероятно, просто да не съм чувал за подобно случаи. Остава ти най-вероятната възможност - охлаждането на системата /перката/. При перката имаш два варианта. Първи вариант /резистори/ - изгорял резистор 1-ва, 2-ра степен или и двата - това са почти всички случаи на неработещ климатик. Втори вариант - моторчето на самата перка, но ти казваш че тя работи - не е от него. Остават логично резисторите като проблем - и то при теб за момента само първият е заминал, но както казах по-горе, вторият бързо го последва.

Ето ти тест как сам можеш да разбереш дали е от перката - откачи буксата, за да няма перката захранване и да не работи. Засили се на дълъг път със 80-90км/ч и пусни климатика. Ако духа студено, значи системата ти е наред и си работи и проблемът е в перката. Когато караш бавно или си спрял и нямаш охлаждане от насрещния поток въздух се включва перката за да охлажда фреона в радиатора - това е цялата работа на тая перка изобщо. Когато караш по-бързо перката изобщо не се включва, защото охлаждането от насрещния въздух просто не позволява да се качи налягането в системата и да се включи перката. И така щом духа студено при по-висока скорост знаеш, че системта си работи и проблемът е в перката.

Ако не искаш с този тест, просто хвани някой жичкаджия да пусне ток през буксата с мултицет и веднага ще видиш дали има съпротивление и дали имаш изгорял резистор или не.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Re: Въпроси за климатроника!

Мнение от bili1 » 19 Юли 2013, 19:29

Колеги резисторите са проверени всичко е наред при тях...евентуално тогава управлението на перката,но ще може ли да ми кажете къде се намира то....!
Преди да налеем сутринта фреона тази перка на климатика работеше само на 1-ва степен (най-слаба) майстора увеличи налягането за да се включи 2-рата степен на перката,но тя не се включи и той каза че това е ЛОШО и че това бил причината стария фреон да ми го изхвърли затова провери резисторите първо проблема да не е в тях и каза,че НЕ Е в тях и че трябвало да се търси управлението на перката което май се намирало под жабката и т.н. и т.н. оголи кабелите на перката свърза я на 2-ра степен постоянно да работи и каза,че така нямало проблем да ама аз искам да си оправя и степените да си работи тая перка и на 3-те степени,резисторите са добре какво да проверяваме сега управлението или...? :roll:
И някаква идея още за тия въздуховоди защо надолу (в краката) и нагоре не иска да духа студено..? :roll:
Последна промяна bili1 на 19 Юли 2013, 19:58, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Въпроси за климатроника!

Мнение от goguma » 19 Юли 2013, 19:57

Как ги проверихте и 100% ли си сигурен че са здрави? Ако е така хвърли око на бушоните и релето за управление на перката на климатика.

Схема на бушоните на Е39 - download/file.php?id=215535&mode=view

Релето по спомен се намираше до компа на колата :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 576
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: Въпроси за климатроника!

Мнение от hrpopov217 » 20 Юли 2013, 12:00

За тези които имат желание да си чистят радиатора на климата, едно клипче да видите как се стига до въпросното радиаторче http://www.youtube.com/watch?v=Nnw3H8wX_Jk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Въпроси за климатроника!

Мнение от Ivo_Borisov » 21 Юли 2013, 13:29

За духането отляво топло, както каза по напред колегата- клапи. Има няколко такива теми с различни решения, потърси ги!

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Re: Въпроси за климатроника!

Мнение от M5 » 22 Юли 2013, 12:51

До колкото разбрах от моите проблеми с перката на климатика, степените се управляват от пресостата. Той следи налягането и подава сигнал да се включи по-висока степен на перката. Намира се зад десния фар, в долния край на тръбичката за пълнене на фреон. Има и букса, която влиза в него. Не знам как се проверява дали работи.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Въпроси за климатроника!

Мнение от gentata » 25 Юли 2013, 0:26

От тази тема.
gentata написа:От WDS BMW Wiring Diagram System и конкретно за Auxiliary fan мога да кажа че всеки един "+" за всяка една от степените е захранен от различен бушон. Когато трябва да работи 1-ва степен плюса (от бушон F7 20A преди релето К21) минава през двете съпротивления и стига до мотора. Ако трябва да работи на 2-ра степен плюса (от бушон F22 30A преди релето К22) минава през едното (по-малкото) съпротивление и стига до мотора. И когато трябва да работи 3-та степен плюса (от бушон F105 100A преди релето К201 и бушон F75 50A след това реле) отива директно на четките на мотора. Зависимостта за това на каква скорост ще работи вентилатора е :1-ва скорост - Термодатчик (S36) с два нормално отворени контакта единия затваря при 91 градуса другия при 105 градуса температура на антифриза като вентилатора работи на 1-ва степен ако температурата стане 91 градуса, управление на климатика. 2-ра скорост - Пресостат (B8) който сработва при около 20 бара и се изкл. при 17,5 бара налягане на фреона при кондензация. 3-та скорост - Термодатчкика (S36) като вентилатора работи на 3-та скорост ако температурата на антифриза превиши 105 градуса. Та това е по схемата и скоростите на вентилатора...

Климатика има два "радиатора". Единия е кондензатор - намира се пред водния радиатор отпред пред двигателя ако е запушен отвън (вътре наистина няма как да се запуши там се движи газ) или ако не работи вентилатора е причина системата да работи при повишено налягане и да изключва пресостат - климатика не работи и съответно не охлажда. Втория е изпарител намира се вътре в купето и той не може да се запуши отвътре. Това което може да му се случи е да се запушат ламелите от налепи разни (предизвикаващи и неприятната миризма) и да започне да се обледенява от там по-малка въздухо-пропускливост - климатика не охлажда.
А за това че духа топло колегата @Ivo_Borisov е споменал възможната причина :yes:
Ivo_Borisov написа:За духането отляво топло, както каза по напред колегата- клапи. Има няколко такива теми с различни решения, потърси ги! ..

:driving:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook