E39 TDS тресе волана
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
58 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: E39 TDS тресе волана
martinvn написа:Вчера пробвах да разменя моите джанти с 16-ките на приятел с чисто нови гуми. Абсолютно по същия начин тресе. Така че гуми джанти и баланси не играят при мен.
Този тест защо не е успял тогава? Явно и на приятеля ти са му пробутали криви нови гуми.
Важното е, че си успял да откриеш тривиалната причина за проблема и като се има предвид, че си сменил почти всичко друго по окачването дано те чакат дълги безаварийни

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: E39 TDS тресе волана
ами аз съм гумаджия и ако ви заговоря ще се разплачем всички 

ТДС - Турбо Див Селянин
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: E39 TDS тресе волана
Мисля ,че ти го написах това още в началото за кривите гуми .Хваща се на статичен баланс доколкото знам .Явно е39 те са доста чуствителни спрямо криви гуми и джанти .
Другият вариянт който е пробван 100 % са външни накрайници на рейката .Не е задължително да тропат за да ти трепери волана .
Другият вариянт който е пробван 100 % са външни накрайници на рейката .Не е задължително да тропат за да ти трепери волана .

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: E39 TDS тресе волана
Е той щом е пробвал с толкова много други гуми и джанти.... Има нещо, което се пропуска, но какво е
За статичния баланс не знам, той е елементарен, но съм чел тук във форума за динамичен баланс. Аз също се занимавам с гуми и джанти, но си признавам, че не съм никак запознат с динамичния. Колегата в конкретната тема ей така не можеше да си реши проблема, докато не отишъл на динамичен баланс.

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: E39 TDS тресе волана
И аз бях на динамичен баланс при гришата в опел и нищо не стана... 


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Още допълнения към моя проблем.
И аз и гумаджиите бяхме заключили, че гумите са криви. Да, обаче не
Сложихме нови гуми и пак тресе.
Съответно вече след хиляда смени на части и гумите, логично всичко се стесни до джанти. Какво ставаше... слагат на баланс машината - 0 , 0 грама, идеално. Вадят и слагат наново същата джанта и коренно различен резултат, например 50грама разлика. Отново баланс на 0 грама и отново вадим и слагаме. Пак 50 грама но в съвсем обратната страна на джантата. Общо взето главоблъсканица.
И какво бе решението. Стандартно при отворите на е39 се балансира с номер 2 от конусите на машината. Балансирахме с 3 номер конус и при няколко повторни баланса не мърдаше.
Излязох да тествам на магистралата. Спи : ) Чак не е за вярване.
Изглежда че отворите са си добре и затова досега никой не е забелязвал проблем. На късмет са ми докарвали някой баланс и това обяснява защо всеки сезон ходя по 2-3 пъти да добалансирам при смяна на гуми, докато ми хареса.
Понеже се хванахме да търсим логика и днес видяхме че с конус 2 ляга уж правилно, но на силна светлина се вижда, че отвора свети и ляга една идея неравномерно, но не чак толкова зле че да прави баланса невъзможен.
Съжалявам, че избързах да пиша предния пост, че гумите са криви. И да се похваля - вече не е мъчение извънградското.

И аз и гумаджиите бяхме заключили, че гумите са криви. Да, обаче не

Сложихме нови гуми и пак тресе.
Съответно вече след хиляда смени на части и гумите, логично всичко се стесни до джанти. Какво ставаше... слагат на баланс машината - 0 , 0 грама, идеално. Вадят и слагат наново същата джанта и коренно различен резултат, например 50грама разлика. Отново баланс на 0 грама и отново вадим и слагаме. Пак 50 грама но в съвсем обратната страна на джантата. Общо взето главоблъсканица.
И какво бе решението. Стандартно при отворите на е39 се балансира с номер 2 от конусите на машината. Балансирахме с 3 номер конус и при няколко повторни баланса не мърдаше.
Излязох да тествам на магистралата. Спи : ) Чак не е за вярване.
Изглежда че отворите са си добре и затова досега никой не е забелязвал проблем. На късмет са ми докарвали някой баланс и това обяснява защо всеки сезон ходя по 2-3 пъти да добалансирам при смяна на гуми, докато ми хареса.
Понеже се хванахме да търсим логика и днес видяхме че с конус 2 ляга уж правилно, но на силна светлина се вижда, че отвора свети и ляга една идея неравномерно, но не чак толкова зле че да прави баланса невъзможен.
Съжалявам, че избързах да пиша предния пост, че гумите са криви. И да се похваля - вече не е мъчение извънградското.

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: E39 TDS тресе волана
Със смяна на гумаджийницата щеше да си решиш проблема много по-рано. Но пък явно си бил частен случай, защото то реално трябва половината клиенти да са се връщали по 5 пъти.
Re: E39 TDS тресе волана
Колега,
след 4 страници постове отново я докарахме до началото - заминали тампони (евентуално) и небалансирани гуми....
Добре, че най - накрая си доволен, че иначе даването на пари щеше да продължава.
Иначе за баланса на гуми на е39 - момента, че не става толкова лесно, както на другите - и това е вярно.
Но общо взето, както и преди писах трябва малко по - систематично да се подходи:
Първо се качва само джантата и се гледа на кое място има дисбаланс. После се качва гумата и се прави същото упражнение. После при монтирането на гумата двете места се слагат на 180 градуса, за да може част от дисбаланса да се премахне без слагане на противотежести.
Слагането на баланс машината и захващането на гумата с джантата се прави не с конус а точно както е на колата (това си е и нормалното изискване на БМВ). Има специален накрайник, с който гумата се закрепва с болтове към него и после се качва на баланс машината.
След като се направи баланса, гумата с джантата се сваля и завърта и пак се качва на машината. И тази операция се повтаря няколко пъти, докато разликите станат почти 0.
Ако въпреки всичко има тресене се минава на finiscbalance, при който гумата е качена на колата.
Всички тези упражнения, се правят и имат смисъл, ако колата се кара всеки ден. При положение, че колата е стояла доста време самите гуми вече са "смачкани" от теглото на автомобила и надали ще помогне баланс.
И последно - всеки официален сервиз на БМВ (поне при мен) имат еталонни гуми с джанти, които се слагат точно при такива случаи като теб - гумите са балансирани перфектно и с тях веднага можеш да разбереш дали вибрациите при теб са породени от дисбаланс или нещо друго.
след 4 страници постове отново я докарахме до началото - заминали тампони (евентуално) и небалансирани гуми....
Добре, че най - накрая си доволен, че иначе даването на пари щеше да продължава.
Иначе за баланса на гуми на е39 - момента, че не става толкова лесно, както на другите - и това е вярно.
Но общо взето, както и преди писах трябва малко по - систематично да се подходи:
Първо се качва само джантата и се гледа на кое място има дисбаланс. После се качва гумата и се прави същото упражнение. После при монтирането на гумата двете места се слагат на 180 градуса, за да може част от дисбаланса да се премахне без слагане на противотежести.
Слагането на баланс машината и захващането на гумата с джантата се прави не с конус а точно както е на колата (това си е и нормалното изискване на БМВ). Има специален накрайник, с който гумата се закрепва с болтове към него и после се качва на баланс машината.
След като се направи баланса, гумата с джантата се сваля и завърта и пак се качва на машината. И тази операция се повтаря няколко пъти, докато разликите станат почти 0.
Ако въпреки всичко има тресене се минава на finiscbalance, при който гумата е качена на колата.
Всички тези упражнения, се правят и имат смисъл, ако колата се кара всеки ден. При положение, че колата е стояла доста време самите гуми вече са "смачкани" от теглото на автомобила и надали ще помогне баланс.
И последно - всеки официален сервиз на БМВ (поне при мен) имат еталонни гуми с джанти, които се слагат точно при такива случаи като теб - гумите са балансирани перфектно и с тях веднага можеш да разбереш дали вибрациите при теб са породени от дисбаланс или нещо друго.
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Съгласен съм с всичко, но реално обиколих всички гумаджии в града, а бях няколко дни и във ВарнаКарс, но според тях и тампоните бяха ок, а за тресенето вдигнаха рамене.
Добре, че все пак се измисли нещо. Отново благодаря!
Добре, че все пак се измисли нещо. Отново благодаря!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: E39 TDS тресе волана
Чак пък да се балансират със специален захват за БМВ джантите... според мен е прекалено. Аз моите 17" съм ги балансирал дори с 2 конуса един след друг, че имаче ми опира ръкохватката в спиците. Колата спи при всякакви скорости и обстоятелства. Но това, което обясни колегата - при сложен конус да минава светлина между него и централния отвор съвсем не е нормално.
Re: E39 TDS тресе волана
Dirty M5 driveR написа:Чак пък да се балансират със специален захват за БМВ джантите... според мен е прекалено. Аз моите 17" съм ги балансирал дори с 2 конуса един след друг, че имаче ми опира ръкохватката в спиците. Колата спи при всякакви скорости и обстоятелства. Но това, което обясни колегата - при сложен конус да минава светлина между него и централния отвор съвсем не е нормално.
Колега,
погледни в TIS и ще го прочетеш и ти - баланса специално на е39 се прави не с конус, а както писах със специален накрайник, който между другото си върви със самата машина. Виж снимката. Явно проблемът е бил още тогава известен и затова и казват, че закрепването трябва да се прави задължително с такъв накрайник. Дали е проблем или свръх голяма чувствителност породена изцяло от факта, че всичко е алуминии и има съвсем различни собствени честоти и т.н. не мога да ти кажа, но е факт, че даже препоръчват при сваляне на гумата монтирането й обратно да се прави на точно същото място.
Иначе ако караш е34 и го сравняваш с е39....няма смисъл. е34 има съвсем друга конструкция на предният и задният мост и не е толкова чувствително по отношение на дисбаланс. Така, че ако правиш извода, че при теб 17" балансирани с конус и всичко е наред значи и на е39 ще е наред - грешен е.
А и самите тампони на "кривите" носачи - само с гледане нищо не може да се установи. Има специално приспособление, с което може да се установи дали все още ги бива или не. Но голям смисъл не виждам - не са кой знае колко скъпи и по - добре да се сменят профилактично.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: E39 TDS тресе волана
Еми не знам... Днес сменях едни гуми на е39, балансирах си ги с конуса, човека ходи да кара и вика, че всичко е ок. Явно наистина не при всички е39-ки става от първия път. А колко до е34 въобще не го сравнявам с е39, макар да ми е интересно защо разликата е толкова голяма.
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: E39 TDS тресе волана

ТДС - Турбо Див Селянин
58 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани