Проблем с мощност 530д

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530D

Проблем с мощност 530д

Мнение от d840 » 07 Апр 2013, 10:54

Колеги колата е 530д, 99-та.
Проблема е следния, колата си пали перфектно и студена и топла, работи добре и върви добре докато не загрее до 90 градуса.
Тогава се спъва и започва да върви осезаемо по-малко.... няма го този ряз които има преди да е загряла..
Наскоро смених маслото, и когато маисторите я закачиха за да нулират маслото, изписа грешка в датчик колянов вал.. може ли проблема да идва от там? Колата няма ядове с паленето, работи добре на празех ход... единствено има като притрисане около 1600 оборота . Дюзите са в "нормите".. Турбината надува. Майстора я чете колата но не успя да завърши диагностиката защото стигаше до лайт модул и нататъка не искаше да се свърже с колата... така че мога само да гадая тъи като диагностика качествена колата не позволява да и се прави :banghead: четох за някакъв тест с дебитомера, като загуби мощност да го откача и да пробвам дали ще се съживи колата... та ще го пробвам и този метод..
има и някакво потропване при потегляне и сменяне на скорости в ниските обороти..
чистих егр клапана, нямаше почти никакъв нагар, но има като клапанче вътре което на ръка не успях да помръдна... може ли да е заяло? трябва ли да се движи?

като цяло колата се кара всеки ден и загубата на мощност не е фатална... колата пак си върви но просто по спънато..иначе студена ли е , подам ли и рязко газ веднага почва да мига триъгълничето :P но загрее ли изобщо !
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки !!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с мощност 530д

Мнение от omegaart » 07 Апр 2013, 14:02

d840 написа:Колеги колата е 530д, 99-та.
Проблема е следния, колата си пали перфектно и студена и топла, работи добре и върви добре докато не загрее до 90 градуса.
Тогава се спъва и започва да върви осезаемо по-малко.... няма го този ряз които има преди да е загряла..
Наскоро смених маслото, и когато маисторите я закачиха за да нулират маслото, изписа грешка в датчик колянов вал.. може ли проблема да идва от там? Колата няма ядове с паленето, работи добре на празех ход... единствено има като притрисане около 1600 оборота . Дюзите са в "нормите".. Турбината надува. Майстора я чете колата но не успя да завърши диагностиката защото стигаше до лайт модул и нататъка не искаше да се свърже с колата... така че мога само да гадая тъи като диагностика качествена колата не позволява да и се прави :banghead: четох за някакъв тест с дебитомера, като загуби мощност да го откача и да пробвам дали ще се съживи колата... та ще го пробвам и този метод..
има и някакво потропване при потегляне и сменяне на скорости в ниските обороти..
чистих егр клапана, нямаше почти никакъв нагар, но има като клапанче вътре което на ръка не успях да помръдна... може ли да е заяло? трябва ли да се движи?

като цяло колата се кара всеки ден и загубата на мощност не е фатална... колата пак си върви но просто по спънато..иначе студена ли е , подам ли и рязко газ веднага почва да мига триъгълничето :P но загрее ли изобщо !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530D

Re: Проблем с мощност 530д

Мнение от d840 » 20 Апр 2013, 22:19

днеска , на околовръсното, като че ли пак се спъна старта на колата... И после след като набрах над 140 км, нещата съвсем изгробяха.... на 5-та скорост колата вдигна 160, и заби муцина.... 3000 оборота и повече не иска! като дам газ до дупка на педала сеедно забива муцината, като го отпусна леко поема малко, но пове4е от 3200 оборота не иска да набере... иначе веднага след това като слезнах от околовръсното по светофарите на младост, си върви на 1/2/3/... качва си оборотите няма проблем... МОЖЕ ли това пак да се дължи на датчика за колянов вал? сряда маистора при които искам да я закарам ще е свободен и ще имам отговор на повечето въпроси, но до тогава има много време и ще си блъскам главата да се чудя какво може да е....
Имам и една идея, сложих на колата М-кови брони, та имаше някакви въздухоотводи който не паснаха с бронята отдоло... маисторите казаха че са за охлаждане на спирачките, но може ли с тези брони колата да поема повече въздух от необходимото във високите скорости ?
Чувството днес на околовръсното беше , като подам газ до долу, при скорост 160 кмч, все е едно не достига гориво и забива муцуната... когато взех колата на диагностиката една от дюзите леко се "шашкаше" но маистора каза че все пак си била в нормите... данеби оттам да става нещо.. има едно притрисане около 1300 оборота..
Надявам се до сряда да мога да кажа какво и е било на колата, а дотогава чакам мнения на по-разбиращите колеги :) не може да се гадае естествено но все пак приемам идеи :bchug:
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки !!!

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Проблем с мощност 530д

Мнение от boksioraE39 » 21 Апр 2013, 8:28

Виж какво ти е подчертал в червено колегата!!!
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Проблем с мощност 530д

Мнение от boris » 21 Апр 2013, 9:04

Какви идеи колега, колата ясно ти е записала грешка и то не каква да е...
По-надолу пак подобна тема, записана грешка, и търсим под вола теле :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 19.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530d 2002g
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Проблем с мощност 530д

Мнение от joffri » 21 Апр 2013, 11:05

100 % е датчика на коляновия вал.Аз смених моя преди 300 км заедно с датчик разпределителен вал и все едно се качих в нова кола :)
Аз си взех оригиналния,но това си зависи от теб разбира се.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530D

Re: Проблем с мощност 530д

Мнение от d840 » 30 Апр 2013, 19:12

Днес бях при майстора, закачи колата, тества я и каза че имало проблем с "управлението " на турбината.. не надувала както трябва... Та има някакъв датчик които е заменал най-вероятно... Сблъсвал ли се е някои с това управление и скъпо ли е за отремонтиране ?
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки !!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Проблем с мощност 530д

Мнение от Elesar74 » 01 Май 2013, 17:51

Турбината се управлява с вакуум. Виж някой маркуч за тази цел. Едни тънки такива.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 20.03.2011
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: e39-530d-Комби 2000г.
Мечтае да кара: 530d-2007г.
Детайли за колата: е39 530d комби с M пакет

Re: Проблем с мощност 530д

Мнение от Стилиян 200 » 01 Май 2013, 20:15

Аз имах проблем с управлението на турбината!Но при мен симптомите бяха съвсем други!До самата турбина има един клапан в който влизат тези тънките шлаухки споменати от колегата по-горе!При мен при сваляне на живи данни показа,че въпросния клапан разтоварва турбината много,много рано и съответно при увеличаване на оборотите мотора иска още въздух,а турбото не подава!Чак мъркучите към интерколера се свиваха защото се получаваше вакум,но вследствие на този проблем колата не върви независимо загряла или не!А и пушеше като трети комин на Кремиковци!Дано тази информация ти е полезна по някакъв начин! :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 11.10.2009
Местоположение: IVAILOVGRADD
Пол: Мъж
Кара: БМВ 530D
Мечтае да кара: BMВ M5

Re: Проблем с мощност 530д

Мнение от jikata0202 » 04 Май 2013, 12:01

Колега, датчика на турбината ми беше заминал, след като го смених вече има страхотен ряз, цена на датчика 130лв, успех, дано съм бил полезен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530D

Re: Проблем с мощност 530д

Мнение от d840 » 07 Май 2013, 23:34

Проблема е отстранен !!!
Оказа се в пробит вакуум и неработещо както трябва клапанче за вакуума на турбината :)
колата сега лети !!!
мерси на отзовалите се колеги и на колегата "Ivo Georgiev" за клапана !!!
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки !!!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook