Взаимозаменяемост на алтернаторите, вграждани в Е39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Дънди, Шотландия
Пол: Мъж
Кара: E39
Мечтае да кара: фадрома в народното събрание

Взаимозаменяемост на алтернаторите, вграждани в Е39

Мнение от Archi » 18 Фев 2013, 2:19

Здравейте, колеги! След ползването на търсачката(за да се уверя, че няма такава тема в нашия подфорум) и дълго лутане в гугъл, не можах да намеря тема, или каквато и да било информация по отношение на това, в какво точно се състои разликата (и най-вече физическата такава) в алтернаторите, които се вграждат в нашите автомобили. По-надолу ще изброя, какво точно изнамерих в нета, но първо ще обясня какъв е моят проблем в частност. Понеже съм доверчив(за което може би и наивен) човек, закупих алтернатор за моята Е39 (М52Б20 '97), като изришно преди това бях пуснал тема в "купува", че алтернатора който ми трябва е с този номер - 12311432981. Когато закупих динамото от колегата на доверие не погледнах номера (защото на външен вид изглеждаше като моето) а и понеже съм временно в София и съм без колата, след като се прибрах се оказа, че динамото е с този номер 12312247389 и от тук дойдоха проблемите! Ето и информацията, която успях да събера в нета:

Алтернаторът за М52Б20 с номер 12311432981 по realoem.com се вгражда и в следните модели на БМВ:

E39: Details on E39
E39 528i Sedan
E39 528i Touring

E46: Details on E46
E46 323Ci Convertible
E46 323Ci Coupe
E46 323i Touring
E46 323i Sedan
E46 328Ci Coupe
E46 328i Sedan

Z3: Details on Z3
Z3 Z3 2.5 Roadster
Z3 Z3 2.8 Roadster
Z3 Z3 2.8 Coupe

Диаметърът на шайбата на този алтернатор е 55мм (базирайки се на данните от realoem.com)


Алтернаторът, който аз закупих с номер 12312247389 по realoem.com се вгражда в следните модели на БМВ:

E38: Details on E38
E38 730d Sedan, Europe

E39: Details on E39
E39 520d Touring, Europe
E39 520d Sedan, Europe
E39 525d Sedan, Europe
E39 525d Touring, Europe
E39 530d Sedan, Europe
E39 530d Touring, Europe

E46: Details on E46
E46 320d Sedan, Europe
E46 320d Touring, Europe

E53: Details on E53
E53 X5 3.0d SUV, Europe

Диаметърът на шайбата на този алтернатор е 59мм (базирайки се на данните от realoem.com)

Както можете сами да видите, този алтернатор е само за дизелови двигатели! Естествено първото нещо, което мина през ума ми бе, че най-вероятно ще има разлика в крепежните елементи при двата алтернатора, поради причината че се вграждат в различен тип агрегати; единият - бензинови, а другият - дизелови. За съжаление такава информация не успях да намеря абсолютно никъде в интернет пространството...

Другото (според мен важно) нещо, което намерих като размисли в интернет бе за това, че дефакто двата типа агрегати работят в различен оборотен диапазон а именно, че дизеловият двигател прави сравнително по малки обороти от бензиновият. От тук идва и моят втори въпрос, а именно дали алтернатора проектиран за дизелов двигател може да издържи безаварийно на оборотите произвеждани от бензиновият такъв?

И третата очевидна разлика е в буксата на алтернатора - в случая този, който аз закупих е с 3 крачета и тук е мястото да кажа, че не знам дали на моята кола е с 2 или 3 такива, поради причината която посочих по-горе в темата.

И така, главният ми въпрос е ще може ли да се ползва този алтернатор, който закупих аз, на моят автомобил само със смяна на ролките на двата?!

Това, че най-вероятно изгорях с 80лв. си е лично мой проблем и не ангажирам никой с него за това, че не внимавам достатъчно! Но идеята, с която пускам темата е да се получи(и най-вече доразвие!) една наистина добра и полезна тема(а не поредната безмислена - тип спам такава), която да се развие и да бъде полезна и в помощ и на други колеги - съфорумци, за да не направят и те евентуално грешката, която направих аз!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 10.11.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW Z4 2.5 & E39 525
Мечтае да кара: ///M6

Re: Взаимозаменяемост на алтернаторите, вграждани в Е39

Мнение от vanioboy » 26 Фев 2013, 8:31

Не само,че не става от бензин на дизел а дори и от бензин да вземеш същия ампераж от същия мотор но твоя да е да кажем Валео а да вземеш Бош пак няма да стане :idea:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook