Дилема: Motul 8100 5w40 X-cess или Motul 8100 5w40 X-clean

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 520d

Дилема: Motul 8100 5w40 X-cess или Motul 8100 5w40 X-clean

Мнение от popov_chris » 06 Фев 2013, 16:16

Намирам се в голяма дилема какво масло да сложа на колата (E39 520d 2000 год. 4-цилиндров М47 двигател, 136 коня, като на E46 320d стария)

1. Motul 8100 5W40 X-cess
или
2. Motul 8100 5W40 X-clean

(и двете са пълна синтетика и ще го купя от официалния вносител)

Досега съм карал с първото Motul 8100 5W40 X-cess и съм изключително доволен - изминати 9000 км без да е мръднало от първоначалното ниво. Доколкото виждам X-clean серията е за коли след 2004 год. с Euro IV. В сайта на Мотул ми препоръчва X-clean (най-добро за тази кола), X-cess (по-добро), а LL-04 (добро).
Ситуацията е следната:
Много бих искал да сложа X-clean за което казват следните неща:

"Горивоспестяващо моторно масло, разработено за последен клас EURO IV двигатели, изискващи ACEA C3 моторни масла, висок HTHS- вискозитет
(> 3.5 mPa.s) и средни стойности на SAPS- ниски нива на сяра, фосфор и сулфатна пепел. Подходящо за всякакъв вид дизелови и бензинови
двигатели (ACEA A3/B3 или A3/B4). Да не се смесва с лубриканти непокриващи ACEA: C3
Стандарти: API: SM/ CF; ACEA: A3/ B4/ C3; Сертифицирано по: BMW Long Life 04, MB 229.31, Porsche, VW 502 00 – 505 00
"

но ме притесняват някои неща от този текст: "Да не се смесва с лубриканти непокриващи ACEA: C3" - дали това е проблем при цялостна смяна на маслото, все пак остават капки вътре по чарковете на двигателя?
По принцип C3 по ACEA е нов клас масло (от октомври 2004 год.) за дизели с филтри за твърди частици. и дали е проблем за моята която е с М47 4-цилиндров дизелов двигател 2000 год.
Също така: "висок HTHS- вискозитет (> 3.5 mPa.s)" - това идея си нямам какво ще рече и дали е проблем?
Пише че е гориво спестяващо а за X-cess не пише. Това значи ли че X-clean е по-тънко от X-cess при положение че и двете са 5W40 или не??? За колата ми се препоръчва 5W40, и не гори масло.
И накрая мисля да сложа оригинален маслен филтър от Дарукар който не е скъп. Има ли значение филтъра в случая ако сложа X-clean масло

Разликата в цената между двете масла не е от значение за мен, а по-добрия резултат без разбира се да прецака двигателя!
Предварително благодаря!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: Дилема: Motul 8100 5w40 X-cess или Motul 8100 5w40 X-cle

Мнение от vanko242 » 06 Фев 2013, 18:17

....здраво колега, Motul 8100 5w40 X-cess е твоят вариант, второто е "екологично", тоест MidSaps.
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Дилема: Motul 8100 5w40 X-cess или Motul 8100 5w40 X-cle

Мнение от mad_presley » 06 Фев 2013, 19:35

Избери си от 16-те страници viewtopic.php?f=35&t=194780

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook