Филтър / клапан на картерните газове

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от spacepl » 12 Юли 2012, 16:01

Изваждаш мъркуча който излиза от капака на клапаните и го запушваш с нещо. На неговото място в капака включваш друг маркуч и го пускаш да виси някъде под двигатела и назад защото изпаренията от него не са особенно приятни за дишане, дори и охладени през климатика. Изваждаш мъркуча от щеката за масло и го запушваш и него за да не дръпне на обратно, въпреки, че е малко вероятно.
Последна промяна spacepl на 04 Сеп 2013, 23:14, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 30.05.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E61 LCI 530D

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от wenss » 12 Юли 2012, 21:27

Колеги да Ви попитам нещичко...
Преди около два месеца когато си закупих колата си смених филтъра на картерните газове,а днес ей така случайно реших да го проверя в какво състояние е и изненада-поне за мен де-целия се беше напоил с масло.Това нормално ли е или има нещо не наред по колата?

Между другото преди ми се беше сцепил маркуча за турбото който влиза в егр-а и от там омасляваше доста-не го смених,а залепих с термосвиваем шлаух.Одеве забелязах че на едно место се е омаслил отново.Трябва ли да има масло или има проблем с турбото..?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от bohcho » 16 Юли 2012, 15:17

spacepl написа:Изваждаш мъркуча който излиза от капака на клапаните и го запушваш с нещо. На неговото място в капака включваш друг маркуч и го пускаш да виси някъде под двигатела и назад защото изпаренията от него не са особенно приятни за дишане, дори и охладени през климатика. Изваждаш мъркуча от щеката за масло и го запушваш и него за да не дръпне на обратно, въпреки, че е малко вероятно.

ПС: Аз смених мотора няколко месеца след като съм писал темата. Приятел който доста се занимава с ДВГ (всъщност това му е работата) каза, че симптомите ми са били като на заминали гумички на клапаните и съм склонен да му вярвам. Клапана с който бях тогава си играх да го разглобя и след почистване с мелио (Meglio) установих, че дори и на 80-90 000 километра мембранката му е като нова и сега е на новия ми мотор, който за 11 000 километра ми е разходил съвсем малко над 0,5л масълце мотул (което ме прави неимоверно щастлив :lalala: )



Най-вероятно и при мен ще се окаже ,че е това. След смяната на клапана установих , че моята мембрана е здрава но много изгоряла като започнах да я пипам просто се трошеше. 2 дена карах на ръчки и спусках куп нанадолнища не изпуши нито за секунда , обаче понеже беше дръпнала масълце на по следващия ден долях около 500 грама и познай яко мъгли по склоновете :).Добрата новина е , че някак си оборотите на празен ход замръзнаха и не мърдат на никъде, аз съм с газова уредба и климатроника ми влияеше на празен ход.

п.п. Като съм неук по колите за сляна на гумички на клапани и евентуално някакъв реглаж трябва ли да се сваля главата , да се стърже , гарнитури и всички други щуротии?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от bohcho » 20 Юли 2012, 11:13

Колеги всички ли сте на море , хайде дайте идея как да реша проблема и какво да правя ,че не ми се получава чупенето на стойки от пушештата кола. :driving: :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 520
Мечтае да кара: X5 3.0d

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от vgeirgiev » 21 Юли 2012, 18:31

Филтър веднъж на 50 хиляди - мирна глава, а масло с тази спецификация и пет зелени да ти светят, минал ли си 10 хиляди сменяй.....

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook