тдс автоматик загрява и с висок разход
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
тдс автоматик загрява и с висок разход
Привет колеги.
Проблемите са:
- На колата са и сменени перката с модула за управление, нова капачка на радиатора, нов термостат (всичките са чисто нови), радиатора е свален и промит от майстори. Това е направено преди около 3-4 месеца и колата се оправи. Сега отново загрява като, при каране с по висока скорост, стрелката за температурата рязко отива в червения сектор и колата губи мощност, да не говорим като се вкара в софийските задръствания, тогава едвам върви.
- Също така ГНП-то имаше проблеми защото от него течеше гориво и беше отремонтирано и настроено на стенд (направено е както трябва всичко). сега няма течове, пали много лесно и върви по-добре от преди (докато не загрее), но продължава да има висок разход на гориво.
Въртят ми се няколко неща в главата като причини за проблемите, но искам и вашето мнение по въпроса. Възможно ли е проблема със загряването да е от гарнитура на главата? Какъв е шанса отново перката да се е прецакала? Възможно ли е температурния датчик на радиатора да е заминал и той да спъва колата с грешните си показания? Относно високия разход на гориво - може ли да е в следствие на загряването? Или тръбичката за обратната нафта се е прекъснала и от там тече (колата е гледана внимателно от долу и не са забелязани никакви течове или дори и навлажнявания). Вече не знам какво да я правя тази 5-ца.
Благодаря предварително и поздрави на всички колеги от форума.
Проблемите са:
- На колата са и сменени перката с модула за управление, нова капачка на радиатора, нов термостат (всичките са чисто нови), радиатора е свален и промит от майстори. Това е направено преди около 3-4 месеца и колата се оправи. Сега отново загрява като, при каране с по висока скорост, стрелката за температурата рязко отива в червения сектор и колата губи мощност, да не говорим като се вкара в софийските задръствания, тогава едвам върви.
- Също така ГНП-то имаше проблеми защото от него течеше гориво и беше отремонтирано и настроено на стенд (направено е както трябва всичко). сега няма течове, пали много лесно и върви по-добре от преди (докато не загрее), но продължава да има висок разход на гориво.
Въртят ми се няколко неща в главата като причини за проблемите, но искам и вашето мнение по въпроса. Възможно ли е проблема със загряването да е от гарнитура на главата? Какъв е шанса отново перката да се е прецакала? Възможно ли е температурния датчик на радиатора да е заминал и той да спъва колата с грешните си показания? Относно високия разход на гориво - може ли да е в следствие на загряването? Или тръбичката за обратната нафта се е прекъснала и от там тече (колата е гледана внимателно от долу и не са забелязани никакви течове или дори и навлажнявания). Вече не знам какво да я правя тази 5-ца.
Благодаря предварително и поздрави на всички колеги от форума.

- nthnl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
- Мечтае да кара: По пистите :)
Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
Здравей колега,
Водна помпа сменял ли си? Когато тръгне да загрява маркучите втъврдяват ли се? Нивото на антифриза гледал ли си го?
Поздрави,
Михаил Великов
Водна помпа сменял ли си? Когато тръгне да загрява маркучите втъврдяват ли се? Нивото на антифриза гледал ли си го?
Поздрави,
Михаил Великов
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
Извинявам се, пропуснал съм да спомена помпата, и тя е сменена. И да когато почва да загрява надува маркучите.

- nthnl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
- Мечтае да кара: По пистите :)
Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
Здравей колега,
В такъв случай е много възможно да "духа" от главата и да ти пълния водния кръг с изгорели газове. Ако ти работи виското и термостата и водната помпа то не виждам друга причина логична, поради която да ти загрява колата.
Поздрави,
Михаил Великов
В такъв случай е много възможно да "духа" от главата и да ти пълния водния кръг с изгорели газове. Ако ти работи виското и термостата и водната помпа то не виждам друга причина логична, поради която да ти загрява колата.
Поздрави,
Михаил Великов
- espressto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 11.12.2011
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d, E39 540i
Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
Отиваш към гарнитура колега
дано да не съм прав 


Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
Колега относно високия разход погледни дебитомера и ако наистина не иска да върви добре придружено с висок разход може да се обвини и турбина с турбопътища за пропуски , за това толкоз. Прегряването щом се случва при висока скорост забравяш за обдухването да е недостатъчно и перката не играе , но пък тогава водната помпа си проявява претенциите и може да превърта в остта си при което се получава намален дебит . При тези скорости двигателя може да прегрява при намален дебит поради повредена водна помпа или запушване по водните магистрали , но пък радиатора е чистен и по-скоро обвиняваш водна помпа логично. Друга причина за прегряване е намалено количество охлаждаща течност поради теч , поради пренадуване в системата и последващо губене на антифриз я през капачка я през някъде другаде ( най-често през капачката която има клапан за свръхналягане ) това лесно можеш да провериш и да потърсиш мястото откъдето се губи евентуално количеството и тогава да правиш изводи какво и защо след като си осмислил по-горе написаното. При пробив в гарнитура глава или цепната такава като резултат се появява свръхналягане във водната система поради появяването на газ и съответното му разширение при загряване откъдето и последиците както вече написах загуба на охл. течност и съответно последваща по-голяма беля прегряване на двг. Само по себе си пропуск в гарнитурата на главата не би довело пряко до прегряване , лично съм карал при свръхнатоварване на двг ( нарочно ) и прегряване нямаше никакво само след спиране изхвърли антифриза . Проверка за изгорели газове в казанчето на охл. течност не е миродавно ,че има или няма пробив в гарнитурата , факт. При евентуално наличие на въздух в системата вкаран принудително , ако нещо гарнитура или глава не са в ред се появяват въздушни джобове и когато стигнат до водната помпа тя престава да функционира ( не тласка течността ) и двг бързо вдига температура . Затова е важно първо да установиш имаш ли повишено налягане в системата при нормално каране или след каране с по-висока скорост , имаш ли загуба на антифриз макар и малко след което да потвърдиш ( гарнитура или глава ) или отхвърлиш пропуск в картуната и да се насочиш към водна помпа . Много меки маркучи също не е добре , защото говори за липса на нормално работно налягане , но пък пишеш ,че е сменяна капачката на разширителния съд и би трябвало да държи. Това за сега , успех. ПС: Късно видях за водната помпа , затова остава другия вариант с гарнитура или глава , но при намалено количество охл. течност има вероятност пак да надува , тъй че прави си изводите и съответно проверките .
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
Колата върви добре и няма проблеми с вървенето докато не загрее. Както съм написал в първият ми пост, и аз се съмнявам в гарнитурата на главата, но интересното е друго. Всички части, които са сменени и обслужени, са сменени последователно и колата се оправи.
Защо така издържа 3-4 месеца и сега отново е същото положение? Ако е била гарнитурата не трябва ли това да си го прави постоянно? Ако отново се сменят всички вече сменени части няма да е икономически изгодно. Единственото по-различно от тогава е по-доброто вървене след ремонта и регулировката на ГНП-то, но пък разхода си остава висок. Няма загуба на охладителна течност. До каква степен може да влияе евентуално повреден датчик за температурата на охлаждащата течност?
Защо така издържа 3-4 месеца и сега отново е същото положение? Ако е била гарнитурата не трябва ли това да си го прави постоянно? Ако отново се сменят всички вече сменени части няма да е икономически изгодно. Единственото по-различно от тогава е по-доброто вървене след ремонта и регулировката на ГНП-то, но пък разхода си остава висок. Няма загуба на охладителна течност. До каква степен може да влияе евентуално повреден датчик за температурата на охлаждащата течност?

- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
Водна помпа!Щом загрява на висока скорост
За колко градуса е термостата?Може сега лятотто да сложиш такъв калиброван на 80ºC.Така при всичко нормално ще потдържа работна температура около 86-96ºC(стрелката не мърда от средата до 115ºC.От там на татък си е лотария.Главата на ТДСката има само едно прегряване)
Прочетох,че си изчистил радиатора,а мястото между него и този на климатика???
Там винаги е пълно с мръсотия,листа и насекоми
Не върви като прегрее,щото мотора влиза в режим на защита
И накрая се осигури,че си я обезвъздушил както трябва
За колко градуса е термостата?Може сега лятотто да сложиш такъв калиброван на 80ºC.Така при всичко нормално ще потдържа работна температура около 86-96ºC(стрелката не мърда от средата до 115ºC.От там на татък си е лотария.Главата на ТДСката има само едно прегряване)
Прочетох,че си изчистил радиатора,а мястото между него и този на климатика???
Там винаги е пълно с мръсотия,листа и насекоми
Не върви като прегрее,щото мотора влиза в режим на защита
И накрая се осигури,че си я обезвъздушил както трябва
Последна промяна LUBO 555 на 27 Май 2012, 22:32, променена общо 1 път
- espressto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 11.12.2011
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d, E39 540i
Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
Извади и виж водната помпа ако е made in Хитър Петър може и да си е изпяла песента щом не губи течност 

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
Всичко е разглобено и почистено по и около радиатора. За сега май ще се вземе нов втори термостат от Дару Кар. Може ли да се скапе водната помпа за 4 месеца??? И отново да попитам за датчика за температурата на охладителната течност. До колко и какво му е влиянието върху колата ако показва грешна температура? може ли той да влияе така на колата?

Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
taba4ko написа:Колата върви добре и няма проблеми с вървенето докато не загрее. Както съм написал в първият ми пост, и аз се съмнявам в гарнитурата на главата, но интересното е друго. Всички части, които са сменени и обслужени, са сменени последователно и колата се оправи.
Защо така издържа 3-4 месеца и сега отново е същото положение? Ако е била гарнитурата не трябва ли това да си го прави постоянно? Ако отново се сменят всички вече сменени части няма да е икономически изгодно. Единственото по-различно от тогава е по-доброто вървене след ремонта и регулировката на ГНП-то, но пък разхода си остава висок. Няма загуба на охладителна течност. До каква степен може да влияе евентуално повреден датчик за температурата на охлаждащата течност?
Датчик на радиатора нямаш. Има два на главата , единия мисля левия се пада е на 101гр. и включва втората степен на климатичната перка ( всъщност най-високата степен на твойта ) , когато усети прегряване и е последен "щит" , но обикновено е малко късно. Другият датчик е двоен и едната му част отговаря да прати сигнал за стрелката на уреда на таблото в колата , а другата част дава инфо на ЕКУ и е една от стойностите които използва да смята горивото и от тоз датчик също зависи разхода . Не е скъп дори в оригиналния си вариант и си заслужава да се подмени , мое мнение и за твое успокоение. Това че си сменил нещо си за съжаление не означава винаги " ОК няма да има вече проблеми " , тъй че пак проверка отначало , само си обясни работата на охладителната система и по признаците в различните случай ще ти стане ясно в крайна сметка къде е проблема.ПС: Добре де колко ти струваше водната помпа , оригиналната е 200кинта , а има и заместител почти на 99% като оригинала на около 75 пак върши по-добра работа от всякви други квалитетни с метални лопатки , изпитано .
- kostadin kuzev
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 30.04.2012
- Пол: Мъж
Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
колега иди и си купи нов радиатор и си готов имах го саштиа проблем смених радиатора с чисто нов и сега всичко е ок
Re: тдс автоматик загрява и с висок разход
Здравейте,
аз имах същият проблем на 525 ТДС - згрява само, като се позасили колата(на място не загрява) и особено на баир, дори спираше да върви, както казва колегата.
Всички бяха категорични, че е гарнитура или глава, дори я разглобихме, проверихме главата(беше си добре), сменихме гарнитурата и проблема продължи. Смених си радиатора и всичко си дойде на мястото.
При мен имаше и други проблеми по охлаждането - перката на климатика не работеше и загряваше при включен климатик в жегите на място, но я оправих и спря да загрява.
Относно горенето и на мен ми се струва, че не нормален моят разход - 13 л на 100 км градско!?
Колата е автоматик, а не съм имал преди и затова не знам дали е нормално, преди тази имах Е46 320 Д и гореше 7,5 в града с вклюен климатроник, вярно, че няма общо и беше с ръчни скорости, но все пак е почти двойно!?
Моля, ако някой колега е запознат и/или има опит с товада сподели дали е нормално и ако не е къде може да е проблема.
Поздрави!
аз имах същият проблем на 525 ТДС - згрява само, като се позасили колата(на място не загрява) и особено на баир, дори спираше да върви, както казва колегата.
Всички бяха категорични, че е гарнитура или глава, дори я разглобихме, проверихме главата(беше си добре), сменихме гарнитурата и проблема продължи. Смених си радиатора и всичко си дойде на мястото.
При мен имаше и други проблеми по охлаждането - перката на климатика не работеше и загряваше при включен климатик в жегите на място, но я оправих и спря да загрява.
Относно горенето и на мен ми се струва, че не нормален моят разход - 13 л на 100 км градско!?
Колата е автоматик, а не съм имал преди и затова не знам дали е нормално, преди тази имах Е46 320 Д и гореше 7,5 в града с вклюен климатроник, вярно, че няма общо и беше с ръчни скорости, но все пак е почти двойно!?
Моля, ако някой колега е запознат и/или има опит с товада сподели дали е нормално и ако не е къде може да е проблема.
Поздрави!
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани