Взаймозаменяемост на виско съединител

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от kalingk » 07 Юни 2012, 11:01

Здравейте!!!
Значи,имам 530Д и един приятел ми каза,че виското не ми работело и ми предложи друго,което естествено монтирах.Сега,идва интересният момент,новото виско е от Е39 525ТДС.При монтажа всичко си пасна 1:1,но ме притеснява,че се пуска/особено сега в топлите дни/и работи доста често/е поне съм 100% сигурен,че работи/,дори когато през скритото меню на малкият борд погледна,че колата е на 85 градуса и си работи доста продължително.По принцип не е проблем да карам така,макар,че ме дразни това нон стоп фучене отпред,но по ме притеснява момента,че е захванато за водната помпа и продължителната работа на виско съединителя,може да повреди помпата.Моят съединител на външен вид си е чист,няма изпуснато масло по него/или гел там/,но в интерес на истината,докато съм карал колата с него/доста бързо го монтирах след закупуването на колата и беше февруари месец/,не съм го чувал да зацепва.Та мисълта ми е,има ли 100% - ов начин да се тества едно виско дали работи,за да проверя моето и евентуално,ако е здраво да го върна на колата или мога да си карам и с такова за 2.5тдс и няма проблем за мотора?Другото,което ми направи впечатление е че по realoem-а,дават различни номера на виско съединителя в двата двигателя и че може новото виско да е за райони с по топъл климат и да се активира по рано.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от stony1 » 07 Юни 2012, 13:41

kalingk написа:Здравейте!!!
... и продължителната работа на виско съединителя,може да повреди помпата...


Това няма как дастане колега.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от kalingk » 07 Юни 2012, 22:30

stony1 написа:
kalingk написа:Здравейте!!!
... и продължителната работа на виско съединителя,може да повреди помпата...


Това няма как дастане колега.

А дано си прав :).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от doomy525 » 07 Юни 2012, 22:56

Защо не пусна от скритите менюта да следиш какви градуси ти държи колата градско и извънградско и дали изобщо се качва над 88-92? Ако наистина не работи щеше да го разбереш по най-лесния начин без да се налага да правиш такива гимнастики. :)

edit : преди да смениш с горе-споменатия
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от kalingk » 07 Юни 2012, 23:06

doomy525 написа:Защо не пусна от скритите менюта да следиш какви градуси ти държи колата градско и извънградско и дали изобщо се качва над 88-92? Ако наистина не работи щеше да го разбереш по най-лесния начин без да се налага да правиш такива гимнастики. :)

edit : преди да смениш с горе-споменатия

Щото съм малко лапни шаран като ми казват,че не работи и аз си вярвам....па сега дали е така или не ...По принцип,човека го гледа,ма само го гледа буквално и от това определи,че не работи.Познавам го от доста години и си ръчка из колите доста,за това му се доверявам.
ПП Пък и както казах,беше февруари месец,то не знам на някой дали някога му се е пускало виското зимата и то февруари месец.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: Burgas
Кара: е39 525д exclusive and 530d f10

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от sasho1bs » 07 Юни 2012, 23:58

При какви температури трябва да се включва виското?Моето почвам да го чувам на 95 96 градуса.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от kalingk » 08 Юни 2012, 0:04

sasho1bs написа:При какви температури трябва да се включва виското?Моето почвам да го чувам на 95 96 градуса.

Еми,чвно е на толкова на този мотор.На тдс-а и проблемните им помпи и термостати,са го направили на 85 градуса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от vladobate » 08 Юни 2012, 1:30

kalingk написа:
sasho1bs написа:При какви температури трябва да се включва виското?Моето почвам да го чувам на 95 96 градуса.

Еми,чвно е на толкова на този мотор.На тдс-а и проблемните им помпи и термостати,са го направили на 85 градуса.

Няма нищо общо с нищо проблемно в тдс, неговия термостат отваря на 80 град. и е възможно да бъде обдухано високото с топъл въздух след тази температура, защото през радиатора минава вече гореща охл. течност само че температурата горе в главата е повечко където и я засича датчика. Твоя двигател има общо с тдс само по това че и двата мотора горят нафта, горивните процеси се управляват пъти по-фино и идеята е да се поддържа по- висока възможна безопасна работна температура за да се постигне икономия на гориво. Това води до извода че твойто вискоза е калибрирано да зацепва и отцепва на по-висока темп. , което означава че нищо не ти пречи да ползваш виското на тдс , но ще ти дигне градския разход.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от kalingk » 08 Юни 2012, 22:11

Върнах си моето виско днес - добре,че не бях го изхвърлил.Оказа се,че си работи и на 91 - 93 градуса се чуваше вече бученето,но нищо общо с тдс-овото виско,което почти през цялото време си го слушам.Не знам дали си внушавам,но след смяната му за 30-40 километра,разхода по борд взе да се смъква надолу.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от doomy525 » 08 Юни 2012, 22:17

Не си внушаваш колега ;)
Направил си по-добрия избор като си си го върнал :yes:
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от Chapai » 09 Юни 2012, 13:56

kalingk написа:...разхода по борд взе да се смъква надолу.


С колко ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от kalingk » 09 Юни 2012, 14:00

Chapai написа:
kalingk написа:...разхода по борд взе да се смъква надолу.


С колко ?

Ми от 8.3 на 8.0,това за 30-ина километра както казах.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от stony1 » 11 Юни 2012, 13:39

vladobate написа:
kalingk написа:
sasho1bs написа:При какви температури трябва да се включва виското?Моето почвам да го чувам на 95 96 градуса.

Еми,чвно е на толкова на този мотор.На тдс-а и проблемните им помпи и термостати,са го направили на 85 градуса.

Няма нищо общо с нищо проблемно в тдс, неговия термостат отваря на 80 град. и е възможно да бъде обдухано високото с топъл въздух след тази температура, защото през радиатора минава вече гореща охл. течност само че температурата горе в главата е повечко където и я засича датчика. Твоя двигател има общо с тдс само по това че и двата мотора горят нафта, горивните процеси се управляват пъти по-фино и идеята е да се поддържа по- висока възможна безопасна работна температура за да се постигне икономия на гориво. Това води до извода че твойто вискоза е калибрирано да зацепва и отцепва на по-висока темп. , което означава че нищо не ти пречи да ползваш виското на тдс , но ще ти дигне градския разход.


Колега, това за термостата на ТДСа не е точно така. При М51 термостатът отваря на 90 градуса и това с проблемните им помпи и термостати е мит, който се разпространява в БГ. Лично съм проверявал термостата и виското на моя М51 и на 100% съм убеден, че термостата отваря на 90 градуса, а виското започвам да го чувам след 95 градуса, а най-страхотен саунд на 100 градуса :mhihi:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Взаймозаменяемост на виско съединител

Мнение от vladobate » 11 Юни 2012, 14:49

stony1 написа:
vladobate написа:
kalingk написа:
sasho1bs написа:При какви температури трябва да се включва виското?Моето почвам да го чувам на 95 96 градуса.

Еми,чвно е на толкова на този мотор.На тдс-а и проблемните им помпи и термостати,са го направили на 85 градуса.

Няма нищо общо с нищо проблемно в тдс, неговия термостат отваря на 80 град. и е възможно да бъде обдухано високото с топъл въздух след тази температура, защото през радиатора минава вече гореща охл. течност само че температурата горе в главата е повечко където и я засича датчика. Твоя двигател има общо с тдс само по това че и двата мотора горят нафта, горивните процеси се управляват пъти по-фино и идеята е да се поддържа по- висока възможна безопасна работна температура за да се постигне икономия на гориво. Това води до извода че твойто вискоза е калибрирано да зацепва и отцепва на по-висока темп. , което означава че нищо не ти пречи да ползваш виското на тдс , но ще ти дигне градския разход.


Колега, това за термостата на ТДСа не е точно така. При М51 термостатът отваря на 90 градуса и това с проблемните им помпи и термостати е мит, който се разпространява в БГ. Лично съм проверявал термостата и виското на моя М51 и на 100% съм убеден, че термостата отваря на 90 градуса, а виското започвам да го чувам след 95 градуса, а най-страхотен саунд на 100 градуса :mhihi:

На колко отваря си е божа работа , а че е произведен с идеята да отвори на 80градуса си е факт , не знам откъде черпите инфо , малкия тдс на 318-ката е на 88градуса . И може да се консултирате със Станчев кара Е38ТДС на живи данни го следи и тия 100градуса са малко пресилени а 95 са при голямо натоварване иначе са доста по-надолу. За мита съм съгласен , но не искам да изпадам в излишен спам повечето такива двигатели са от лоша поддръжка преди закупуването им тук в БГ или след това и в двата варианта съм се убедил лично . Ако някой излезе и ми каже че сменя ангренаж по предписание и се спазват другите препоръки на производителя ще му окача медал или ако случайно има такъв мерак тоз преди него е взел здравенцето на колицата и после митове и легенди . Определено тоз двг не понася много топло ( около 20гр. по Целзий му е най-гот ) и прекомерни натоварвания биха му се отразили все някога особено придружено с некачествена поддръжка по една или друга причина , нищо вечно няма, но факт комънрейлите държат и понасят ( сметнати са ) за по-високи работно температури . В тази връзка на колко бара е капачката на разширителното казанче за охл. течност на 3литровия агрегат, някой ако сподели благодарности .

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook