Много странен проблем... или по скоро случка. Запалване.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 7.01.2010
Местоположение: Schiller Park
Пол: Мъж
Кара: BMW 540i
Мечтае да кара: Lancia Thesis повече от всякога!

Много странен проблем... или по скоро случка. Запалване.

Мнение от BoBoGTO » 13 Апр 2012, 5:20

Не можах да намеря нищо подобно на моята случка тази вечер.
Започвам от начало и ще обясня максималко точно какво точно се случи. Казвам го така защото нещата станаха много бързо. За секунди.
Колата е 97 540i- не знам каква е разликата между i, iA, iT- затова казвам само i.

Първо. Колата има тенденциозност да гасне, но откакто я имам само по себе си се е случвало 2-3 пъти. Но оборотите падат доста когато включа на задна, когато съм на D и чакам на светофар с повечко консуматори включени- парно, подгрев седялки- волан, мигачите откачат. Оборотите тенденциозно си седят под първата чертичка. И когато съм на неутрална подам газ до 2-3к оборота и пусна газта колата отива на 0 и точно когато я чакаш вече да изгасне се връща под първата чертичка. Знам, че има решение на проблема, но просто нямам време и средства за да се заема сега с това.
Споменавам го защото колата явно има проблеми с тоците и компютрите и може това да е единия от виновниците за долупосочения проблем.

Другия възможен виновник може би е факта, че колата от доста време ми натяква на седмицата поне веднъж, че батерията на ключа ми е за смяна, но аз все я игнорирам.
Та..:
Не знам дали и при Вас е така, но предполагам, че и Вие имате определен начин на палене на колата. По принцип вече съм няколко месеца с колата и съм и свикнал. Влизам и държа ключа на старт няколко секунди. Без значение дали вече е запалила или не. Просто винаги си пали в едно и също положение и никога до сега не съм имал проблеми със старта. Днес обаче се получи нещо интересно.

1. Първи контакт

2. Контакт- изчаквам да ми изгасне чека за тракшъна- просто навик

3. Въртя на старт- колата тръгва да пали, докато ключа още е на старт, всичко спря. Колата спря да върти, всичко по таблото изгасна. Не можах да обърна внимание дали СД-то и парното спряха. Просто всичко стана много бързо. Климатик нямаше включен. СД-то си бачкаше, обаче понеже то винаги спира автоматично когато тръгна да паля и то пак си спря не знам какъв показател е.

4. Пуснах ключа и съответно той си остана на 2ри контакт. Изведнъж колата си завъртя и запали, сд-то си тръгна, парното си тръгна всичко ОК. Наблягам на факта, че след като беше се отказала да запали и бях пуснал вече ключа, тогава реши да запали.

5. Шах и мат с пешката.
Както ви казах всичко стана за секунди и това е най-точното описание на поредицата от случки.
Това никога не ми се е случвало. Възможно ли е да е от батерията на ключа? Това чудо има ли имобилайзер и какво точно представлява, нежен ли му е ток от батерията на ключа за да запали самата кола?
Ще съм благодарен на всякаква полезна информация и опит, който имате с подобни случки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Много странен проблем... или по скоро случка. Запалване.

Мнение от tsb_bg » 13 Апр 2012, 7:36

Както я описваш колата е iA - бензин, автоматик
При "първи контакт" както ти го наричаш се подава напрежение само на аксесоарите, но не и на EKU-то и на бензиновата помпа, т.е. на запалването
При "втори контакт" се подава напрежение към EKU-то, завърта бензиновата помпа, за да вдигне налягане, светва таблото и чека (индикационните светлини по него) и т.н. или с други думи при завъртане на стартер колата може да запали.
При следващото положение на ключа "стартер" се завърта двигателя, EKU-то получава данни от датчиците за колянов и разпределителен вал, температура, дебитомер и т.н. и пуска ток към бубините и помпата и двигателя се стартира.
Ако имобилайзера не работи коректно (EWS-a не прочете ключа или не е синхронизиран с EKU-то) стартера не завърта.
Това няма нищо общо с батерията в ключа, която е само за дистанционното отключване и заключване.
На позиция "втори контакт" както го казваш двигателя не може да завърти самоволно на стартер ако не завъртиш допълнително контактния ключ още една степен по часовниковата стрелка, нещо повече - ако колата не запали и се върне ключа до "втори контакт" има блокировка, която не позволява да се завърти на стартер без да се върне ключа до нулева позиция (за да не се завърти инцидентно стартера при работещ двигател)

Не знам как при теб сам се завърта при "втори контакт"
Ако обясняваш правилно или клемореда на контактния ключ не е в ред, или имаш допълнителна аларма, която позволява дистанционно палене на двигателя и тя се е бъгнала
Щом е изгаснало всичко по таблото си провери състоянието на акумулатора и клемите
Виж и бушон 15 въпреки, че ако той е изгорял стартера не върти, но таблото се захранва нормално

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 10.11.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW Z4 2.5 & E39 525
Мечтае да кара: ///M6

Re: Много странен проблем... или по скоро случка. Запалване.

Мнение от vanioboy » 13 Апр 2012, 8:51

Понякога случвало ли ти се е ключа да се върти свободно без да дава никакъв контакт?Според мен е от не знам как се казва клеморед или самия патрон където влиза ключа.Има ли луфт самия ключ?Това за случката с закъснялото палене иначе няма отношение към оборотите,но ако не са сменяни никога пластинките в ключалката може да прави такива номера и на мен ми се е случвало преди да ги сменя.За мен шах и мат беше както си беше всичко наред,карам спирам въртя ключа и не изгасва :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Много странен проблем... или по скоро случка. Запалване.

Мнение от cls6666 » 13 Апр 2012, 19:48

540 не пали ли автоматично само с едно въртене на стартер,защо е било нужно да държиш ключа докато запали
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 7.01.2010
Местоположение: Schiller Park
Пол: Мъж
Кара: BMW 540i
Мечтае да кара: Lancia Thesis повече от всякога!

Re: Много странен проблем... или по скоро случка. Запалване.

Мнение от BoBoGTO » 13 Апр 2012, 22:37

Колеги всичко съм описал вярно. Не знам термините. Обяснил съм възможно най-разбрано за мен и за вас. Точно така се получи. И на мен ми се видя супер странно, че колата запали след като бях пуснал ключа. Не знам какво точно стана. Просто колата за части от секундата, докато още държах ключа "умря", при условие, че беше почнала да "върти" и след като го пуснах вече, тогава запали.

Допълнителна аларма съм 99 процента сигурен, че нямам. Нямам и дистанционно палене.

И аз знам, че ако от първи път колата не запали, трябва да се върне до нулева позиция за да може да се пробва отново. Защото ми се е случвало, въпреки, че не съм знаел теоретичната му насоченост. Не виждам смисъл да ви лъжа. И напрактика не запали сама и само на контакт, реално погледнато имаше подаден сигнал за "старт" преди това.


Сега като се замисля, на един LHS, който имах имаше проблем с "ключалката." Докато си карах изведнъж спря. Когато дам "контакт" нищо, ако дам "старт" въртеше, но не искаше да пали. Оказа се точно от този клеморед.

Иначе ключа си е "халтав" когато го вкарам. Не знам, за какво точно е показател. Но понеже нова кола никога не съм имал и всички други, които съм имал ключа винаги и бил доста подвижен, но никога не съм имал проблеми. С изключение на LHS-а.

И никога до сега не съм имал проблеми с ключа и паленето на тази кола за всичките 6 месеца, за които съм я имал. Винаги всичко е било ОК. Не се е случвало да изгася и да не изгасне. :) Или да запаля и да не запали, дори. :)
Ще отида да замеря акумулатора тези дни. Клемите за много добре и здраво хванати проверявал съм ги, наскоро. Да се надяваме, че това повече няма да се повтори, въпреки, че се съмнявам. Защото ако е от този "клеморед" за сега не виждам смисъл да хвърлям пари по единичен случай.

Благодаря на всички за полезните съвети. Ще пиша ако има някакво, каквото и да е развитие.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook