въпрос за дюзи

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: въпрос за дюзи

Мнение от LUCIFER'S » 18 Мар 2011, 20:52

turbo написа:Колега, LUCIFER, далеч съм от това да споря с някой и то още повече в тази тема, но... искам да изясня защо смятам, че с толкова по-големи дюзи и без допълнителни промени по мотора нещо в цялата схема не се връзва. Идеята на това, което си подчертал с червеното е, че ЕКУ-то (говорим за бензинови мотори) има обратна връзка изполвайки ламбда сондата/сондите на колата и има възможност въз основа на тази обратна информация да прави промени по впръскването и работата на мотора като цяло, като взема под внимание и една камара други данни, както знаем. НО... Тези корекции са в определени граници, които далеч не стигат до 30% според мен.
Ако греша може би някой ще го обясни по-обосновано от мен. Да речем с вътрешна документация от БМВ АГ :mhihi:


Бягай да играйш...., за да не ме занимаваш с голупостите си, и не само мен.... Всичко е само според тебе, и ни най-малко на някой са нужи твоите свободни съчинения, и то в технически форум.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: въпрос за дюзи

Мнение от turbo » 19 Мар 2011, 8:33

LUCIFER'S написа:Бягай да играйш...., за да не ме занимаваш с голупостите си, и не само мен.... Всичко е само според тебе, и ни най-малко на някой са нужи твоите свободни съчинения, и то в технически форум.


Споко бре, баце! Мноу са нервиш!

П.П.: Този твой пост е много технически обоснован между другото. :winky:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."


Аватар
Мнения: 773
Регистриран на: 13.05.2006
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: Е 39 520I 1998г.

Re: въпрос за дюзи

Мнение от nikol78 » 19 Мар 2011, 9:52

престанете защото се чувствам виновен :dummy:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: въпрос за дюзи

Мнение от Dirty M5 driveR » 19 Мар 2011, 13:16

nikol78 написа:престанете защото се чувствам виновен :dummy:


:mhihi: Споко бе, пич! ;) Има прохождащи колеги, които ще научат нещо от тук. Така че все пак темата ще е полезна ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: въпрос за дюзи

Мнение от sadex5 » 19 Мар 2011, 14:22

На мен като инженер ДВГ винаги ми е било интересно да разбера как други колеги си представят принципите на работа на двигателя :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: въпрос за дюзи

Мнение от meha » 19 Мар 2011, 15:11

sadex5 написа:На мен като инженер ДВГ винаги ми е било интересно да разбера как други колеги си представят принципите на работа на двигателя :lol:


по-добре да незнаеш :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: въпрос за дюзи

Мнение от LUCIFER'S » 19 Мар 2011, 16:27

sadex5 написа:На мен като инженер ДВГ винаги ми е било интересно да разбера как други колеги си представят принципите на работа на двигателя :lol:


Ами как.... сега ще ти кажа веднага.... значи според турбо разбирача... двигателя е до 6500об/мин ама не е толкова щот електрониката не е точна. най малко 30% може да пуща повече гориво или по-малко... от което ще рече, че двигателя примерно се развърта с 30% повече и не е 150к.с. а с 30% повече или по малко.... :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: въпрос за дюзи

Мнение от turbo » 20 Мар 2011, 10:24

LUCIFER'S написа:
sadex5 написа:На мен като инженер ДВГ винаги ми е било интересно да разбера как други колеги си представят принципите на работа на двигателя :lol:


Ами как.... сега ще ти кажа веднага.... значи според турбо разбирача... двигателя е до 6500об/мин ама не е толкова щот електрониката не е точна. най малко 30% може да пуща повече гориво или по-малко... от което ще рече, че двигателя примерно се развърта с 30% повече и не е 150к.с. а с 30% повече или по малко.... :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Знам какво съм написал и въпреки това пак си чета постовете, но пак не намирам да съм написал това, което твърдиш. Уотевър! :winky:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: въпрос за дюзи

Мнение от LUCIFER'S » 20 Мар 2011, 13:41

turbo написа:Знам какво съм написал и въпреки това пак си чета постовете, но пак не намирам да съм написал това, което твърдиш. Уотевър! :winky:


:mhihi:

ето го ....

turbo написа:.......... ЕКУ-то (говорим за бензинови мотори) има обратна връзка изполвайки ламбда сондата/сондите на колата и има възможност въз основа на тази обратна информация да прави промени по впръскването и работата на мотора като цяло, като взема под внимание и една камара други данни, както знаем. НО... Тези корекции са в определени граници, които далеч не стигат до 30% според мен...


:mhihi: :mhihi: :mhihi:

http://www.youtube.com/watch?v=yPuC4Cy2ZuI
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: въпрос за дюзи

Мнение от sadex5 » 20 Мар 2011, 14:25

Колегата иска да ти каже, че като по замисъл цялата ти теория е невярна, т.е ако се замислиш, сам ще разбереш къде ти е грешката. Опитай се да си представиш само как пали двигателя.... Хеле пък като е студен и не работи ламбдата...
:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: въпрос за дюзи

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Мар 2011, 15:37

sadex5 написа:Колегата иска да ти каже, че като по замисъл цялата ти теория е невярна, т.е ако се замислиш, сам ще разбереш къде ти е грешката. Опитай се да си представиш само как пали двигателя.... Хеле пък като е студен и не работи ламбдата...
:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Това за студения старт и аз щях да го вметна, но поради твърдението на колегата, че колата пали, работи, и харчи нормално с тези Б28 дюзи, реших да си замълча. Ламбдите (понеже при М52 са две, ако някой не знае да кажа :mhihi: ) започват да работят когато достигнат определена температура (мисля че към 350 градуса беше, може и да се лъжа). Имат си подгряване, което както се сещате, не ги загрява до тази температура веднага след студен старт, т.е. минава време докато те започнат да отчитат. И следвайки тази логика аз си правя този извод (не твърдя, че е верен, но така го виждам аз) - при палене, липсва тази обратна връзка ( от ламбдите към АКУ-то), следователно се предполага, че то отваря инжекторите по default карти на горивоподаване. И при положение, че тези инжектори са с по-голям дебит, следва да пръснат повече от нужното гориво, и двигателя да се задави, или да стартира трудно, и аз не знам със сигурност. Но си е факт, че след започване на нормална работа на ламбдите, ЕКУ-то започва да "коригира" работата на дюзите, и всичко си е ок.

Пак казвам - не претендирам тезата ми да е 100% вярна, това е, до което стигнах следвайки пътя на логиката.

Айде поздрави! И умната по завоите :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: въпрос за дюзи

Мнение от turbo » 20 Мар 2011, 20:58

sadex5 написа:Колегата иска да ти каже, че като по замисъл цялата ти теория е невярна, т.е ако се замислиш, сам ще разбереш къде ти е грешката. Опитай се да си представиш само как пали двигателя.... Хеле пък като е студен и не работи ламбдата...
:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Не, че се сещам защо се месиш, но поне ти кажи две думи, които да влязат в употреба по темата, защото на колегата му видяхме капацитета. :clap:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: въпрос за дюзи

Мнение от Ilko Ivanov » 20 Мар 2011, 21:00

И тук пак се наиграхте ,както казва Преслав :D

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook