Представяне и въпроси

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 1.03.2011
Пол: Мъж

Представяне и въпроси

Мнение от ckmbfs » 01 Мар 2011, 19:24

Здравейте колеги, казвам се Боян Йорданов.От Пловдив съм, и от скоро съм собственник на 525 тдс комби 1998 г.-стара чанта, ама лачена.До преди време карах Е34 тдс и при всичките проблеми, които имаше с колата, бях изумен от това возило.Като се има предвид и любовта ми към марката, резултата е горе споменатия.И понеже обичам всичко да си е на мястото ме тормозят следните въпроси
1.Колата е била с оригинален парктроник отзад, но е свален целия(датчици и PDI).Приемам, че имам два варианта оригинален употребяван или китайски.Какви са плюсовете и минусите на двата и най-вече, възможен ли е монтажа на оригинален парктроник отпред и отзад при съществуващата ситуация?(вероятно ще има и женска намеса зад волана)
2.При тест, с не знам каква програма човека ми каза, че дава грешка в климатроника, защото е изгоряла ел. помпата на парното.Каква работа върши тази помпа, при положение че духа и топло и студено?(не че я смятам за излишна).
Май станаха доста въпроси, но се все пак се надявам на отговори.

Поздрави

П.С. Създаден е user ckmb, който така и не успях да активирам и няма да използвам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 357
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Представяне и въпроси

Мнение от mfandakov » 02 Мар 2011, 12:28

Здравей колега,за помпата на климата тя е допълнителна помощна и основно работи на режима REST.от бутона на управлението на климата.Помпата е под клапите на парното в двигателния отсек в дясно,пробвай да измъкнеш буксата понеже при мен бе се оксидирал единият от пиновете и ми даваше грешка.Можеш да я замериш дали е в ред.Ако е наред тогава леко полека по кабела до пулт управление на клима пин 9 син/зелен кабел.Успех
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Представяне и въпроси

Мнение от meha » 02 Мар 2011, 12:49

1- сложи си оригинален парктроник отзад!
Китайския няма нито един + :mhihi:

2-може да сложиш и парктроник отпред,но трябва да смениш модула,защото твойте датчици са с 2 пина....а преден и заден работят с по 3 пина ;)

3-помпата на климатроника......ами при загряла кола пусни парното на 32 градуса и колата да работи на празен ход......след 1-2 минутки сам ще разбереш,какво не работи като почне да духа студено :)
Най-вероятно не ти работи и REST-a (за да не питаш какво е REST ,ти казвам.....когато изгасиш колата и натиснеш този бутон,парното ти се включва и държи температурата в колата която ти си му задал,докато ти се пазаруваш в магазина и после да се качиш на топличко.........докато не охлади антифриза....ако тръгне да пада акумулатора,автоматично се изкл климатроника )

Разрови се из търсачката малко,ако знаеш колко интересни неща има там ;)
Да ти е честита :bchug:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 1.03.2011
Пол: Мъж

Re: Представяне и въпроси

Мнение от ckmbfs » 02 Мар 2011, 16:38

Благодаря за съдействието,
Помпата, климатроника и топлото добиха завършена картинка, след обяснението и направените проби.При загрял, изкючен двигател и включен REST си духа чисто студено, само, че при включен двигател, на празен ход(зададени са 32 0С) температурата по-скоро пада с няколко градуса, отколкото да духа студено, но това го отдавам на все пак работещия двигател(съответно-водна помпа).
Относно парктроника, той така или иначе липсва целия(при първа възможност ще кача снимка на кабелите с куплунзи, които висят в десния заден калник), та въпроса ми беше ако ще слагам ''нов'', дали може на към наличните куплунзи да присъединя модул за преден и заден парктроник с предни и задни датчици.
За помпата се предавам-въобще не съм търсил, но за парктроника не можах да си отговоря от намереното с търсачката.
Още веднъж ти Благодаря!

Поздрави!

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 1.03.2011
Пол: Мъж

Re: Представяне и въпроси ... и накои отговори

Мнение от ckmbfs » 05 Мар 2011, 16:55

В мой случай се оказа, че проблема е в електрическата помпа.При разклащане на захранващия и куплунг, понякога тръгваше, понякога спираше и си променяше оборотите.Забелязваше се и тенденция за по-лоша работа при загряване.Ето как беше решен проблема(предстoи да видя за колко време).
1.Проверих захранването с мултицет-изглеждаше добре.За да локализирам евентуален проблем в захр. куплунг, взех друг и с външен акумулатор(после видях, че има едно капаче с + на двигателя) захраних помпата-резултата беше същия.Между другото, захранващите проводници на помпата минават много близо до един от маркучите на парното(при мен беше така и изглеждаше оригинално), а проводниците на куплунга, който взех бяха с протрита изолация и се виждаха медните жила.Та е добре да се вземат някакви мерки(закрепване, допълнителна изолация, удължаване на проводниците).
2.Демонтажa на помпата го направих по следния начин.Извадих двата куплунга захранващи помпата и бобините, и ги махнах колкото е въможно по-далеч от зоната на помпата.Откачих маркучите влизащи в помпата от скобата, която ги държи към купето.Повдигнах горивния филтър с всичките му прилежащи неща на горе до колкото е възможно, без да откачам нищо.Изкарах помпата на горе(между горивния филтър и двигателя) до колкото е възможно.Откачих трите маркуча и ги вързах където намеря с кабелни превръзки(загубата на антифриз е толкова колкото има в помпата и клапите-около100 гр.).Тук е възможен и варианта, който предложи колегата BERU-без да се откачат маркучите, направо да се разглоби помпата, но както той отбеляза, трябва да се постели нещо върху мотора, че предстои да пада една пружинна шайба.
3.Разглобяването на помпата .Изправят(изкривяват) се крачетата, които държат задния капак на помпата и същия се издърпва назад.Първите 5-7 мм. капака трябва да е съосен с корпуса(лагера излиза от леглото си), а след това под ъгъл(четките трябва да преминат лагера).Четките при мен бяха изхабени, но реших първо да почистя моторчето.Беше пълно с графит, който почистих с почукване по корпуса и издухване.Почистих и колектора само с мокра кърпичка.
След това зглобих всичко по обратния ред, като тук вече следвах съвета на колегата BERU.Пружинната шайбато се намира между капака и лагера, се поставя между четките, колкото е възможно по-навътре и така капака се монтира към корпуса.
След тези операции при мен се получи "песента на колелата" и за сега всичко изгележда O.K. но принципно е възможна и смяна на четки, лагер, кондензатор и едни намотки.
От мен толкова по отношение на помпата, дано е полезно на някой.Съжалявам, но не мога да качвам снимки.
Поздрави!
П.С. Няма ли някой да обади за смяната на парктроника?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Представяне и въпроси

Мнение от Elesar74 » 06 Мар 2011, 0:14

Ами колега, намираш датичици 8 броя, три пинови, плюс кабелите, управлението дето седи в багажника, лайстни с дупки и си ти. Аз мога да помогна с управлението, продавам такова. Нямам наблюдение над китайските варианти парктроници.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 1.03.2011
Пол: Мъж

Re: Представяне и въпроси

Мнение от ckmbfs » 06 Мар 2011, 4:01

Дилемата е разрешена-ще се придържам към оригинала.
Преминавам към обявите.

Поздрави!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook