Въпрос за дебитомер
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- chegevara1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 12.09.2008
- Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06
Въпрос за дебитомер
колеги искам да ви попитам по конкретни неща за дебитомера на Е39 ТДС 98г. и неговата профилактика.
1.трябва ли да се свали въздушния филтър за са да се почисти дебитомера или дебитомера излиза с буксата която е под въздушния филтър?
ако може някакви снимки
2.трябва ли да се откачи акумулатора преди да се разглоби дебитомера за да не отчита грешка?
3.какъв спреи да използвам за почистването му и от къде мога да го намеря например това (mass air flow sensor cleaner на CRC),противо показно ли е използването а някакво парцалче за почистване на телчето?
1.трябва ли да се свали въздушния филтър за са да се почисти дебитомера или дебитомера излиза с буксата която е под въздушния филтър?
ако може някакви снимки
2.трябва ли да се откачи акумулатора преди да се разглоби дебитомера за да не отчита грешка?
3.какъв спреи да използвам за почистването му и от къде мога да го намеря например това (mass air flow sensor cleaner на CRC),противо показно ли е използването а някакво парцалче за почистване на телчето?
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Въпрос за дебитомер
пръскаш само със спрея!!! няма да докосваш нищо, дори и със косъм! аз имам такъв спрей само, че на ЛИКИ МОЛИ, но още не съм го ползвал... защото не ми се е налагало
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Въпрос за дебитомер
Здравей колега,
аз имам 525 тдс, само, че 97 година но не вярвам да има голяма разлика. та понеже съм сменял това, да ти кажа кво знам аз по отношение на въпросите ти.
1- да , трябва да го свалиш ако искаш да свалиш самия МАФ. иначе ако ще пръскаш с нещо с буксата му само - не. свалянето е елементарно и за 2 минути.
2- лично аз не съм го откачал никога докато съм го сменял , но после па ми стана навик при всяко пипане по колата да махам -. лично аз бих те посъветвал да го махнеш но знам със сигурност, че не набива грешка дори и да го оставиш така.
3- за почистващ препарат не знам , но както ти каза колегата - вътре не пипаш. телчето е много финно и не бих те посъветвал да го правиш квото и да е. пръскаш квото пръскаш, съхне и слагаш .лично при мене не даде ефект но пробвай. не знам с какъв препарат точно го пръскаха, да си кажа преди да попиташ.
другото което ми се иска да отбележа е ,че ако го смениш ефекта не се усеща веднага. трябва да я покараш малко в обороти преди еку-то да се адаптира към него. не знам ти точно какво ще го правиш , но ти казвам за да знаеш ако чакаш ефект веднага. иначе съм чел , че в някои ситуации трябва и програмиране...
пак казвам- това са моите налбюдения по моята кола. не знам дали при тебе ще е същото.
аз имам 525 тдс, само, че 97 година но не вярвам да има голяма разлика. та понеже съм сменял това, да ти кажа кво знам аз по отношение на въпросите ти.
1- да , трябва да го свалиш ако искаш да свалиш самия МАФ. иначе ако ще пръскаш с нещо с буксата му само - не. свалянето е елементарно и за 2 минути.
2- лично аз не съм го откачал никога докато съм го сменял , но после па ми стана навик при всяко пипане по колата да махам -. лично аз бих те посъветвал да го махнеш но знам със сигурност, че не набива грешка дори и да го оставиш така.
3- за почистващ препарат не знам , но както ти каза колегата - вътре не пипаш. телчето е много финно и не бих те посъветвал да го правиш квото и да е. пръскаш квото пръскаш, съхне и слагаш .лично при мене не даде ефект но пробвай. не знам с какъв препарат точно го пръскаха, да си кажа преди да попиташ.
другото което ми се иска да отбележа е ,че ако го смениш ефекта не се усеща веднага. трябва да я покараш малко в обороти преди еку-то да се адаптира към него. не знам ти точно какво ще го правиш , но ти казвам за да знаеш ако чакаш ефект веднага. иначе съм чел , че в някои ситуации трябва и програмиране...
пак казвам- това са моите налбюдения по моята кола. не знам дали при тебе ще е същото.
- animall
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: Влака
Re: Въпрос за дебитомер
За свалянето спомен нямам обаче като чистих моя дебитомер го направих със спрей за почистване на карбуратори и то чудото стана
ефект имаше минимален във вървежа но аз имах един проблем (няма да обяснявам какъв беше), който се оправи. И така вече 5-6 месеца.

- chegevara1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 12.09.2008
- Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06
Re: Въпрос за дебитомер
проблеми да чукна на дърво нямам за сега с дебитомера,но четох из форума за почистване и подръжка на някой части като - дебитомер,АГР клапан,колектори,филтър на картерните газове и т.н.
1.почистих АГР клапана и така и така е разглобена та и дебитомера исках да почистя,четох доста из форума но всеки линк ме препраща в друга тема и от дебитотер стигнах в савсем др сфера и за това реших да попитам конкретно каквото ме интересува.
сега купих спрей за почистване CRC air sensor clean от аутоплюс за 12.00 лв.
като направя процедурата ще кача и снимки
1.почистих АГР клапана и така и така е разглобена та и дебитомера исках да почистя,четох доста из форума но всеки линк ме препраща в друга тема и от дебитотер стигнах в савсем др сфера и за това реших да попитам конкретно каквото ме интересува.
сега купих спрей за почистване CRC air sensor clean от аутоплюс за 12.00 лв.
като направя процедурата ще кача и снимки
- chegevara1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 12.09.2008
- Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06
Re: Въпрос за дебитомер
горе долу това ли е на тдс-а дебитомера
и това телче ли се пръска ?
или това му е дебитомера
[/quote] и се пръска това у-образно телче?
кой от двата дебитомера е на тдс-а???????
или това му е дебитомера

кой от двата дебитомера е на тдс-а???????
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Въпрос за дебитомер
първата. макар, че моя оригиналния е различен от този с който съм в момента,който си мисля, че е същия като показания на снимка 1.
както ти казаха колегите - ако немаш проблем , не пипаш. ако ти е запацап или прецакан дебитомера , ще разбереш , повярвай ми. веднага се усеща разлика във вървежа както и други особености
както ти казаха колегите - ако немаш проблем , не пипаш. ако ти е запацап или прецакан дебитомера , ще разбереш , повярвай ми. веднага се усеща разлика във вървежа както и други особености

- chegevara1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 12.09.2008
- Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06
Re: Въпрос за дебитомер
ами има някакво леко заглъхване но мисля да го почистя много внимателно
един вид застраховка пък и профилактика
един вид застраховка пък и профилактика
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Въпрос за дебитомер
animall написа:За свалянето спомен нямам обаче като чистих моя дебитомер го направих със спрей за почистване на карбуратори и то чудото станаефект имаше минимален във вървежа но аз имах един проблем (няма да обяснявам какъв беше), който се оправи. И така вече 5-6 месеца.
НЕ СЕ чисти със спрей за почистване за карбуратори, защото докато съхне остава много фин "филм" по самата жичка и ефекта се губи.
Колегата преди мен го е казал най-добре - CRC Air mass sensor - това е името на спрея, с който се чистят дебитомерите - има го в Ауто + на цена 11-14 лева (за една и съща разфасовка - не знам защо е различна цената в различните им магазини?!)
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за дебитомер
Колега, зависи и от спрея за карбуратори, този на Вюрт го дават изрично да чисти и дебитомери. Съдържа 95 % коресилин.
- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: Въпрос за дебитомер
mmc написа:Здравей колега,
аз имам 525 тдс, само, че 97 година но не вярвам да има голяма разлика. та понеже съм сменял това, да ти кажа кво знам аз по отношение на въпросите ти.
1- да , трябва да го свалиш ако искаш да свалиш самия МАФ. иначе ако ще пръскаш с нещо с буксата му само - не. свалянето е елементарно и за 2 минути.
2- лично аз не съм го откачал никога докато съм го сменял , но после па ми стана навик при всяко пипане по колата да махам -. лично аз бих те посъветвал да го махнеш но знам със сигурност, че не набива грешка дори и да го оставиш така.
3- за почистващ препарат не знам , но както ти каза колегата - вътре не пипаш. телчето е много финно и не бих те посъветвал да го правиш квото и да е. пръскаш квото пръскаш, съхне и слагаш .лично при мене не даде ефект но пробвай. не знам с какъв препарат точно го пръскаха, да си кажа преди да попиташ.
другото което ми се иска да отбележа е ,че ако го смениш ефекта не се усеща веднага. трябва да я покараш малко в обороти преди еку-то да се адаптира към него. не знам ти точно какво ще го правиш , но ти казвам за да знаеш ако чакаш ефект веднага. иначе съм чел , че в някои ситуации трябва и програмиране...
пак казвам- това са моите налбюдения по моята кола. не знам дали при тебе ще е същото.


- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Въпрос за дебитомер
milennyc написа:mmc написа:Здравей колега,
аз имам 525 тдс, само, че 97 година но не вярвам да има голяма разлика. та понеже съм сменял това, да ти кажа кво знам аз по отношение на въпросите ти.
1- да , трябва да го свалиш ако искаш да свалиш самия МАФ. иначе ако ще пръскаш с нещо с буксата му само - не. свалянето е елементарно и за 2 минути.
2- лично аз не съм го откачал никога докато съм го сменял , но после па ми стана навик при всяко пипане по колата да махам -. лично аз бих те посъветвал да го махнеш но знам със сигурност, че не набива грешка дори и да го оставиш така.
3- за почистващ препарат не знам , но както ти каза колегата - вътре не пипаш. телчето е много финно и не бих те посъветвал да го правиш квото и да е. пръскаш квото пръскаш, съхне и слагаш .лично при мене не даде ефект но пробвай. не знам с какъв препарат точно го пръскаха, да си кажа преди да попиташ.
другото което ми се иска да отбележа е ,че ако го смениш ефекта не се усеща веднага. трябва да я покараш малко в обороти преди еку-то да се адаптира към него. не знам ти точно какво ще го правиш , но ти казвам за да знаеш ако чакаш ефект веднага. иначе съм чел , че в някои ситуации трябва и програмиране...
пак казвам- това са моите налбюдения по моята кола. не знам дали при тебе ще е същото.
Да беше казал кой тъи го е сменил поне
сигурен съм, че който се интересува от точно това, ще намери начин да разбере, дали с търсачката, дали със лично съобщение

доколкото разбрах, колегата прави само профилактика, така че за смяна изобщо не говорим

- chegevara1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 12.09.2008
- Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06
Re: Въпрос за дебитомер
и така да приключиме тема ако може така да се нарече:
1.почистих АГР - клапана (сваля се самия клапан захванат е с 4 болта с ключ 10,накиснах го да престои 24 часа в бензин и след това го подсуших и го затърках където имаше останал нагар или нещо подобно,напръсках го и със спрей за ръждясали болтове и направо светна)
2.свалих всички маркучи от АГР-а до турбото и тях пористих с бензин.
3.разглобих и въздушният филтър за да стигна до дебитомера (изтупах така да се каже самият фитър,свалих и кутията на филтъра,почистих го хубаво с обезмаслител,имах и един скъсан маркуч който излиза от главата на колата и влиза преди турбото в друг въздуховод и от там силно омасляваше (смених го 28 лв от дарукар).
4.стигаме до дебитомера - свалих го от кутията на въздушният филтър,много внимателно го напръсках със спрей за почистване на дебитомери и изтече много чернилка без да се докосва пластинката която е в средата на дебитомера,оставих го добре да изсъхне,напръсках и буксата за дебитомера и ги оставих 24 часа да изсъхнат хубаво.
5.почистих всички съединения на турбото и самото турбо без да го свалям до колкото може с бензин и обаемаслител,забърсах всички съединеня и ги подсуших.
6.смених всички скоби който можеше да се сменят.
7.сглобих всичко по обратният път.
Изводът - дали си внушавам или не не мога да кажа но мисля че колата започна да работи малко по добре,вървежа не е чак с УАУ ефекта който казвате но е малко по добре!
надявам се с помоща на колегите който са поствали в темата да сме били полезни и на други колеги който планират такава профилактика.

1.почистих АГР - клапана (сваля се самия клапан захванат е с 4 болта с ключ 10,накиснах го да престои 24 часа в бензин и след това го подсуших и го затърках където имаше останал нагар или нещо подобно,напръсках го и със спрей за ръждясали болтове и направо светна)
2.свалих всички маркучи от АГР-а до турбото и тях пористих с бензин.
3.разглобих и въздушният филтър за да стигна до дебитомера (изтупах така да се каже самият фитър,свалих и кутията на филтъра,почистих го хубаво с обезмаслител,имах и един скъсан маркуч който излиза от главата на колата и влиза преди турбото в друг въздуховод и от там силно омасляваше (смених го 28 лв от дарукар).
4.стигаме до дебитомера - свалих го от кутията на въздушният филтър,много внимателно го напръсках със спрей за почистване на дебитомери и изтече много чернилка без да се докосва пластинката която е в средата на дебитомера,оставих го добре да изсъхне,напръсках и буксата за дебитомера и ги оставих 24 часа да изсъхнат хубаво.
5.почистих всички съединения на турбото и самото турбо без да го свалям до колкото може с бензин и обаемаслител,забърсах всички съединеня и ги подсуших.
6.смених всички скоби който можеше да се сменят.
7.сглобих всичко по обратният път.
Изводът - дали си внушавам или не не мога да кажа но мисля че колата започна да работи малко по добре,вървежа не е чак с УАУ ефекта който казвате но е малко по добре!
надявам се с помоща на колегите който са поствали в темата да сме били полезни и на други колеги който планират такава профилактика.



15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани