Въпрос за перката на климатика.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- denis_dimirev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 27.04.2009
- Местоположение: София, Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E53 3.0i, E61 530xd
- Мечтае да кара: Турбо Комби :-)
Re: Въпрос за перката на климатика.
Здравейте колеги,
първо благодаря на отзовалите се!
Перката я пробвахме с един познат директно, но тогава не тръгна, и я оставихме че стана тъмно. На следващият ден видях че бушона в жабката е сдал багажа и след смяната му тръгна по начина който описах в първият пост ( само на най-високата степен )
Сега е ясно че трябва да се сменят резисторите ОК, но ми се появи още един въпрос междувременно - някой дали има идея при каква температура на мотора трябва да се включва въпросната перка на климатика при бензиновите двигатели, и от къде получава сигнала за това. Дали е от датчика на радиатора или.....?
Поздрави
Денис
първо благодаря на отзовалите се!
Перката я пробвахме с един познат директно, но тогава не тръгна, и я оставихме че стана тъмно. На следващият ден видях че бушона в жабката е сдал багажа и след смяната му тръгна по начина който описах в първият пост ( само на най-високата степен )
Сега е ясно че трябва да се сменят резисторите ОК, но ми се появи още един въпрос междувременно - някой дали има идея при каква температура на мотора трябва да се включва въпросната перка на климатика при бензиновите двигатели, и от къде получава сигнала за това. Дали е от датчика на радиатора или.....?
Поздрави
Денис
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос за перката на климатика.
тази перка се включва по 2 причини едната е датчика на пресостата който се намира над дехидратодра това става когато се пусне климатика и направи необходимото налягане втората причина е при сигнал от датчика на радиатора тогава играе роля на спомагателна перка ако по някаква причина виското не успее да охлади колата точни градуси мисля при бензиновите мотори е 91/104 градуса той е на 2 степени датчика а при дизела е 91/99 градуса
Барай шишарката Минкеее ....
- denis_dimirev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 27.04.2009
- Местоположение: София, Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E53 3.0i, E61 530xd
- Мечтае да кара: Турбо Комби :-)
Re: Въпрос за перката на климатика.
Благодаря за инфото колега,
в момента в който сменя съпротивленията, ще преслушаме и датчика, за да видим как ще тръгне тая перка.
Лек ден и хубав уикенд на всички.
Денис
в момента в който сменя съпротивленията, ще преслушаме и датчика, за да видим как ще тръгне тая перка.
Лек ден и хубав уикенд на всички.
Денис
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос за перката на климатика.
тая перка е хубаво да работи само при включен климатик иначе или виското ти е сдало багажа или имаш някакъв проблем по охлаждането
Барай шишарката Минкеее ....
Re: Въпрос за перката на климатика.
anzak написа:тая перка е хубаво да работи само при включен климатик иначе или виското ти е сдало багажа или имаш някакъв проблем по охлаждането
Чест и почитания колега ама като са я направили да помага на виското не значи че има накакъв проблем . И веднага пример - лятото като беше +38градуса в Пловдив си включваше доста често на градско ( виското виеше яко ама на обороти ) с включен климатик на 18гр. , иначе няма как да се смогне въздушна струя недостатъчна пък искаме и да ни е хладно.

Re: Въпрос за перката на климатика.
anzak написа:резисторите са оригинални на бмв и са в комплект с кабелите около 100 кинта струват от където ви е удобно си ги поръчайте http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55 номер 7
Мерси много, колега

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос за перката на климатика.
vladobate написа:anzak написа:тая перка е хубаво да работи само при включен климатик иначе или виското ти е сдало багажа или имаш някакъв проблем по охлаждането
Чест и почитания колега ама като са я направили да помага на виското не значи че има накакъв проблем . И веднага пример - лятото като беше +38градуса в Пловдив си включваше доста често на градско ( виското виеше яко ама на обороти ) с включен климатик на 18гр. , иначе няма как да се смогне въздушна струя недостатъчна пък искаме и да ни е хладно.Нормално е в зависимост от условията.
Чест и почитания и на тебе колега ако беше прочел добре какво пиша можеше и да си спестиш този пост тази перка ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да работи на включен климатик това си и е основната функция
Барай шишарката Минкеее ....
Re: Въпрос за перката на климатика.
anzak написа:vladobate написа:anzak написа:тая перка е хубаво да работи само при включен климатик иначе или виското ти е сдало багажа или имаш някакъв проблем по охлаждането
Чест и почитания колега ама като са я направили да помага на виското не значи че има накакъв проблем . И веднага пример - лятото като беше +38градуса в Пловдив си включваше доста често на градско ( виското виеше яко ама на обороти ) с включен климатик на 18гр. , иначе няма как да се смогне въздушна струя недостатъчна пък искаме и да ни е хладно.Нормално е в зависимост от условията.
Чест и почитания и на тебе колега ако беше прочел добре какво пиша можеше и да си спестиш този пост тази перка ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да работи на включен климатик това си и е основната функция
Точно така, аз като спра климатика и перката не се включва.
Re: Въпрос за перката на климатика.
Прочети внимателно цялата тази тема viewtopic.php?f=35&t=56873&start=60 .На страница 5-та съм описал как да си напавиш теста и какви резистори да си купиш в зависимост от резултата.
Когато включиш климатика както са ти писали колегите перката трябва да все върти постоянно поне на 1-ва степен. За загряването не знам аз май не съм я чувал да ми се включва за да помага на виското.
Ако проблема е механичен чети тази тема viewtopic.php?f=35&t=89455&start=0 - мнение на Hammerfall . Мнооого подробно обяснение.
Надявам се да съм бил полезен.
Когато включиш климатика както са ти писали колегите перката трябва да все върти постоянно поне на 1-ва степен. За загряването не знам аз май не съм я чувал да ми се включва за да помага на виското.
Ако проблема е механичен чети тази тема viewtopic.php?f=35&t=89455&start=0 - мнение на Hammerfall . Мнооого подробно обяснение.
Надявам се да съм бил полезен.
Доста кончета в един обор.


- barret
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 28.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d 2002г.; Pajero V6 3000
Re: Въпрос за перката на климатика.
Ilko Ivanov написа:barret написа:Използвам темата, да се включа и аз с един въпрос! Мойта перка е с ел. командване, обаче работи постоянно и то на висока степен. Независимо пуснат ли е климатроника или колата е още студена "върти та се къса"! Използвах търсачката, но не открих решение!
Решението е едно : смяна на перката
Там е проблема че вече я смених! Чисто новичка!?!
Re: Въпрос за перката на климатика.
Нещо не се разбрахме ама карай. Никога не съм заявявал че ел. перката не трябва да работи като е включен климатика , ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е да ама НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е включен климатика , за да завърти перката , а на каква скорост това е друг въпрос. И като не си чувате перките да работят в жегите не значи че не трябва да е така. И колеги дето ви съмняват ел. перките поспрете се със смяната на тези резистори, никъде не прочетох да е извършена проверка по ел. кабели, предпазители и не на последно място релета . Всяка степен си има реле и ако то е дало фира и 0 ома съпротивление да закачите няма да тръгне . Мисля че е повече от логично пък и най-евтино е да се проверяват веригите и тогава да се пристъпва към смяна на компоненти. От опит да ви кажа защо 2 години не си чувах най-високата степен да не включва в жегите , ами много просто тъпите, прости кратуни наричащи себе си "майстори" взели че ми махнали релето на втората скорост ( с Е34 съм и затова ) щото разбираш ли ги питах що толкова често ми се включва в града на климатик в задръстване и отвънка 38градуса. И друго ми се случи въпросната букса която споменавате правеше гелета ( не даваше контакт , механичен проблем ) и хоп няма-а-а висока скорост, пък даже и първа отказа, тъй че проверете си тези неща и той отговора сам ще си дойде при вас кое е за смяна. Колегата anzak
правилно е посочил на какви градуси трябва да сработва датчика на радиатора ( за ТДС е на 101 градуса) и естествено високата 104градуса е точно да пусне перката на макс. скорост да помогне за охлаждането на двигателя , което пак повтарям не е задължително условие че има проблем с охладителната система , а много е вероятно просто да е адски топло и така. С уважение и успех на всички. 


- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за перката на климатика.
Много хора си мислят на е34 че е от датчика на радиатора, чак най- накрая разбират че го няма релето. Не си само ти. Аз навремето почвах първо от там кафевия-масата със сиво- виолетовия накъсо за ниската скорост, и после кафяф със черно сивия... . И после задължително датчика, и тогава по веригите за резистора.... А той си е 100 вата баси....Втора скорост не може да се пусне ако не е минало през първа. Така че дори да ти е била наред втора, първа ако не тръгва, и втора няма да се пусне никога...Има протокол просто 

Re: Въпрос за перката на климатика.
sadex5 написа:Много хора си мислят на е34 че е от датчика на радиатора, чак най- накрая разбират че го няма релето. Не си само ти. Аз навремето почвах първо от там кафевия-масата със сиво- виолетовия накъсо за ниската скорост, и после кафяф със черно сивия... . И после задължително датчика, и тогава по веригите за резистора.... А той си е 100 вата баси....Втора скорост не може да се пусне ако не е минало през първа. Така че дори да ти е била наред втора, първа ако не тръгва, и втора няма да се пусне никога...Има протокол просто
Няма такъв филм. Втората ( или максимална при повче степени) е директна т.е. не участват съпротивленния т.е. може да работи ако са изгоряли съпротивленията.

- sashozmeq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: София/Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i Touring
- Мечтае да кара: BMW
Re: Въпрос за перката на климатика.
Има 2 резистора и 3 скорости. Пурвата скорост е когато тока минава през 2та резистора. При втората скорост тока минава само през единия резистор, а при третата скорост не минава през резистор.
Относно резисторите, аз си взех от Farnell, чрез Комет. Имаха 100 Ватови. Макло са по-големи и рязах малко пластмаса за да ги субера където стоят, но вероятността да изгорят е много по-малка от колкото на оригиналните, пък и цената...
Относно резисторите, аз си взех от Farnell, чрез Комет. Имаха 100 Ватови. Макло са по-големи и рязах малко пластмаса за да ги субера където стоят, но вероятността да изгорят е много по-малка от колкото на оригиналните, пък и цената...

Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани