Управление на перката на климатика???

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 30 Юни 2009, 22:30

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 14:20, променена общо 1 път

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Мнение от Ilko Ivanov » 01 Юли 2009, 8:58

ОК :mhihi: обади се когато решиш 0896661344

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 01 Юли 2009, 12:26

На дебелите жици трябва да се подаде + и - от акумулатора (12V напрежение), а на тънката жица се подава само + и тогава трябва да завърти на пълни обороти. Скоростта се регулира, чрез накъсване на управляващият сигнал на тънката жица - това се казва широко импулсна модулация. За + и - на кои цветове на дебелите жици се подават, трябва да видя. Но все не ми остава време. Може по принцип да се измери с уред на буксата, която идва от управлението на перката, а не тази към перката.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 07 Юли 2009, 23:27

Ето някой от обещаните снимки. Имам и повече. Ще гледам да намеря скоро време да кача всичките с обяснения.

Изображение

Изображение

Оказва се, че този facelift-ов вентилатор е доста по-сложен от предходните не facelifto-ви. Вътре има платка с поне 3-4 чипа и не е направено просто управлението със съпротивления и релета. Ами се управлява импулсно. Дал съм перката на един приятел електрончик да видим ако може да направи нещо по въпроса. Той ще ми даде повече информация по въпроса.

Загубих около 5 часа за сваляне на всичкото нещо и затварянето обратно после, както и търсенето на подходящи инструменти. За да се свали перката трябва да се свали бронята от пред (трябва да се внимава с пръскалките за фарове - аз си посчупих едната...), трябва да се свали металната броня зад нея (за целтта ще ви е нужен огромна еврейска звезда или тръбен ключ), тогава вече много по-лесно се достъпва пластмасата на която е монтирана перката. Тя се сваля общо взето с 4 по-големи гайки. и тогава лъсва от зад вентилатора.

Ще гледам скоро да пиша повече инфо. Междувременно питайте ако имате въпроси по това.

Изображение

Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 24 Юли 2009, 15:03

Вече перката ми работи! :lalala: Току що ми се обадиха. Значи управлението на перката не е толкова просто. Задължително трябва да се подаде ШИМ сигнал. Моят човек го е пробвал със 100Hz импулсен сигнал. Не го тествайте с постоянно напрежение! Климатика си управлява перката по доста по-сложен начин, от колкото при старите перки, които са със СЪПРОТИВЛЕНИЯ. Тази няма нищо общо...

Сега остава само да се лакира платката от горе и после да изолирам със силикон мотора, че иначе пак ще се прецака след време. Оригинално до колкото си спомням нямаше особена изолация. Те затова се и прецакват.
Изображение

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook