тромава + странен звук при гасене

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

тромава + странен звук при гасене

Мнение от martinvn » 08 Юли 2009, 19:08

Здравейте,

Проблемите ми са следните:

1. При потегляне колата е ужасно тромава. В началото се успокоявах с факта, че е тежка и е дизел тъй като съм карал само бензинови коли преди това, но явно има проблем. За сравнение като покарам стар сеат толедо 1.8, който е работен ми се вижда двойно по бърз от бавареца.
Също така при подаване на повечко газ пуши, до колкото мога да преценя черен дим, особено вечер с кола зад мен се вижда много неприятно.

2. При гасене се чува дрънчене като на метал. В три сервиза ме насочиха към маховик. Тъй като и съединителя ми беше за смяна, смених целия комплект + маховик. Изчезна тресенето на място, но този звук при гасене си остана. Не съм гледал демпфер, но като нищо ще се окаже това. Все пак ще помоля за мнение.

Относно първия проблем опитвахме, какво ли не. Първо в бош регулираха плочката, като и направиха и някаква профилактика, понеже не била за смяна. Не съм правил пазарлъци за цената и щом не ме насочиха към нова съм склонен да им се доверя. Преди да правим тази процедура с плочката имах проблем със рязко падане на обороти при смяна на предавките и понякога гаснене, но се оправи.
За проблема с тромавото движение ходих на диагностика на турбото, което беше изрядно. За момент откачахме AGR, както и дебитомер но нямаше никаква разлика. Също са прегледани маркучи към МАП и турбото. Колата продължава да е супер тромава и да пуши при настъпване.
На диагностика всичко е в нормите. Настройката на количество гориво е около 5 по това което видях (не ми е напълно ясно).
В сервиза попитах дали е вероятно да са вериги, но ме увериха, че би се забелязало на диагностиката.

Колата е обслужена напълно, филтри и тн.

Вече започна да ми писва от този автомобил а наистина си го харесвам. Изчетох много теми, но съм проверил или сменил всичко това за което успях да се насоча сам по написаното. Моля за коментари.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Мнение от Ivo_Borisov » 08 Юли 2009, 19:32

Колега при гасене звука който се чува може освен от демпферна шайба да е и от тампони на двг.А за другото нека кажат колегите които са по запознати. :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 09 Юли 2009, 0:09

Количеството гориво аз бих си го направил на 3 поне. Имаш ли катализатор? Пикаещи дюзи може би... Викаш потегля бавно, а на висока скорост как е?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 09 Юли 2009, 0:24

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 13:38, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 09 Юли 2009, 0:34

WALL написа:Мен ме интересува АГРа чистен ли е, и съответно кулера вътре. Да не са затлачени... Дебитомера тестван ли е? Каза, че сте го откачали, и щом е откачен колата става по спъната, а ти не си го усетил това..


Ако колата е спъната от дебитомера, като го разкачиш ти се струва че излиташ :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 09 Юли 2009, 1:54

Воденичаров - на висока скорост е перфектна. По принцип от 2-ра нататък си върви нормално и има мощност. Но все пак пуши след около 2.300-2.400 оборота. Незнам, може би и тогава е по-спъната от колкото трябва, но не ме дразни. Не съм карал друга такава тдс-ка за да сравня.
Имам катализатор, а дюзите как могат да се тестват ? Убеждават ме че не било от дюзи, но пък щом и не могат да ми открият проблем съм склонен да се съмнявам във всичко.

WALL - не са чистени АГР и кулер. Утре ще огледам.

Трябва да го накарам да провърви този тдс. Може би нещо дребно прави проблема щом не се вижда на диагностика.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: София
Кара: 3.0H6 boxer AWD

Мнение от eddy » 09 Юли 2009, 10:30

Колега проблема според мен е в помпата или в дюзите. Ако си от Сф има едно момче много разбира от дизели, не го знам как се казва, но се намира в Зах ф-ка точно до влаковите релси, чисти дюзи, регулира помпи, също така ги и оправя, няколко коли са карани при него и за сега е добре, цените също са добри. По приницип пушека е от неизгоряла нафта, което може да бъде много неща и тр да се поглене от дизелджия, ама добър.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 09 Юли 2009, 13:25

Като начало можеш да направиш някой неща, които така или иначе е хубаво да се правят профилактично: чистиш АГР, колектор и интеркулер, махаш катализатора. В течение на времето в агр и в колектора се насъбира такава гняс, че въздухът трудно минава. Като направиш тези неща виж как е, ако не се оправи ще я мислим за по-скъпите работи

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 09 Юли 2009, 13:44

Оставих я в сервиза да я умуват. Може и от плочката да си пуши и да не върви, защото ме забива леко между първа и втора. Довечера ще пиша след като я прибера и ще разпитам, какво е правено ако има промяна в движението.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 09 Юли 2009, 16:47

Засега имаме замърсен дебитомер + зле работещи дюзи (разпръсквачи). Ще видим по-късно дали има промяна. Продължават с тестовете.

При всички тдс-и ли е нормално да има пушене след 2500 оборота след, което да изчезва ? Казаха ми, че това даже било малко пропушване, което е при мен. Проблемът е че си пропушва, а не върви. Ще видим после.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 09 Юли 2009, 17:03

martinvn написа:Засега имаме замърсен дебитомер + зле работещи дюзи (разпръсквачи). Ще видим по-късно дали има промяна. Продължават с тестовете.

При всички тдс-и ли е нормално да има пушене след 2500 оборота след, което да изчезва ? Казаха ми, че това даже било малко пропушване, което е при мен. Проблемът е че си пропушва, а не върви. Ще видим после.


При мен пропушва ако не съм я карал от няколко дена или съм я карал ама само лекичко. Явно си иска да и даваш гас :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 09 Юли 2009, 17:05

Вярно е, че ми се насъбира доста градско на къси разстояния и то в пик час предимно. Майната му на пропушването, но дано да се оправи вървежа след интервенциите. Ще пиша.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 09 Юли 2009, 17:09

Хубаво е да се понастъпва от време на време извънградско да се поотпушва :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 09 Юли 2009, 18:40

Почистили са дебитомера и агр. Колата върви много по-добре, т.е. вече с плавно подаване на газ потегля добре. Преди това трябваше да се настъпва доста за да се отмести, което ме изнервяше, и отделно забиваше много между 1 и 2.
Също работи по-спокойно (по тихо).
Усещам по-добра мощност при настъпване.
Катализатора бил добре.

Огледали са абсолютно всичко възможно. Казаха ми, че съм почти в най-оптималния вървеж за мотора в момента, и ако подменя дюзите ще усетя още по-голяма разлика. И евентуално лек чип да направя за да вдигнем 15-20 hp.

п.с. Звука на метал при гасене остава засега, но явно се вманиачавам. Било леко според тях, и най-вероятно си е от маховика въпреки че го смених, тъй като не бил оригинален, а LUK. Звука си идва точно от кутията.

Засега това, което се получи ме устройва и мисля да не се вкарвам в повече разходи на този етап. Следва чип.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook