Въпроси за E39 525tdsA

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Въпроси за E39 525tdsA

Мнение от amd » 30 Апр 2009, 16:31

Колеги имам нужда от някои напътствия.
Първо, за автомата - как се проверява маслото на тази кутия ? Също, имам една аномалия - като карам на задна предавка, върви нормално, но има ли малко по-голям наклон и спира на място - колкото и да форсирам си стои на място. На равен път няма проблеми, както и на малък наклон. Напред също сменя нормално предавките и качва доста стръмни наклони с лекота.
Чувам громолене на ламаринка някаква в предно ляво колело - мисля, че е ламарината около спирачни апарат, може ли да се стегне/нагласи по някакъв начин, за да не дрънчи ?
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 30 Апр 2009, 16:34

За ламаринката на спирачния апарат виж дали няма камаче влязло м/у нея и спирачниа апарат,често срещан проблем е при е39...по другите въпроси нямам мнение.

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 30 Апр 2009, 17:40

не звучи добре колега! Има вероятност да буксува кутията на задна скорост. Ламелите може би са счупени!

Отивай някъде да ти сменят маслото на авт. кутия (Декстрон III). Като източат маслото ще го провериш дали мирише на изгоряло! Като махнете капака на кутията за да смените филтъра, ще погледнеш там има един магнит за улавяне на мет. стружки дали има много метал!

Ако маслото мирише на изгоряло и е много тъмно и има много стружки на магнита, при всички случай чакай скоро лоши новини!!!
По принцип може да смениш само касетката на задна и първа скорост ... така че виж какво е положението и каква ситуация ще стане :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 30 Апр 2009, 19:12

CheGevara написа:
Отивай някъде да ти сменят маслото на авт. кутия (Декстрон III)....

Tова не е никак добра идея колега.Трябва да се види каква точно е скоростната кутия и да се налее точното масло по спецификация.

Ето тук може да се види какво ТОЧНО масло ти трябва, след като разбереш модела на кутията си: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/chart.htm

Тук можеш да видиш какви са точно стъпките по смяната на масло в скоростната кутия http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-114.pdf

Много внимавай къде и кой ще ти сменя маслото, защото вероятността да ти съсипят напълно кутията е много голяма, ако не се следва точно процедурата или ако се налее различно от предписаното масло ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 30 Апр 2009, 22:06

Маслото можеш да го смениш посока Калотина,като излизаш от София,няколко метра след завоя за Банкя,момчетата работят добре,аз там го смених миналата година и ми казаха че за последно е сменен 2003г.

Това за ламаринката го имам и аз,по принцип се чува като караш по паветата,докато не се чупи и после издава страшен шум и си мислиш къде е тази скапана Лада която те преследва :mhihi:
Просто зад спирачния диск има една ламарина,като защита,която след време се чупи,можеш да купиш цялата защитна ламарина след спирачния диск или просто да махнеш тази счупена част и да караш спокойно,както аз скоро направих :D
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 30 Апр 2009, 23:46

eno написа: или просто да махнеш тази счупена част и да караш спокойно,както аз скоро направих :D

И се приготви за смяна на датчици за ABS в скоро време :D

Предназначението на тази ламаринка е да предпазва датчиците от феродов прах от спирачките, съвсем не стои там случайно ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 01 Май 2009, 8:08

Е сигурно,нищо не е сложено по БМВ-то ей така да си запълва мястото :D
Аз мисля другия път като отивам да измия радиатора,да кажа на майстора да я сложи,защото и без това 40лв. струва, а пък с този кал който е тук... :roll:
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 01 Май 2009, 9:15

mad_presley написа:
CheGevara написа:Отивай някъде да ти сменят маслото на авт. кутия (Декстрон III)....

Tова не е никак добра идея колега.Трябва да се види каква точно е скоростната кутия и да се налее точното масло по спецификация.

Донякъде си прав колега, но съм написал в скоби Dexron III за да го опътя какво да търси, защото Dexron III е спецификация на GM и на която и кутия да го вкара (от старите) няма да сбърка! Междувременно от 2006 год има Dexron IV, но там вече нещата са по различни.

Успех и гледай да отидеш в сервиз, където са вършили операцията смяна на масло иначе ще сменяш кутия ;)

Ако все пак искаш да се пробваш сам, ето ти един друг линк от който ще видиш нагледно какво и как става.

чукни ме (на немски)

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 09 Май 2009, 17:35

Maлко със закъснение благодаря за информацията колеги! Ще се заема със случая. Изникна още един въпрос - тръбата, която води от интеркулера към колекторите абсолютно кръгла ли трябва е, защото там, където е главата е сплескана (дали е така, за да не опира в някакъв елемент на главата или е сваляна и е скапана) ?
BMW only!

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: Sliven

Мнение от baikostaki » 09 Май 2009, 18:50

Сплескана си е!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook