Сутрин като запаля тресе. От какво?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 05 Дек 2008, 14:54

Да кажа аз какво направих до момента по проблема:
смяна ролки и ремъци, ремонт на алтернатора (лагери и реле), провериха ми дюзите - работят перфектно, смяна на водна помпа (профилактично и безмисленно, понеже старата си ми беше оригинална, с метална турбина, абсолютно здрава).
Тази сутрин колата запали напълно нормално и проблема не се прояви, но ме съмнява да е наред всичко понеже температурата навън беше 12 градуса.
След ремонта ми се появи леко тресене на празен ход и вече ми идва да се гръмна :ranting: .

Цяла сутрин чета по какви ли не форуми за проблема и останах изненадан, когато в гоогъл като написах "e39 bad idle" и ми излязоха поне 10 теми по различни чужди форуми с този проблем. Симптомите по-точно са: при температура около 3-5 градуса, и при студен старт колата започва да се тресе за около от 1 до 5 минути, докато загрее, след това всичко си е както трябва. Решението на проблема беше, че смуче въздух от уплътненията на всмукателния колектор. Незнам дали и това е проблема при нас, тъй като темите в които беше писано по проблема, бяха за Е39 540 (гадните американци сигурно и незнаят, че има по малък мотор от тоя) и това при тоя двигател изглежда е нещо като "common issue", но ми направи впечатление колко еднакви са симптомите с техните. Така, че мисля да проверя дали не смуче отнякъде въздух.

Другото в което се съмнявам и ми се струва най-много вероятно е да е температурен сензор. Най-вероятно подава грешен сигнал за външната температура и от там неправилна смес. Но въпроса е как точно да се установи че не работи, след като на диагностика не засича проблем с датчика? Верно че не е скъп, некви 30 лева е в Дару, но след вчерашните бързи 500 и безмислена смяна на водна помпа, и клапан за картерни газове, вече не ми се дават пари за неща които са си здрави.

Същия проблем го имаше и за Х5, само че там проблема си беше фабричен дефект, и си имаше SIB (бюлетин от производителя за отстраняване на проблема). Проблема там беше в някакъв "valvetronic" и неточно предварение за впръскване в цилиндрите.

Някъде беше загатнато и за проблем във вануса, но проблема се проявяваше при М52ТУ, тъй че едва ли е там проблема.

Съжалявам, че не запазих линковете към тези теми и статии, но общо взето ви дадох в резюме това което чета цяла сутрин, а който се интересува от повече да напише в гоогъл това което споменаь по горе.

Сега ще чакам пак да застудее времето и да видя дали пак ще се прояви проблема при мен, а през това време ще търся решение за тресенето при загрял двигател и ще пиша при някакво развитие.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 3.09.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 530 M54B30

Мнение от sajonara » 05 Дек 2008, 16:44

badsharki написа:И при мен е така колега от петък. Днес даже и на около 40 градуса ми се разтресе пак. И аз се съмнявах да е дюзи, но майстора ми вика че ако е дюза ще го прави постоянно. Клапан на картерните газове съм сменил. Утре съм на диагностика заради тоя проблем и ще пиша какво са установили.

майторът ти изглежда не е много в час за дюзите. Не е задължително да тресе постоянно ако са леко запушени. И как установи че не са за почистване - под микроскоп ли ги гледа? Почистват се в вана с ултразвук и ако няма проблем тогава търсиш друго. Аз незнам как може да разбереш дали са запушени едни дюзи освен по симптомите на колата. Това е мое мнение. Ако някой има по-компетентно да сподели.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 05 Дек 2008, 17:33

sajonara написа:
badsharki написа:И при мен е така колега от петък. Днес даже и на около 40 градуса ми се разтресе пак. И аз се съмнявах да е дюзи, но майстора ми вика че ако е дюза ще го прави постоянно. Клапан на картерните газове съм сменил. Утре съм на диагностика заради тоя проблем и ще пиша какво са установили.

майторът ти изглежда не е много в час за дюзите. Не е задължително да тресе постоянно ако са леко запушени. И как установи че не са за почистване - под микроскоп ли ги гледа? Почистват се в вана с ултразвук и ако няма проблем тогава търсиш друго. Аз незнам как може да разбереш дали са запушени едни дюзи освен по симптомите на колата. Това е мое мнение. Ако някой има по-компетентно да сподели.


Има си тестери за дюзите, поне съм виждал такива в Бош сервиз. Как според теб разбират, че са отпушени след като са киснали във ваната с ултразвука.

Ето тук един пич наистина се е борил с проблема и е пробвал и сменил абсолютно всичко от което може да е (даже някои неща по два пъти е сменял за по-сигурно :mhihi:) http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-seri ... 55513.html ,само дето не разбрах накрая от какво се е оказало. Разбрах само, че каперло отнякъде антифриз, ама каде точно ... някой по добре с английскиа, ако има време да изчете темата и да каже. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 05 Дек 2008, 20:04

Проблемите за това тресене сутрин може да са поне 20.Ще се опитам да опиша няколко от тях:

1.Избила гарнитура на главата - всяка сутрин колата ще пали на по-малко цилиндри.Ако не го прави всяка сутрин, значи не е гарнитура.
2.Свещи - там работата е ясна, понякога тресе, по някога не, като загрее малко и се оправя.
3.Дебитомер - затваря притока на въздух прекалено много сутрин и се получава прекалено богата смес.
4.Ламда сонди - почти същото като при дебитомера, отчитат бедна смес, а всъщност тя не е такава.
5.Ванос - там не знам защо става, така съм чел тук таме.
6.Теч на антифриз - ако имате теч на натифриз и капе на корите долу, след като оставите колата в покой започва да се изпарява в коша на двигателя и влиза влага навсякъде, в лулите на свещите, в бобините и където се сетите.
7.Влажно време - когато е валяло дъжд, спрял е и е напекло слънце, получава се същото като при Т.6.

На пича от www.bimmerwerkz.com проблемът му е бил точно този, от Т.6.Кората под двигателя има един дунапрен, който като се напои постоянно прави голяма влага в коша на двигателя.


Има и още доста причинители, но това са основните ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

.

Мнение от BaHka » 05 Дек 2008, 21:37

Мен ме съмнява да е от Ламбда сонда - тя започва да работи при над 350 градуса. Дори и с отопление, едва ли достига тази температура веднага с даването на контакт.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook