Въпрос - виско, обороти
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Въпрос - виско, обороти
Колеги макар, че утре колата влиза в сервиз за проблемите които ще ви питам по долу, бих искал да чуя и за вашето мнение, за да не сменям безмислено неща и да знам какво да кажа на майсторите. Та на въпросите:
1. Забелязах, че когато колата загрее, се включва и перката на климатика за да помага на охлаждането(при изключен климатик). Това нормално ли е след като тия дни особенно миналата седмица температурите не са чак толкова високи, дори под 30 грдуса. Някаде тук във форума бях чел че това се случва само в краен случай, и въпроса ми е дали това е от виското. Показанията на таблото са стабилни и стрелката на температурат стоят само на 12ч
2. Нормално ли е, след като завъртя волана с около четвърт оборот наляво или надясно да ми падат за момент леко оборотите, но забележимо и след това веднага се възстановяват. В 2-3 сервиза питах и ми казаха че е напълно нормално, но пък си викам да е някаква малолитражка да е нормално, но пък инжинерите на БМВ да не го измислят това
, нещо не ми се вярва. Вчера забелязах че хидравличната ми течност е на инимума и долях, но си остана проблема(Мобил Декстрон 2). Та се замислих да не би филтъра на казанчето да е много запушен и да го сменя, но дали ще е от това проблема?!
3. В жегите като че ли пада мощността на колата дори при изключен климатик, мислите ли, че това може да се дължи евентулано на това което съм описал в т. 1
1. Забелязах, че когато колата загрее, се включва и перката на климатика за да помага на охлаждането(при изключен климатик). Това нормално ли е след като тия дни особенно миналата седмица температурите не са чак толкова високи, дори под 30 грдуса. Някаде тук във форума бях чел че това се случва само в краен случай, и въпроса ми е дали това е от виското. Показанията на таблото са стабилни и стрелката на температурат стоят само на 12ч
2. Нормално ли е, след като завъртя волана с около четвърт оборот наляво или надясно да ми падат за момент леко оборотите, но забележимо и след това веднага се възстановяват. В 2-3 сервиза питах и ми казаха че е напълно нормално, но пък си викам да е някаква малолитражка да е нормално, но пък инжинерите на БМВ да не го измислят това


3. В жегите като че ли пада мощността на колата дори при изключен климатик, мислите ли, че това може да се дължи евентулано на това което съм описал в т. 1
Последна промяна badsharki на 01 Авг 2008, 7:35, променена общо 2 пъти
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
1. Виското е заминало щом ти се включва перката
2. Това не би трябвало дате притеснява, защото като въртиш волана ти натоварваш двигателя с хидравличната помпа и затова е така
3. По принцип има обяснение и това че при по висока температура въздухът е по беден на кислород и разширението му е по малко, затова при дизелите заради турбото има интеркулер който да охлажда въздуха!!!
2. Това не би трябвало дате притеснява, защото като въртиш волана ти натоварваш двигателя с хидравличната помпа и затова е така
3. По принцип има обяснение и това че при по висока температура въздухът е по беден на кислород и разширението му е по малко, затова при дизелите заради турбото има интеркулер който да охлажда въздуха!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Благодаря колеги за отговорите. Преди малко направих теста на виското с вестника и то спря без никакви проблеми
... дори едва трагна след като освободих перката, тъй че ще се сменя, уговорил съм дори вече и час при ДжиПи(сервиз) за любимата. Даже мисля и да ги накарам да свалят радиатора(то май така или иначе се сваля като сменят виското) и да изчистят отвътре ако има боклуци.
Относно бедният на кислород въздух през жегите, и аз сам си го мислил, още повече, че е с газ и е още по чувствителна на беден на кислород въздух, но пак чак до такава степен да пада мощността. Днес например както си бях на втора реших да я настъпя, но бях неприятно изненадан като не получих отговор от мотора и не получих "изстелването" което би трябвало да направи.
За колебанието на оборотите пък днес минах през Дару и си купих казанчето за хидравликата, и в събота ще ходя при едни майстори дето само с хидравлики се занимават, и направо ще сменим и хидравличната течност.
След 2-3 дена ще пиша какво е станало и имало ли е промяна след ремонтите.

Относно бедният на кислород въздух през жегите, и аз сам си го мислил, още повече, че е с газ и е още по чувствителна на беден на кислород въздух, но пак чак до такава степен да пада мощността. Днес например както си бях на втора реших да я настъпя, но бях неприятно изненадан като не получих отговор от мотора и не получих "изстелването" което би трябвало да направи.
За колебанието на оборотите пък днес минах през Дару и си купих казанчето за хидравликата, и в събота ще ходя при едни майстори дето само с хидравлики се занимават, и направо ще сменим и хидравличната течност.
След 2-3 дена ще пиша какво е станало и имало ли е промяна след ремонтите.
аз не съм съгласен с теб. на мен виското ми правеше проблеми при високите скорости. в смисъл не се втвърдяваше на 100% и като карам със 160 170 (за ТДС иде реч) и започваше да прегрява. в градси условия си беше добре, и в големите задръствания не се е включвала перката на климатика. според мен виското ти е за смяна. 150 лева струва но по-добре си го смени.
а и аз да попитам нещо. перката на климата си я смених преди 3 месеца щото не ми работеше и сега си работи нормално. има ли някаква вероятност когато колата е загряла и трябва да включи перка за климатика да помага, това да не стане. как мога да проверя това.
а и аз да попитам нещо. перката на климата си я смених преди 3 месеца щото не ми работеше и сега си работи нормално. има ли някаква вероятност когато колата е загряла и трябва да включи перка за климатика да помага, това да не стане. как мога да проверя това.
hellbull написа:аз не съм съгласен с теб. на мен виското ми правеше проблеми при високите скорости. в смисъл не се втвърдяваше на 100% и като карам със 160 170 (за ТДС иде реч) и започваше да прегрява. в градси условия си беше добре, и в големите задръствания не се е включвала перката на климатика. според мен виското ти е за смяна. 150 лева струва но по-добре си го смени.
а и аз да попитам нещо. перката на климата си я смених преди 3 месеца щото не ми работеше и сега си работи нормално. има ли някаква вероятност когато колата е загряла и трябва да включи перка за климатика да помага, това да не стане. как мога да проверя това.
Виското при 160-170 км не играе - твоя случай е друг. Най вероятно :
1.Между двата радиатора имаш пелена боклук.
2. Водната помпа е за смяна
3.Радиатора ти е задръстен от боклуци и при виссоки обороти ме може да смогне да завърти охлаждащата течност.
4. Термостат за смяна.
Доста кончета в един обор.


е добре колега тогава като го смених сега и с 200 като карам не ми прави такъв проблем. според мен си играе пак толя виското щото аз на 200 съм с 4000 оборота че и отгоре.
а и аз да попитам нещо. перката на климата си я смених преди 3 месеца щото не ми работеше и сега си работи нормално. има ли някаква вероятност когато колата е загряла и трябва да включи перка за климатика да помага, това да не стане. как мога да проверя това.
на вози въпрос някой ще ми отговори ли.
а и аз да попитам нещо. перката на климата си я смених преди 3 месеца щото не ми работеше и сега си работи нормално. има ли някаква вероятност когато колата е загряла и трябва да включи перка за климатика да помага, това да не стане. как мога да проверя това.
на вози въпрос някой ще ми отговори ли.
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
А аз да питам тая перка за климатроника от рели ли се управлява ....и комплект ли е перка с реле ....при мен работи само като ги дам на късо или ако нагрея датчика ма до сега не съм я чул да работи

hellbull написа:е добре колега тогава като го смених сега и с 200 като карам не ми прави такъв проблем. според мен си играе пак толя виското щото аз на 200 съм с 4000 оборота че и отгоре.
на вози въпрос някой ще ми отговори ли.
Е поне не би трябвало да има толкова важна роля поради силната въздушна струя. Ефекта от неработещо виско би трябвало да се прояви главно при градско каране и особено в задръствания.
Като смени виското - нещо друго сменя ли ??? Ако не си значи аз разсъждавам грешно.Дай да намерим някаква логика.
Доста кончета в един обор.


не съм сменял нищо друго, тогава смених само виското.
но в смисъл такъв при ниските обороти като карам градско си върти но явно при извънградско с висока скорост не е охлаждало добре, все пак е дизел, и като не се охлаждаше признаците бяха следните. като започва да загрява първо се загрява течността за охлаждане, колата започва да губи мощност и като я помъча още малко стрелката тръгва към 1 чеса. и аз не мога да си го обесня но виското ми найстина беше за смяна. спираше се с рака и после като го пуснеш се развърташе много бавно, това при загряла кола.
но в смисъл такъв при ниските обороти като карам градско си върти но явно при извънградско с висока скорост не е охлаждало добре, все пак е дизел, и като не се охлаждаше признаците бяха следните. като започва да загрява първо се загрява течността за охлаждане, колата започва да губи мощност и като я помъча още малко стрелката тръгва към 1 чеса. и аз не мога да си го обесня но виското ми найстина беше за смяна. спираше се с рака и после като го пуснеш се развърташе много бавно, това при загряла кола.
hellbull написа:не съм сменял нищо друго, тогава смених само виското.
но в смисъл такъв при ниските обороти като карам градско си върти но явно при извънградско с висока скорост не е охлаждало добре, все пак е дизел, и като не се охлаждаше признаците бяха следните. като започва да загрява първо се загрява течността за охлаждане, колата започва да губи мощност и като я помъча още малко стрелката тръгва към 1 чеса. и аз не мога да си го обесня но виското ми найстина беше за смяна. спираше се с рака и после като го пуснеш се развърташе много бавно, това при загряла кола.
Е за смяна си е било виското щом е спирало на ръка. Щом не си сменял нищо друго освен виското и се е оправило ,значи не съм прав и при високи скорости виското пак има важна роля.
Доста кончета в един обор.


- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Обещах да пиша след ремонтите, та впечатленията са следните:
След смяната на виското и измиването на радиаторите, по скоро този на климатика беше за измиване, защото бях приятно изненадан че водният радиатор е сменен още в италия и си е нов и все още чист, както и компресора за климатика. Не можах да повярвам, че има италиянци които се грижат за колите си...но както и да е, колата се даржи вече по съвсем различен начин. Когато е много топло си има пак мощност дори и при пуснат климатик, което всъщност се далжи на това че преди перката на климатика ми се включваше само на най високата степен и от там падаше чувствително мощността на колата. За съжаление радиатора на климатика е все още доста мръсен и не си върши ефективно работата, и вероятно е за смяна, защото на сфетофарите чувствам как включва по висока степен вентилатора.
Относно оборотите, другата седмица ще сменя казанчето и хидравличната течност и ще прегледаме цялата хидравлична система и ще кажа дали има резултат.
След смяната на виското и измиването на радиаторите, по скоро този на климатика беше за измиване, защото бях приятно изненадан че водният радиатор е сменен още в италия и си е нов и все още чист, както и компресора за климатика. Не можах да повярвам, че има италиянци които се грижат за колите си...но както и да е, колата се даржи вече по съвсем различен начин. Когато е много топло си има пак мощност дори и при пуснат климатик, което всъщност се далжи на това че преди перката на климатика ми се включваше само на най високата степен и от там падаше чувствително мощността на колата. За съжаление радиатора на климатика е все още доста мръсен и не си върши ефективно работата, и вероятно е за смяна, защото на сфетофарите чувствам как включва по висока степен вентилатора.
Относно оборотите, другата седмица ще сменя казанчето и хидравличната течност и ще прегледаме цялата хидравлична система и ще кажа дали има резултат.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани