Въпрос относно рейка и корм. щанга
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Въпрос относно рейка и корм. щанга
Колеги, доколкото се запознах с темите изписани тук, относно признаците на износването на рейката, установих че по неравни участъци (като павета например), воланът ми вибрира леко и не е стабилен. Та въпросът ми е обезателно ли ако имам този признак това е рейката или може да е от кормилната щанга, или по точно от ябълковидният болт който свързва въпросната щанга с рейката.
Задавам така въпроса понеже в един сервиз в който по принцип си сменям маслото и не посещавам за други манипулации по колата, докато беше вдигната колата с майстора диагностицирахме ходовата част, и той точно това каза, че рейката си е здрава, а ябълковидният болт е за смяна.
Въпросът ми конкретно е -- Възможно ли е това, понеже тук никъде не прочетох подобни проблеми да идват от кормилната щанга и изобщо подлежи ли на подмяна този ябълковиден болт.
Благодаря предварително и се извинявам, ако подобна тема е била разисквана и дискутирана, а аз не съм търсил достатъчно старателно.
П.П. Преди седмица смених предни амортисьори и тампони на носачите, така че няма никакви други тропания на предницата.
Задавам така въпроса понеже в един сервиз в който по принцип си сменям маслото и не посещавам за други манипулации по колата, докато беше вдигната колата с майстора диагностицирахме ходовата част, и той точно това каза, че рейката си е здрава, а ябълковидният болт е за смяна.
Въпросът ми конкретно е -- Възможно ли е това, понеже тук никъде не прочетох подобни проблеми да идват от кормилната щанга и изобщо подлежи ли на подмяна този ябълковиден болт.
Благодаря предварително и се извинявам, ако подобна тема е била разисквана и дискутирана, а аз не съм търсил достатъчно старателно.
П.П. Преди седмица смених предни амортисьори и тампони на носачите, така че няма никакви други тропания на предницата.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Никой не отговори на темата, ама въпреки всичко ще кажа какво направих по проблема.
Смених накрайниците - двата вътрешни и външни (кормилни щанги) и сега проблема се реши частично. Казвам частично защото по неравности(павета) не вибрира чак толкова волана, но не мога да кажа, че е и супер стабилен. Поне сега знам със сигурност, че съм един от "щастливците" с тръгнала рейка (колкото и да ме убеждаваше майстора, че рейката и ходовата ми част са перфектни) и вече мисля за вариянти за смяна, защото след като изчетох противоречивите мнения за рециклирането, го махнах като вариянт - рециклажа.
Сега съм поръчал на един познат който пътува постоянно до Италия и Австрия и докарва доста части за приятели, да провери как седят нещата с цените там на рейките, и ако се окаже изгодно ще ви съобщя да направим някоя масова покупка, че да договорим някоя отстъпка...ако имате желание разбира се.
Смених накрайниците - двата вътрешни и външни (кормилни щанги) и сега проблема се реши частично. Казвам частично защото по неравности(павета) не вибрира чак толкова волана, но не мога да кажа, че е и супер стабилен. Поне сега знам със сигурност, че съм един от "щастливците" с тръгнала рейка (колкото и да ме убеждаваше майстора, че рейката и ходовата ми част са перфектни) и вече мисля за вариянти за смяна, защото след като изчетох противоречивите мнения за рециклирането, го махнах като вариянт - рециклажа.
Сега съм поръчал на един познат който пътува постоянно до Италия и Австрия и докарва доста части за приятели, да провери как седят нещата с цените там на рейките, и ако се окаже изгодно ще ви съобщя да направим някоя масова покупка, че да договорим някоя отстъпка...ако имате желание разбира се.

Колега мисля ,че се пренавиваш малко с тая рейка. Едва ли има някой който да няма леки вибрации по павета. Голямо значение има с какъв размер са гумите и джантите. Ако си със 17-ки или 18-ки какво очакваш - гумите са ниски и всички вибрации не могат да се поемат перфектно от амортисьорите. Ако и има нещо на рейката тя си вибрира и трака не само по павета.
Според мен ще избързаш със смяната и ако след нея пак няма голяма разлика ще си нещастен и с около 2500лв назад. Карай си колата и чакай за по-сериозни доказани симптоми. И аз така се бях навил за рейката но след като ми смениха единия накрайник разликата беше огромна. Щом майстора ти казва ,че рейката е здрава и няма луфтове повярвай му. Разбита рейка се диагностицира лесно просто има голям луфт и винаги трака - при неравности ,завой и т.н.
Според мен ще избързаш със смяната и ако след нея пак няма голяма разлика ще си нещастен и с около 2500лв назад. Карай си колата и чакай за по-сериозни доказани симптоми. И аз така се бях навил за рейката но след като ми смениха единия накрайник разликата беше огромна. Щом майстора ти казва ,че рейката е здрава и няма луфтове повярвай му. Разбита рейка се диагностицира лесно просто има голям луфт и винаги трака - при неравности ,завой и т.н.
Последна промяна emok на 16 Юли 2008, 23:12, променена общо 1 път
Доста кончета в един обор.


- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
hellbull написа:таз рейка толкова ли струва
2500 лева
да не е 250
Де да беше 250

Последно цената в Дару беше 2830лв.Сега нещо нямат наличност и няма цена.Това е партидния номер 32131096145.
- Kartoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 454
- Регистриран на: 31.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535xd LCI
hellbull написа:таз рейка толкова ли струва
2500 лева
да не е 250



- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
emok написа:Карай си колата и чакай за по-сериозни доказани симптоми. И аз така се бях навил за рейката но след като ми смениха единия накрайник разликата беше огромна. Щом майстора ти казва ,че рейката е здрава и няма луфтове повярвай му. Разбита рейка се диагностицира лесно просто има голям луфт и винаги трака - при неравности ,завой и т.н.
Мерси за съвета колега, аз стигнах до същото заключение, защото вчера като карах пак по павета разликата беше значителна, преди имаше доста тракане във волана. А и наистина нямам абсолютно никакви други тракания или вибрирания при завои, шахти и по незначителни неравности. А сега и след твоя пост си поотдъхнах, че май не сам от "щастливците".
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани