Ресурс на Е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Ресурс на Е39
Инереесува ме дали някой има достоверна информация за ресурса на Е39 - имам предвид нормалния жизнен цикъл на колата преди основен ремонт?
Интересуваме най-вече 525д след фейс-лифта. За 520 нама смисъл да говорим за сега, защото е акцизна - даваш безмислено 5 бона отгоре
Моля предварително, да избегнем полемиката 525д - 520и
Гаранцията за купето е 6 години.
По нефоициални данни жизнения цикъл е около 300 000 км.
За двигателите, пак неофициално, ресурсът би могъл да надмине 1000 000 км.
За агрегатите по двигателя
, за носещите елементи
, за дпоълнителните оборудвания като климатроник, нивомат, комуникационни и аудио системи и други подобни
Ако някой може да сподели офицална/дстоверна информация (само да не е немски
) за срокове на замяна/на живот на по-важните агрегати по двигаетля, също би било за всички ни в помощ, особено при планиране на бюджета за "втората жена, която винаги е на първо място".
Една от идеите ми за тази тема беше да си изясня, до какви релани км си струва да се закупи автомобил от Германия? Естествено, че колкото по-малко - токлова по-добре! Пределно ясно! Но иначе?
А! И още един въпрос. Километрите се записват и в ключа, нали? А какво става когато се използват няколко ключа? По какъв начин се снема информацията за справка в сервиз на БМВ, в смисъл Е ли възможно вече и те да бъдат манипулирани без да има вероятност това да бъде установено? От кой модул - това няма да го питам защото има лоши любопитни хора
Ако бъде сменен модула даващ информация и данни към ключа, с друг от користни подбуди, в който има записани по-малко км, ключа (респективно - в сервиза) би ли разпознал измамата?

Интересуваме най-вече 525д след фейс-лифта. За 520 нама смисъл да говорим за сега, защото е акцизна - даваш безмислено 5 бона отгоре


Гаранцията за купето е 6 години.
По нефоициални данни жизнения цикъл е около 300 000 км.
За двигателите, пак неофициално, ресурсът би могъл да надмине 1000 000 км.
За агрегатите по двигателя



Ако някой може да сподели офицална/дстоверна информация (само да не е немски

Една от идеите ми за тази тема беше да си изясня, до какви релани км си струва да се закупи автомобил от Германия? Естествено, че колкото по-малко - токлова по-добре! Пределно ясно! Но иначе?
А! И още един въпрос. Километрите се записват и в ключа, нали? А какво става когато се използват няколко ключа? По какъв начин се снема информацията за справка в сервиз на БМВ, в смисъл Е ли възможно вече и те да бъдат манипулирани без да има вероятност това да бъде установено? От кой модул - това няма да го питам защото има лоши любопитни хора




- Бай Митьо
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 13.07.2007
- Местоположение: Софийските кафета
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Сувалка
За измамата на КМ, не се надявай, преди 1м видях някой неща тук в Сф, как се правят, така, че няма спасение, поне тези момчета какво направиха с каква кола, аз гледах 30 мин без да осъзнавам какво направиха за 5 мин.
Това е отг. моя за км на колата!
Това е отг. моя за км на колата!
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
По повечето въпроси , които си задал нямам информация , но и не мисля, че някой извън заводите на БМВ има - не вярвам дори и на двигател и скоростна кутия официално да обявят ресурс, а всички останали части са си консуматив - чупи се , сменяш и пак караш. Отделно влиянието на условията, в които се експлоатира колата - не случайно "италианките" са по-евтини.
А километрите в ключа са само за справка , те не са надежден източник на информация за пробега. Не знам дали се обновяват на всяко палене или гасене , но така или иначе това са актуалните данни, които подава колата - ако някой успее да манипулира километража на колата, ключа ще получи новите километри без да се впечатли , че евентуално са по-малко от това, което е помнил досега.
Аз с резервния си ключ карам веднъж в годината, колкото да не му падне батерията и въпреки че не съм го давал да го проверят мисля, че ще е 20ина хиляди километра назад. Доскоро нямах идея, че в ключа въобще се пази нещо, но при едно ходене в Дару видях, че взеха от него километрите. Когато отивах да си взема колата, помолих да ми покажат какво още стои в ключа, но тогава нещо се прецака компютъра на приемчика.
И не слушайте автора на темата - даже и на немски да имате информация, пак я дайте и ще я превеждаме
А километрите в ключа са само за справка , те не са надежден източник на информация за пробега. Не знам дали се обновяват на всяко палене или гасене , но така или иначе това са актуалните данни, които подава колата - ако някой успее да манипулира километража на колата, ключа ще получи новите километри без да се впечатли , че евентуално са по-малко от това, което е помнил досега.
Аз с резервния си ключ карам веднъж в годината, колкото да не му падне батерията и въпреки че не съм го давал да го проверят мисля, че ще е 20ина хиляди километра назад. Доскоро нямах идея, че в ключа въобще се пази нещо, но при едно ходене в Дару видях, че взеха от него километрите. Когато отивах да си взема колата, помолих да ми покажат какво още стои в ключа, но тогава нещо се прецака компютъра на приемчика.
И не слушайте автора на темата - даже и на немски да имате информация, пак я дайте и ще я превеждаме

George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- vodkarulez
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 454
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive
Аз също нямам знания относно ресурсите на колата. Имено за Е39 съм проучвал , в частност 525д - моята бивша и неотдавнашна любов. Дълго време се опитвах да се сдобия с такива, но уви. Като цяло се оказва , че това е част от конфиденциалната политика на фирмата и съответно тази информация е тайна , дискретна или както искате е наричайте. Трудно може да се изясни било то от инженери или от "по" или най-висшестоящите хора/слоеве/позиции в БМВ АГ , тъй като редица фактори обусловяват това явление. На първо място начин на експлоатация , атмосферни условия/климат , дори и обема на сярата в горивото е от значение и не е за подценяване при изграждането на един такъв цялостен анализ. И ако трябва да борява с речника на германеца , без да се колебая ще кажа "Всичко е от значение". Всеки един агрегат , детайл или елемент от колата си има своето различно предназначение , работа в различни условия и не на последно място вероятността дадено вредоносно събитие , в случая износване/изхабяване/излизане от употреба на конкретен елемент, да настъпи предварително и неочаквано. Ето защо ми се струва , че не е конвенционално да се прави толкова подробна и количествена характеристика относно ресурсите на автомобила , защото факторите понякога изпреварват времето и събитията. И все пак тайно се надявам нещичко да излезе на яве ......
Колкото до информацията записана на ключа, тук си мисля че съм една идея по-компетентен , затова в защита на думите си ще уточня какво имам в предвид. Неотдавна вещо лице ме посъветва да не правя проверка на колата сведена от ключа , поради простата причина, че той съхранява последната информация , която пък от своя страна се съхранява на 2-3 места в колата. С две думи черпи информацията от друго място. Нашите невероятни изобретатели отдавна са открили Америка , да не казвам първи и процедурата по манупулацията на километража наистина не отнема повече от 10 мин. След като се програмират въпросните 2-3 точки за обмен на информация , при последващ досег на клуча с контакт блока , базата данни в него се обновява , според извършената интервенция от кандидатите за слава. От тук нататъка само Господ може да ви сподели реалните километри на колата , стига да е достатъчно комуникативен
, т.е. времената се измениха, електрониката се усъвършенства и извършено ли е посегателство върху автомобила на 99 % то е неоткриваемо. Каквото пише това е !!! Надявам се не съм ви хвърлил в излишни размисли и страсти , но затова сме различни хора за да мислим нееднакво и да поддържаме смислен диалог.
Колкото до информацията записана на ключа, тук си мисля че съм една идея по-компетентен , затова в защита на думите си ще уточня какво имам в предвид. Неотдавна вещо лице ме посъветва да не правя проверка на колата сведена от ключа , поради простата причина, че той съхранява последната информация , която пък от своя страна се съхранява на 2-3 места в колата. С две думи черпи информацията от друго място. Нашите невероятни изобретатели отдавна са открили Америка , да не казвам първи и процедурата по манупулацията на километража наистина не отнема повече от 10 мин. След като се програмират въпросните 2-3 точки за обмен на информация , при последващ досег на клуча с контакт блока , базата данни в него се обновява , според извършената интервенция от кандидатите за слава. От тук нататъка само Господ може да ви сподели реалните километри на колата , стига да е достатъчно комуникативен

Специалист-Икономист
Мога да кажа някои неща по темата за 525 тдс . Допускам , че колата ми е на 400 000 км - взех я на 8 години , немска е , там въртят поне 50 000 км годишно . Автоматик е и въпреки , че в книжката и пише маслото на кутията да не се сменя знайте - сменя се на 50 000км . В тази връзка олекнах с около 2000 лв за ремонт на автоматика - беше се счупила някаква демпферна пружина / оказа се най-често срещаната повреда в тези кутии / и беше омляла вътре половината части . Двигателя ми гореше литър масло 10 В 40 на 3-4 000 км без да пуши , палеше вървеше и т.н. Направих му ремонт и на него за 3000 лв - още не знам резултата минал съм 500 км и маслото не мърда . Смених буталата комплект отново със стандартни , защото цилиндрите са като нови - личи им още шлайфа . Износени бяха сегментите по дебелина , не по ширина и каналите на буталата . Така , че ако разчитате на точни километри по километража съобразете се с цифрите по горе .
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Добре. Да задам въпроса от друг ъгъл
:
Ако приемем, че за една 525д, произведена след 01.2001, имам дстоверни показания за изминатите километри.
До какви километри си струва да се закупи, без да се налага своевременен ремонт на двигател или други оосновни агрегати и по окачването?
Ясно ми е, че точен отговор няма поради многото фактори, оказващи влияние върху моментното състояние на един автомобил. Естествено колкото по-малко - толкова по-добре.
Но приемаме, че всички технически обслужвания са извършвани в установените срокове от официален сервиз и не е експлоатирана зверски.
До колко хкм е разумно да се даде обхват за избор без особен риск за спешни допълнителни инвестиции 

Ако приемем, че за една 525д, произведена след 01.2001, имам дстоверни показания за изминатите километри.
До какви километри си струва да се закупи, без да се налага своевременен ремонт на двигател или други оосновни агрегати и по окачването?
Ясно ми е, че точен отговор няма поради многото фактори, оказващи влияние върху моментното състояние на един автомобил. Естествено колкото по-малко - толкова по-добре.



- map13
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 9.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d вагон
pazokolarov написа:Добре. Да задам въпроса от друг ъгъл:
Ако приемем, че за една 525д, произведена след 01.2001, имам дстоверни показания за изминатите километри.
До какви километри си струва да се закупи, без да се налага своевременен ремонт на двигател или други оосновни агрегати и по окачването?
Ясно ми е, че точен отговор няма поради многото фактори, оказващи влияние върху моментното състояние на един автомобил. Естествено колкото по-малко - толкова по-добре.Но приемаме, че всички технически обслужвания са извършвани в установените срокове от официален сервиз и не е експлоатирана зверски.
До колко хкм е разумно да се даде обхват за избор без особен риск за спешни допълнителни инвестиции
много е относително според мен има и 2001 запазени екземпляри има и големи кошници има и 2003 кошници и запазени .. трябва късмет и здраво търсене !!! и моята кола е сигурно на 400000км на ключ са я докарали на 160000км !!! но за сега да чукам на дърво все дребни ремонтчета съм правил ... като цифра хич не са малко но то е неизбежно !!! варянта да вземеш нещо що годе читаво е колата да е на 2-3години мксимум !! зависи много от предишния собтвеник ... ако е турлак и на 2 години да е колата по добре не !! Аз моята не съм я търсил кой знае колко от тук си я взех .. видях я хареса ми много .. прегледах я / дару кар един приятел също я огледа / казаха какво и има и лек пазрлък и я купих... за сега както казах читава е !! аз лично много държах да ми се кажат реалните километри но никой не посмя .. викам му на тоя където ми я подаде да казва километрите че си има неща който се сменят на определено времем той ми вика не знам !! и за това по често ди я преглеждам за да няма изненади !!
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани