Загряване на охладителна течност?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 11.10.2007
Местоположение: Shumen
Кара: 330xd 2011

Загряване на охладителна течност?

Мнение от SCRAPY » 26 Юни 2008, 19:45

Колеги, имам следния проблем. Колата е 530д автомат. В горещите дни над 30 градуса при движение в града стрелката за температурата на водата постоянно се движи (плавно разбира се) между 12 часа и първата черта преди червеното. На практика не прегрява но като наближи чертата ми се изключва климата и е гадно. После пак се оправя и т.н. Извън града подминава 12 часа по баирите само. При температури около 25-30 градуса навън няма проблем. Това нормално ли е и може ли да се оправи.
Благодаря предварително!
shu

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 9.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d вагон

Мнение от map13 » 26 Юни 2008, 19:48

не е нормално !!! прегледай я .. виж термостата....водната помпа.. смени течността в охладителната система а бе една хубава профилактика .. почисти радиаторите.. а като свалиш радиаторите си почисти и кулера / няма общо ама като си я разкачил / :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E39

Мнение от kalinm » 26 Юни 2008, 22:20

Имах абсолютно същия проблем,и то при измити радиатори и пълна профилактика на охл.система.....оказа се че е започнало да ми заминава виското,още работеше,но не винаги както трябва.Смених го и сега спи градът.Разбира се може и да не е в това твоя проблем,но искам да кажа,че може виско да изглежда че работи и пак в него да е причината.Успех с отстраняването на проблема.

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 26 Юни 2008, 23:34

И аз имах същия проблем, преди месец и го оправих като измих раздиаторите.. махни пластмасата отпред и виж между радиаторите какво е състоянието.. така най-лесно ше разбереш дали е от тях или трябва да почваш по пътя.. термостати, виско.. и т.н. :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 27 Юни 2008, 9:23

Като работи термостат, водна помпа, виско, няма проблеми с радиатора единствената причина е капачката на радиатора - почва да загрява и да ври антифриза. Личен стаж.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 11.10.2007
Местоположение: Shumen
Кара: 330xd 2011

Мнение от SCRAPY » 27 Юни 2008, 12:39

Благодаря на всички за информацията. В понеделник ще я карам на доктор и започвам по реда, който ми описвате. Ако някой още се сети за нещо ще съм благодарен за помощта. Само не разбрах какво да проверя за да разбера дали е от капачката на радиатора?
shu

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 27 Юни 2008, 13:53

По каталог за крайслер /на сестрата/ антифриз и капачка се сменят на 3 години, нищо че антифриза е читав и капачката работи. Незнам как се диагностицира капачката, но като не пропуска клапана и, съответно антифриза завира и се почва един филм.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 27 Юни 2008, 15:08

В грешка си колега - ако капачката не пропуска, налягането става голямо (капачката отваря на 2 бара) и антифриза (водата) почват да кипят при по-голяма от 100 градуса температура. Ако капачката не прпуска започва да надува маркучите и може да се пръсне някъде нещо, я маркуч, я радиатор. Не само при Краислера, при бмв капачката също е консуматив и трябва да се сменя по едни източници на две години по други на две смени на антифриза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 27 Юни 2008, 17:56

Така, така, пропуснал съм надуването, ама си вреше тоя антифриз и излизаше от преливника.В голям филм се вкарах, нов антифриз ама капачка не смених, та след 40 км. и поредното завиране са оправиха нещата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 27 Юни 2008, 18:24

тва значи че е била позагряла

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 21.06.2007
Пол: Мъж

Мнение от caliostro » 28 Юни 2008, 17:28

пластмасовия тройник /черен/ който е хванат за главата го огледай също
в него е термостата
има една силиконова гарнитурка в тройника
прецаквайки се антифриза изобщо не се стича и видимо няма теч.
има леко сълзене и от температурата се изпарява
при прецакана гарнитура губи някъде около литър ,литър и половина на месец антифриз
и адски коварно това

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 9.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d вагон

Мнение от map13 » 28 Юни 2008, 17:48

caliostro написа:пластмасовия тройник /черен/ който е хванат за главата го огледай също
в него е термостата
има една силиконова гарнитурка в тройника
прецаквайки се антифриза изобщо не се стича и видимо няма теч.
има леко сълзене и от температурата се изпарява
при прецакана гарнитура губи някъде около литър ,литър и половина на месец антифриз
и адски коварно това


:yes: смени го струва 10лв в Дару кар !! на шибано много шибано място е !!

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: стара загора

Мнение от fiko2000 » 29 Юни 2008, 1:18

аз мога да ти дам само един пример от мръсни радиатори.имам и една омега 2,5 дизелак(същия е мотора)та като я взех беше с постоянно зацепено виско(като влезе в обороти вади глас на осмак-доста често се обръщаха след мен,пак си и бяга.бараха нещо едни разбирачи и сега върви повече от бмв-то).и като я лепнах със 140-150 и веднага дижха градусите.свалям радиаторите,мия и пак слагам и проблем-при 150 едвам стига 70градуса.цяло лято я карах с кашон между радиаторите и наскоро си смених виското.интересното беше че като изгася мотора и перката си се въртеше свободно,но още при само палене и зацепваше

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook