Въпрос за турбо/смяна

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 19.04.2018
Пол: Мъж

Въпрос за турбо/смяна

Мнение от luckydead » 28 Апр 2020, 22:57

Здравейте на всички.
Искам да попитам, някой може би се е сблъсквал с този проблем а може би ще даде екъл или идея какво да правя.
Ще гледам да опиша всичко в детайли, колкото се мога по-добре, но все пак не съм разбирач или майстор на коли, за което се извинявам предварително.

Карам бмв е46 318д 116кс 2002г 1.9
Имам следния проблем:

- Ходих по няколко майстора да погледнат и на компютър я закачаха колата и ми казаха следното:
1.Клапанът за вакуума на турбото не работило, обаче отидох до един познат и той имаше същата част и я сменихме , но се оказва че пак турбото не се включва. Когато обаче допрем двата маркуча един до друг без да ползваме устройството, виждаме как на турбото , като болт се прибира на вътре и турбото работи, майсторът ми каза че когато запаля колата този болт трябва да се прибере на вътре така се разбира че турбото работило, иначе като си вържем всичко обратно както трябва този болт стои навън и не мърда изобщо. Той ми каза че е следил всички жички и единственото обяснение за него е явно в компютърът. Защото при другите майстори за тях веднага дай да поръчаме нов клапан 133лв да го сменяло и щяло да се оправи, но с баща ми решихме да отидем до този познатия (по-горе който каза тези неща и тествахме) сменихме частта, която уж искат да сменят другите майстори и гледаме че файда няма този болт не мърда. (извинявам се че така казвам болт , но не му знам точното име как се казва, за мен така изглежда намира се точно от лявата страна до двигателя отдоло едно малко извито като балон форма и стърчи болт , който мърда навътре и навън). Та относно това дали някой може да каже какво друго може да прави този проблем, след като всичко си е вързано както трябва с този клапан за вакуума, защо не подава нататък. (тествахме има вакум всичко е наред просто от там нататък нещо спира действието и не казва на този болт да се свали надолу да влезне).

2. Изгоряла умна дюза ми казаха че имам, с което се поразрових и гледах цени около 500-700лв за такава дюза с държач я водят. Майсторът с който тествахме клапанът ми каза че засега няма смисъл да я правя нея, като по-добре е първо да оправя турбото и този клапан. Както каза за него е нещо в компютърът и софтуера. Другите майстори които минах и диагностика дори се опитваха да махнат съобщението за - 20 000 за сервиз съобщението но не могат да барнат софтуера на колата не им позволява да сменят или явно програмата, която ползват е стара или неподходяща или самият компютър на колата е някак заключен не разбирам, просто споделям каквото знам.

Въпрос страничен 3-ти.
Този майстор с който тествахме ми каза и нещо друго, тъй като колата от 1месец ми изкарва бял пушек от аспуха с миризма на нафка и изхвърля нафта, той видя и каза че е от помпата, нещо явно е влезнало и пречи , тъй като когато запалиш колата отваря определен кръг . Колата започва да пуши сутрин само , но при обороти 2000 когато стигне на ниските няма нищо и пуши около 3-5мин докато загрее, ако беше нещо друго щеше да го прави постоянно, а тя пали нормално и се оправя след малко време и цял ден няма проблем после. Каза да пробвам с добавки или 2-тово масло и газ за лампи на 10л нафта и да пробвам дали ще се прочисти от самосебе си. Защото когато подам газ към 2000 оборота започва да прехълцва и изкарва тези пушаци и нафтата наистина ми намалява драстично а не карам бързо или на много км-ри. Осеща се че нафтата свършва бързо.

Този майстор също така ми предложи следното, за което искам да ви попитам и аз:
- Каза ми да си намеря ГНП помпа от 320Д 136кс , с което да сменим компютъра и дюзите и колата ще стане на 320д с което всички проблеми щели да ми се решат.
Въпросът ми е хора, дали това е добра идея дали наистина да търся ГНП помпа и да го направя това което казва той и веднъж за винаги да си реша проблемите или е грешно.Тъй като той преди време си е продал ГНП помпа от 320д ми даде номера на коя да търся с номер 4005 накрая на бош, но каза че това там е като тото-то да случа на хубава ще е рядкост а чисто нова е 2300лв ГНП.
Въпросът ми е дали това ако го направя да сменя ГНП, компютърът и дюзите с 320 е добра идея и това дали ще овеличи разходът на горивото , ще създава ли проблеми по колата всичко което може да ми кажете като съвет идеи би било добре.

Ако идеята за 320Д не е подходяща дали си струва да търся за 318 части и къде е проблема точно искам да ви попитам да знам кое е по-добре да правя .

Благодаря ви предварително и се извинявам че не съм разбирач и не мога да кажа по-хубави информации за разбиране на нещата.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 19.04.2018
Пол: Мъж

Re: Въпрос за турбо/смяна

Мнение от luckydead » 30 Апр 2020, 14:10

въпрос към темата, турбото където е клапана за вакуума
Изображение

някой знае ли от къде точно взима ток, буксата от къде върви и взима ток, оказа се че явно тя не подава ток, ако някой знае от къде точно да намеря другия й край да проверя ?

EDIT:
оказа се че + има и явно проблема е в софтуера на компютърът, някой има ли идея за софтуер и начин да се поправи това.
На диагностика излиза,че дава проблем с този клапан само.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook