Заяло метално каре на кардана - симптоми
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Заяло метално каре на кардана - симптоми
Здравейте, искам да споделя опит с отстраняването на лоши вибрации в купето.
Автомобил: БМВ Е46 316i 1999 с мотор M43TUB19
Симптоми: средни вибрации и шум между скорости 100 и 160 км/ч и силни вибрации и шум при подаване на газ между 100 и 160 км/ч. Усещат се в цялото купе, като най-силно се чува от към диференциала.
Причина: запекло/заяло задно метално каре на кардана (от към диференциала)
Решение: подмяна на кардана с кардан със здрави метални карета. Металните карета на кардана не се предлагат отделно от БМВ и се водят неподменяеми, но в нета видях, че има специализирани сервизи, където могат да се рециклират. Аз лично имах късмета и си намерих кардан втора употреба.
Малко по-подробно за историята с вибрациите. Самото начало на историята е началото на пролетта с поставянето на летните гуми. Зимните са ми метални 15-ки със зимни гуми. Поставих летните ми джанти 16-ки с нови летни гуми. Веднага забелязах, че около 120 км/ч колата имаше леки вибрации, които бяха равномерни в купето, но не бяха нещо фрапиращо и бяха само вибрации без специфичен шум. При по-високи скорости изчезваха. Понеже рядко достигам високи скорости, проблема с леките вибрации не ми правеше особено впечатление, защото като цяло си мислех, че проблема е в леко криви джанти (много лошо съм ги набедил горките
). В един прекрасен пролетен ден на май, при угасено радио и при маневра назад чух леко металическо почукване точно при потегляне назад. Реших да огледам задния мост и тампона на диференциала. Почти невярвах, че може да ми се откъсне задния мост, поради това, че в клипчета нета даваха как се усеща едно пристрисане на колата при подаване на газ до 3-та предавка, което аз абсолютно нямах. Вкаравам колата на канала и силно се надявам да видя скъсан заден дампон на дифа, но уви, макар и да беше напукан си беше изправен проблема беше откъснат заден мост от купето ... както обичам да казвам - малшанс
Беше се откъснал заден ляв тампон от купето - като по учебник
Направих ремонта в София, като бях успял предварително да си намеря чисто ново магаре с нови оригинални тампони, и съответно вече бях с ремонтирано купе и ново магаре. На тръгване към Козлодуй на магистралата за първи път усетих въпросните вибрации и шум. Първоначално реших, че може нещо майстора да е забравил да завие или нещо подобно (човешко е да се греши) и като се прибрах първо направих реглаж и след това на подемник огледах всичко - нямаше забележки. Тогава се усъмних в гуменото каре и висящия лагер. Но за да се навия да ги сменя, реших да локализирам, до колкото е възможно, източника на вибрации. Направих един тест, който видях в едно японско обучително клипче в интернет за търсене източника на вибрации. При 100 км/ч изчислих честотата на въртене на гумите, след това честота на въртене на кардана. Изчислих, че честотата на кардана ми при 100 км/ч е 46 Hz. След това на телефона си изтеглих приложение за измерване на шума, и направих тест с колата, като приложението ми отчете 45hz пикова стойност, което ме насочи, че проблема е именно в кардана. (искам да вмъкна една скоба, че при вибрации в кардана, честотата на вибрациите може да бъде или равна на тази на кардана или да бъде с удвоена стойност, поради спецификата на предаване на движение на металното каре). Реших първо да сменя гуменото каре и висящия лагер. При демонтирането им, за нещастие видях, че са здрави, и съответно проблема не се реши. Но тогава останах с впечатлението, че имам голям луфт в задното метално каре и реших да сменя кардана. Имах късмета да намеря друг кардан от едно момче и като пристигна се заех с подмяната. За съжаление, трябваше да си купя отново нов висящ лагер, но здраве да е. Демонтирахме с един приятел старият ми кардан и какво да видя - няма луфт металното каре (има, но едва забележим) в първия момент останах много разочарован, но след по внимателно раздвижване на карето установих, че то се движи много трудно и на определени позиции заяжда/запича. Това ми даде малки надежди, че проблема ще се реши. Един час след смяната на карето събрах смелост да направя тест драйв и за щастие вибрациите изчезнаха
Предполагам, че магарето се е откъснало доста преди аз да го видя и през този период е започнало да заяжда карето. Изкривената геометрия на задната ос явно е способставала за прикриване на вибрациите и след като вече всичко е било коригирано след ремонта на задния мост вибрациите са се концентрирали в карето. Както и да е, дано да съм полезен на някого 
Автомобил: БМВ Е46 316i 1999 с мотор M43TUB19
Симптоми: средни вибрации и шум между скорости 100 и 160 км/ч и силни вибрации и шум при подаване на газ между 100 и 160 км/ч. Усещат се в цялото купе, като най-силно се чува от към диференциала.
Причина: запекло/заяло задно метално каре на кардана (от към диференциала)
Решение: подмяна на кардана с кардан със здрави метални карета. Металните карета на кардана не се предлагат отделно от БМВ и се водят неподменяеми, но в нета видях, че има специализирани сервизи, където могат да се рециклират. Аз лично имах късмета и си намерих кардан втора употреба.
Малко по-подробно за историята с вибрациите. Самото начало на историята е началото на пролетта с поставянето на летните гуми. Зимните са ми метални 15-ки със зимни гуми. Поставих летните ми джанти 16-ки с нови летни гуми. Веднага забелязах, че около 120 км/ч колата имаше леки вибрации, които бяха равномерни в купето, но не бяха нещо фрапиращо и бяха само вибрации без специфичен шум. При по-високи скорости изчезваха. Понеже рядко достигам високи скорости, проблема с леките вибрации не ми правеше особено впечатление, защото като цяло си мислех, че проблема е в леко криви джанти (много лошо съм ги набедил горките





- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Заяло метално каре на кардана - симптоми
Теста с честотите на въртене ми хареса.
Благодаря за споделените подробности, радвам се, че в крайна сметка си открил проблема.

Благодаря за споделените подробности, радвам се, че в крайна сметка си открил проблема.

- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Заяло метално каре на кардана - симптоми
Интересно, и аз май имам подобен проблем. Като си сложих летните гуми преди няколко месеца и се почнаха едни леки вибрации, даже пасажерите не усещат ако не им кажа. А пък е нещо, което не мога да си оправя сам и трябва да оставя колата на сервиз поне за един ден, пък нямам такова време и все отлагам.
А преди това бях сменил всички тампони, на моста, на диференциала и т.н. даже и гуменото каре на кардана. Сега мисля да сменя кардана заедно с карето и лагера за да съм спокоен. Луда работа са разните вибрации и дрънкащи работи по тия коли
А преди това бях сменил всички тампони, на моста, на диференциала и т.н. даже и гуменото каре на кардана. Сега мисля да сменя кардана заедно с карето и лагера за да съм спокоен. Луда работа са разните вибрации и дрънкащи работи по тия коли


- VladiE
- ентусиаст
-
- Мнения: 830
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Заяло метално каре на кардана - симптоми
И при мен се появиха вибрациите за които говорите. Само при натискане на десния педал. Пусна ли го, вибрацията изчезва.
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани