VANOS Що е то, образователна тема..

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от onewg » 25 Май 2017, 19:52

Виждам много хора обясняват за какво служи системата на БМВ ВАНОС и в повечето случай е грешно обяснено, и не пълно или неточно, поради безхаберие или незнание..

Най честото обяснение е че, ванос служи за да мени фазите на газоразпределението.

До някъде е вярно, но защо трябва да ги мени...

Най същественото значение за 4 тактовият двигател, това са профила на гърбиците, ВАНОС не може да мени профила на гърбицата, но какво прави тогава..

Представете си имаме два отделни двигателя, единият е бавно оборотен в диапазона на 800-3000 другият е високо оборотен 3000-7700 оборота..

При работа на четиритактовият двигател, след такта издухване идва такта пълнене, и там идва разликата между бавно оборотният двигател и високо оборотният двигател..


Бавно оборотният, работи с голям вакум във смукателният колектор, това е така понеже дроселната клапа е затворила почти напълно, когато се отвори смукателният клапан, изсмуква от изпускателният тракт изгорели
газове, което влошава пълнето, за да не стане това първо се затваря плътно изпускателният клапан, после се отваря смукателният, няма го така нареченото застъпване на хода на двата клапана...

Високо оборотният двигател пък от своя страна е обратното, инерцията на изходящите газове е толкова висока че създава чак супер вакум, по голям от този на смукателният, което довежда до само засмукване на горивна смес..

И ваноса обединява възможностите на тези два двигателя в един...

Ето тук можете да видите механически как работи системата.. https://www.youtube.com/watch?v=MVPWL-tQG2s

По късно рисунки ще кача..
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от cmdkick » 25 Май 2017, 20:02

Само да добява нещо което автора може би си мисли, че се подразбира, но аз не съм толкова сигурен.
onewg написа:Най същественото значение за 4 тактовият двигател, това са профила на гърбиците, ВАНОС не може да мени профила на гърбицата, но какво прави тогава..


Променя ъгъла на зацепване на валовете.

onewg написа:Представете си имаме два отделни двигателя, единият е бавно оборотен в диапазона на 800-3000 другият е високо оборотен 3000-7700 оборота..

Tires are evil - destroy them all ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от M10 » 25 Май 2017, 20:02

А не е ли по-лесно да се каже, че върти разпределителните валове, което променя ефективността на пълненето в определен диапазон обороти и така се постига по-плавна характеристика на мощността през оборотите?
И наистина ли си убеден, че има бензинов двг, който работи без застъпване :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от cod-cdbp » 25 Май 2017, 20:08

Всъщност идеята е много по-простичка - чрез промяна на ъгъла да даде повече сила в ниските обороти. :mhihi:

Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от onewg » 25 Май 2017, 20:42

M10 написа:А не е ли по-лесно да се каже, че върти разпределителните валове, което променя ефективността на пълненето в определен диапазон обороти и така се постига по-плавна характеристика на мощността през оборотите?
И наистина ли си убеден, че има бензинов двг, който работи без застъпване :shock:


Двигателите разгледани са хипотетични..

А пък тези отговори, въртяли защото подобрявали, ви пиша двойки на всичките, не сте чели книги..
До тук разбирам че само М10 е чел книги, другите хващайте книжките :dummy: и чертайте фазови диаграми на Д.В.Г. до припадък..

ПС. изменението на фазите е нежелателно, но необходимо..

Изменението в застъпването.. Изображение

непрекъснатите линии описват движението на клапаните при не задействан ВАНОС вижда се че в Г.М.Т. всмукателният клапан и изпускателният почти не застъпват хода си (на практика се смята за пренебрежимо това застъпване)

Прекъснатите линии описват задействането на клапаните, там имаме застъпване..

Обикновен двигател със застъпване на фазите, не много ефективен на ниски, понеже инерцията на изходящите газове, не е достатъчно висока, за да създаде по ниско налягане от това на смукателният колектор..
и газовете биват засмукани през отвореният всмукателен клапан..

Изображение

Същият двигател на високи обороти. буталото засилва газовете със такава скорост огромна, че самите те създават вакум който е по голям от този на всмукателният колектор (които в момента е разтоварен от вакум понеже дроселовата клапа е отворена)


Изображение

На практика валветроника, трябва да страда по малко от този недостатък,
понеже колектора му не е под вакум, и при застъпването няма обратно засмукване..

Не вярвате в обратното засмукване, бензинов инжектор на Опел, изцапан външно от обратното засмукване на изгорели газове. http://prikachi.com/images/310/9130310X.jpg
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от vladobate » 25 Май 2017, 21:50

Колегата специалист , освен да пишеш оценки нещо конкретно да каза , че не разбрах . Още повече кой от другите колеги каза нещо грешно , че тук ти си с двойката. Конкретно : в първия ти пост второ и трето изречение , как от тях се подразбира , че повечето колеги давали грешно обяснение . По нищо , поредния всезнайко със слаб две по преподаване . Не може ти се разбере брат каква ти е мъката , пък картинки и клипчета стотици сме гледали.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от onewg » 25 Май 2017, 22:17

Защото всеки обяснява че местило въртяло нещо, движело валовете, ама не знаете защо трябва да мести, не обяснява конкретната причина... :lol:
За това ви обяснявам теорията на Д.В.Г. кое налага да се местят, ако пак нищо не сте разбрали толкова по зле :|

Заебете филмчетата в нета, има книги за целта, четете книги, ако някой каже че се е образувал от филмчета в тубата ще ми падне в очите!!! :nono:

Поне стана ли ви ясно, или още сте в пълна мъгла :paranoid:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 12.05.2009
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: Е38, Е53
Мечтае да кара: ново

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от mi6obmw » 25 Май 2017, 23:21

На мен ми стана ясно, че по чертане и или рисуване си имал доооста двойки.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: гр. София
Кара: be em we
Детайли за колата: 330ci e46

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от mu6a4 » 25 Май 2017, 23:45

Темата като, че ли има пУтенциал, но за момента си е баш непълно и/или неточно обяснение, каквито се казва че има бол още в първото изречение.

Би било добре ако автора си направи труда да обясни защо е хубаво да има изместване във фазите на разпределителните валове при някакви обороти изобщо и как точно това помага за по-висок въртящ момент и мощност.

За сега има някаква нахвърляна, несвързана информация по темата, която е трудна за асимилиране. :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от cmdkick » 26 Май 2017, 0:07

Почти винаги един човек ако ти обяснява нещо и то звучи много сложно, то той най-вероятно не го разбира напълно.

Идеята е че на високи обороти клапаните отварят и затварят толкова бързо (представи си 6-7к оборота), че въпреки вакуума създаден от буталата, горивната смес просто няма време да напълни цилиндрите (горивната камера) (цилиндъра преди да се е напълнил и клапана вече е затворил), ще кажете да стоят по-вече време отворени тогава и те биха стояли на състезателна кола, те затова сменят валовете със по-"дебели", но пък с такъв сетъп на ниски обороти и на daily каране, колата харчи много и не е green. Ниско оборотен/продуктивен двигател, от който се очаква да работи на ниски обороти предимно, е със клапани които отварят и затварят доста по-късно от състезателните, очаква се че сместа ще има време да напълни цилиндъра и се търси максимална ефективност (чак когато е сигурно че изгорелите газове са напълно изчистени, чак тогава отварят смукателните). Та идва момента в който трябва да избираш, кола която е чиста "green" и която харчи малко когато се кара нормално, или кола която върви много особено във високите, но пък в ниските харчи много и не е приятел на имераторския тюлен. Тогава идва VANOS, VTEC и другите им имена, динамично променят ъглите на валовете за да вземат най-доброто от двата свята. Точно затова колите с такава "екстра" могат да си позволят да се "развъртат" до по-високи обороти. :bchug: :bchug:

Може и само аз да си разбирам какво съм писал, ама пак е нещо :)
Последна промяна cmdkick на 26 Май 2017, 0:21, променена общо 4 пъти
Tires are evil - destroy them all ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от vladobate » 26 Май 2017, 0:08

Ами много е просто , защо . Бензиновия двг изисква добра стехиометрична смес . Това което може да се контролира е горивото. Следователно за да се постигне по-голяма ефективност и мощност трябва да се контролира и въздуха . Е те това е един метод за някакъв контрол на въздухопълненето ( най-просто казано ) в различни режими от работата на ДВГ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от onewg » 26 Май 2017, 7:12

Всичките сте в тотална грешка.. :nono:
ВАНОСА определя застъпването на хода на двата клапана, в края на такта продухване и началото на такта всмукване, там където се намира буталото в Г.М.Т.

Не върти ъглите, тоест върти ги, но това е вторичен нежелан но необходим ефект въртенето.
Ваноса определя колко процента клапаните ще се застъпят, без ВАНОС корекция 3% със ВАНОС корекция 40%

Ако още някой каже че, промененият ъгъл подобрява пълненото, ще спра да пиша в този форум..

Това е застъпването без ванос корекция.
Изображение
А това е застъпването на клапаните със ВАНОС корекция..
Изображение


Обясних защо е важно това застъпване, за работата на Д.В.Г. и как подобрява пълненото..
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от zvetiko » 26 Май 2017, 9:40

onewg написа:Всичките сте в тотална грешка.. :nono:
ВАНОСА определя застъпването на хода на двата клапана, в края на такта продухване и началото на такта всмукване, там където се намира буталото в Г.М.Т.

Не върти ъглите, тоест върти ги, но това е вторичен нежелан но необходим ефект въртенето.
Ваноса определя колко процента клапаните ще се застъпят, без ВАНОС корекция 3% със ВАНОС корекция 40%

Ако още някой каже че, промененият ъгъл подобрява пълненото, ще спра да пиша в този форум..

Това е застъпването без ванос корекция.
Изображение
А това е застъпването на клапаните със ВАНОС корекция..
Изображение


Обясних защо е важно това застъпване, за работата на Д.В.Г. и как подобрява пълненото..


Колега, може спокойно да спреш да пишеш. ;)
Колегата cmdkick го е описал, но отново за да го разбереш. За по-просто ще разгледаме за какво служи и как работи единичният VANOS.

При един стандартен двигател, всмукателните клапани се отварят по един и същ начин и при ниски и при високи обороти. Ясно е, че това не може да бъде оптималното за работата му.

В този случай при високи обороти, би се загубило от мощността на двигателя, защото поради по-късото време за отваряне на всмукателните клапана постъпва по-малко горивна смес в цилиндрите и съответно двигателя ще има по-малка мощност, отколкото, ако влезеше повече горивна смес. С цел да се подобри пълненето на цилиндрите при високи обороти е създадена системата единичен VANOS. При обороти над 2600об/мин се завърта разпределителният вал на всмукателните клапани с цел по-ранното им отваряне, като по-този начин се осигурява повече време съответният цилиндър да се пълни с горивна смес.

От друга страна при ниски обороти всмукателните клапани е необходимо да се отварят за по-кратко време, в противен случай ще се образува прекалено много горивна смес,която ще попадне в изходящите газове без да изгори напълно. Това ще доведе до повишен разход на гориво, повече вредни емисии, по-лоша работа на двигателя на празен ход. За това при обороти под 2600об/мин VANOS връща разпределителният вал в изходна позиция.
При двойният VANOS вече се регулира и разпределителният вал на изпускателните клапани, като се постигат и други цели- контролира се рециркулацията на изгорелите газове, постига се по-бързо достигане на оптимална температура на катализатора.


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от efren » 26 Май 2017, 9:50

onewg написа:Всичките сте в тотална грешка.. :nono:
ВАНОСА определя застъпването на хода на двата клапана, в края на такта продухване и началото на такта всмукване, там където се намира буталото в Г.М.Т.

Не върти ъглите, тоест върти ги, но това е вторичен нежелан но необходим ефект въртенето.
Ваноса определя колко процента клапаните ще се застъпят, без ВАНОС корекция 3% със ВАНОС корекция 40%

Ако още някой каже че, промененият ъгъл подобрява пълненото, ще спра да пиша в този форум..

Това е застъпването без ванос корекция.
Изображение
А това е застъпването на клапаните със ВАНОС корекция..
Изображение


Обясних защо е важно това застъпване, за работата на Д.В.Г. и как подобрява пълненото..


Моля те, не спирай да пишеш...
Забавен си.
Виждам, че си фен на теорията, не се притеснявай с тоя маслояд дето си взел, ще се научиш да зацепваш ваноси (един вид ще станеш практик).
В първия пост си писал за такта"издухване", не знам колектора сигурно е "издухвателен" :dunno:
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: VANOS Що е то, образователна тема..

Мнение от Lenco » 26 Май 2017, 9:50

onewg написа:Виждам много хора обясняват за какво служи системата на БМВ ВАНОС и в повечето случай е грешно обяснено, и не пълно или неточно, поради безхаберие или незнание..

Най честото обяснение е че, ванос служи за да мени фазите на газоразпределението.

До някъде е вярно, но защо трябва да ги мени...

...

Понатрупаха се мнения.
Дали ще спреш да пишеш си е твой проблем, не наш.
Голяма част от тук пишещите не се занимават професионално с автомобили, други само ги поправят.
Аз не си вадя хляба с автомобили, но докато седя на бюрото съм си свалил един ванос и го гледам. Книги не чета от малък, мразя ги.
Та по темата:
- и ти си в грешка или не се изразяваш правилно, ваноса не мени фазите (продължителност на отваряне и височина на отваряне на клапаните), а променя положението на фазите в работния цикъл в зависимост от работата на двигателя.
Има и доста други обяснения около работата на ваноса (компютри, соленоиди, датчици ....), които са интересни как работят/
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook