Проверка биалетки и тампони ст. щанга
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Проверка биалетки и тампони ст. щанга
Здравейте.
Когато карам бавно по някой не равен път и колата се люшка(паваж например) се чува едно тропане като на разбити биалетки. Когато вдигна колата на крик малко, за да мога да бъркам с ръката и започна да мърдам биалетката не усещам никакви луфтове, след което вдигам още и свалям колелото, пак същата процедура и не усещам луфтове, а като се опитвам да бутам/дърпам биалетката цялата кола играе все едно ще падне от крика.
Въпроса ми е, така ли се проверява състоянието на биалетката и как да проверя, дали тампони на стабилизиращата щанга са за смяна ?
Ще се радвам хората с опит да споделят.
Поздрави.
Когато карам бавно по някой не равен път и колата се люшка(паваж например) се чува едно тропане като на разбити биалетки. Когато вдигна колата на крик малко, за да мога да бъркам с ръката и започна да мърдам биалетката не усещам никакви луфтове, след което вдигам още и свалям колелото, пак същата процедура и не усещам луфтове, а като се опитвам да бутам/дърпам биалетката цялата кола играе все едно ще падне от крика.
Въпроса ми е, така ли се проверява състоянието на биалетката и как да проверя, дали тампони на стабилизиращата щанга са за смяна ?
Ще се радвам хората с опит да споделят.
Поздрави.
Re: Проверка биалетки и тампони ст. щанга
Биалетките би трябвало като хванеш за ябълките и разклатиш да усетиш луфт, ако има такъв.
Колкото до тампоните на щангата, на тях малко трудно им се дава диагноза. На пръв поглед изглеждат перфектни, но проблемът може да се крие и в тях. По-добре ги свали или направо ги смени, ако не си ги сменял скоро и се съмняваш в тях. Евтин консуматив са, а и смяната им се извършва сравнително лесно.
Колкото до тампоните на щангата, на тях малко трудно им се дава диагноза. На пръв поглед изглеждат перфектни, но проблемът може да се крие и в тях. По-добре ги свали или направо ги смени, ако не си ги сменял скоро и се съмняваш в тях. Евтин консуматив са, а и смяната им се извършва сравнително лесно.
Re: Проверка биалетки и тампони ст. щанга
Ходих и на канал, биалетките нямат луфт.
Остава да видя тампоните.
Остава да видя тампоните.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проверка биалетки и тампони ст. щанга
Точно на канал се хващат, за да можеш да напъваш биалетката нагоре-надолу, каквото е и усилието по време на движение. Понякога не може да се усети луфт, но тропането е налице...
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Проверка биалетки и тампони ст. щанга
Биалетки се проверяват само и единствено когато колата е стъпила на гуми!
Като вдигнеш колата на крик и гумата увисне шарнирите на биалетката са под напрежение и няма как да хванеш имат ли луфт.
Като вдигнеш колата на крик и гумата увисне шарнирите на биалетката са под напрежение и няма как да хванеш имат ли луфт.

Re: Проверка биалетки и тампони ст. щанга
Досега щеше да си развил биалетката отдолу и да си разбрал дали има луфт. С тампоните на стабилизиращата щанга има още нещо. При е46 често има износване и на самата стабилизираща щанга. Моята е 24 мм и беше износена и решението е или смяна на щангата или купуване на тампони за 23 мм щанга, но това само ако си с по-голямата (24 мм).
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
Re: Проверка биалетки и тампони ст. щанга
И аз съм на мнение, че биалетките се проверяват най-добре когато не е вдигната. В противен случай ще обере луфтовете и може да не се усети.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани