M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

Мнение от danielgenov » 03 Мар 2017, 15:29

Здравейте, от доста време имам единствена грешка в двигателя: 115, Control Grid Controlled cooling. Error frequency 1; Logistic counter 40; Elektrische Fehler. Предстои ми обновяване на охл.система и съм си закупил нов термостат от БМВ. Днес реших да направя тест и само закачих буксата на новия термостат, но за съжаление грешката си стои - проверявам с INPA. Запалих колата и подавах газ - без резултат. Грешката се изчиства само след два бързи последователни зачиствания и след второто прочитане пак се появява. Замерих съпротивлението на стария - 13 ома, на новия - 12 ома. Намерих ел.диаграмата на буксата и проверих дали има верига между пинове 1 на буксата и 43 на еку, както и 2 на буксата и 9 на еку-то - всичко е наред уреда издава звук че има верига и съответно не са прекъснати кабелите. Не знам вече какво друго да проверя. Моля за съвети, благодаря.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

Мнение от Bavarcho » 03 Мар 2017, 17:54

Случва се и нов оригинален термостат да дава грешка ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

Мнение от danielgenov » 03 Мар 2017, 18:19

Проблема е открит. Отворих ЕКУ-то и има две нагорели писти, като едната даже се е надигнала :) Сега ще търся някой да направи ремонта :) поне открих проблема :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

Мнение от dr.peshev » 04 Мар 2017, 0:35

:bowdown: :clap:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

Мнение от danielgenov » 04 Мар 2017, 1:32

Мисля си да се направи байпас и да отида при местен ТВ техник (ако между временно не ми бъде предложено нещо по-добро, а и съм нетърпелив :D ). На снимките съм показал двете страни на платката на компютъра. Опитвам се да разбера къде точно да бъде байпаса, за да улесня техника, който ще запоява. И да съм сигурен, че няма да стане грешка. На снимките съм отбелязал спойки 1,2,3. Не съм специалист по електроника, затова се извинявам предварително за неточни термини. Нагорялата шина започва от спойка 1 и завършва на спойка 3. Спойка 3 е крайна и след нея няма нищо. На спойка 1 има привързан елемент - предполагам съпротивление (или елемента над него). Шината от спойка 2 към спойка 3 минава под 2 елемента с имена ED 91. Не знам какви са тези елементи, но на пръв поглед изглежда, че имат само по 2 широки крачета в двата края. Изглежда, че шината от спойка 2 към 3 минава само под тези елементи, което няма логика, защото все пак трябва да има вързан някакъв елемент с елемента от спойка 1. Може ли някой, да ми каже какви са точно елементите ED 91 и дали шината която минава под тях, всъщност има връзка с тях. Благодаря. :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

Мнение от stefan_suny » 04 Мар 2017, 2:22

Тези елементи са диоди колега, и пистата минава под тях без да има връзка доколкото виждам на снимката. Ако е читав човека който ще го прави, няма да му е проблем да проследи и свърже където трябва. За мен обаче е по интересен въпроса ЗАЩО е прегоряла тази писта? и да не се окаже че се бориш със следствието, а не с проблема.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

Мнение от danielgenov » 04 Мар 2017, 2:37

Напълно съм съгласен с теб, и аз го помислих това. Колата я имам от близо 4 години. Преди около 2 съм правил за 1 път диагностика и проблема го имаше. Почти съм сигурен, че колата си е дошла с този проблем. Първо, за щастие, нагорялата писта не е повредила други елементи от ECU-то, защото нямам други грешки и се прочита идеално от INPА. През последните години доста теми прерових за грешката за термостата и имаше доста подобни и общо взето нямаше конкретни решения, освен смяната на термостата, която не винаги го е оправяла. Относно повредата на пистата си мисля следното: Компютъра подава напрежение 12 волта към корпуса на термостата, в който има вграден нагревател принуждавайки го да отвори принудително при по-ниска температура. Тоест това е силова верига, директно се подава на нагревателя от компютъра напрежението. Според мен е възможно, да е имало пробив на антифриз вътре в нагревателния елемент, което да е понижило съпротивлението и от там по-голям ток и по-голяма топлина, която с времето да е повредила пистата. Аз съм правил модификации по колата (като например поставяне и подвързване на темпомат, което за м43б19TU е доста работа) и всичките са били след първоначалната диагностика, която показваше грешката за термостата. Тоест, сигурен съм, че аз не съм я предизвикал. По времето на модификациите, не съм забелязал различно от заводското окабеляване и подвързване, тоест не мисля, че някой преди мен е монтирал нещо, което да придизвика проблема. Според мен проблема си е заводски недостатък, но само гадая на този етап :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

Мнение от danielgenov » 04 Мар 2017, 16:23

С мултиметър проверих пистата между спойки 2 и 3 и не е прекъсната, няма съпротивление. Напълно прекъсната е само между спойки 1 и 2. Наложих с изолирбанд медни жички върху изгорялата писта и след това с мултиметъра потвърдих, че веригата е напълно проводима. Закачих компютъра и направих диагностика, но проблема си стои. Явно и някъде другаде има лоша връзка. Трябва си специалист. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

Мнение от stefan_suny » 04 Мар 2017, 19:45

Трябва да се запои колега, само с притискане с изолирбанд едва ли става хубава връзка. Това че мултицета показва че е здраво не означава че при опит да мине 1ампер ток връзката ще издържи така.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: M43TUB19 грешка термостат преди и след подмяна

Мнение от danielgenov » 04 Мар 2017, 20:15

Разбира се, че трябва да се запои :) Аз го направих само в режим диагностика и само за проба, не съм го оставил така на колата :) Колата е постоянно в движение, и поне за сега не съм скапал нищо :) Отчитам факта, че моя мултиметър е от най-долнопробните китайски, но за общи нужди върши работа - като замерване на верига и напрежение :)

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook