Поредното спукано казанче за антифриз.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Поредното спукано казанче за антифриз.
Привет колеги.
Днеска и на моята кола се спука разширителният съд за антифриза. Доста теми излязоха в търсачката за въпросното казанче, но моят случай го няма в ното една от тях. Ще започна с малко предистория. От няколко дена колата за първи път започна от време на време да се чуди дали да духа топло или студено. Вдигайки оборотите на двигателя парното се появяваше. Предположиш, че имам въздух в системата и се канех при първа съзможност да я обезвъздуша. Искам да отбележа, че до сега не съм имам течове на антифриз и следователно не съм и доливал такъв. Градусите на двигателя винаги са били нормални и стрелката стои на 12 часа. Тази сутрин отново парното се чудеше дали да го има или не. Обаче вечерта като по чудо парното взе че не ми правече проблеми и си духаше топло. На няколко пъти спирах, после отново потеглях и никакъв проблем. И сега е интересното. Прибирам се, паркирам колата в гаража, изгасям я, излизам от нея, оправям багажа и след минута нещо изтрещява и почва да тече вода. Колата не е прегрявала и си е била в нормалната температура. Казанчето се е сцепило почти по цялата си дължина по ръба от към двигателя. На всички колеги с този проблем им се е спукало докато колата работи. Според вас има ли за какво да се притеснявам или да си сменям казанчето и да не го мисля?
Днеска и на моята кола се спука разширителният съд за антифриза. Доста теми излязоха в търсачката за въпросното казанче, но моят случай го няма в ното една от тях. Ще започна с малко предистория. От няколко дена колата за първи път започна от време на време да се чуди дали да духа топло или студено. Вдигайки оборотите на двигателя парното се появяваше. Предположиш, че имам въздух в системата и се канех при първа съзможност да я обезвъздуша. Искам да отбележа, че до сега не съм имам течове на антифриз и следователно не съм и доливал такъв. Градусите на двигателя винаги са били нормални и стрелката стои на 12 часа. Тази сутрин отново парното се чудеше дали да го има или не. Обаче вечерта като по чудо парното взе че не ми правече проблеми и си духаше топло. На няколко пъти спирах, после отново потеглях и никакъв проблем. И сега е интересното. Прибирам се, паркирам колата в гаража, изгасям я, излизам от нея, оправям багажа и след минута нещо изтрещява и почва да тече вода. Колата не е прегрявала и си е била в нормалната температура. Казанчето се е сцепило почти по цялата си дължина по ръба от към двигателя. На всички колеги с този проблем им се е спукало докато колата работи. Според вас има ли за какво да се притеснявам или да си сменям казанчето и да не го мисля?

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Може да имаш проблем с капачката - там е клапана за освобождаване на налягането.
Si non confectus, non reficiat.
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
И моето казанче се пръсна след като изгасих колата, след 10тина секунди. Спукването и при мен беше по дължина около 15см.
При мен проблема се оказа от капачката на разширителния съд. Задържаше ми голямо налягане и може би от това се е пръснало.
При мен проблема се оказа от капачката на разширителния съд. Задържаше ми голямо налягане и може би от това се е пръснало.
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Това за капачката си го помислих, със сигурност ще я сменя заедно с казанчето. Притеснява ме дали не е в нещо друго проблема?

- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Три пъти сменях казанчета само за 2016-та и ''едва'' два пъти за 2014-та.....
всички са купувани чисто нови оригинални....
не вдигам повече от 3000 об....
няма разумна причина да се пукат толкова често - явно от китайски кашкавал ги правят!!!
Последно преди 3 седмици купувах чисто ново казанче.....вероятно март-април пак ще сменям.....край няма!!!
Маркучи - тръби - фланец...тройник всяка зима с антифриза.....абе ужас!!!
всички са купувани чисто нови оригинални....
не вдигам повече от 3000 об....
няма разумна причина да се пукат толкова често - явно от китайски кашкавал ги правят!!!
Последно преди 3 седмици купувах чисто ново казанче.....вероятно март-април пак ще сменям.....край няма!!!
Маркучи - тръби - фланец...тройник всяка зима с антифриза.....абе ужас!!!
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Демирев написа:Три пъти сменях казанчета само за 2016-та и ''едва'' два пъти за 2014-та.....
всички са купувани чисто нови оригинални....
не вдигам повече от 3000 об....
няма разумна причина да се пукат толкова често - явно от китайски кашкавал ги правят!!!
Последно преди 3 седмици купувах чисто ново казанче.....вероятно март-април пак ще сменям.....край няма!!!
Маркучи - тръби - фланец...тройник всяка зима с антифриза.....абе ужас!!!


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
taba4ko написа:Това за капачката си го помислих, със сигурност ще я сменя заедно с казанчето. Притеснява ме дали не е в нещо друго проблема?
Най-вероятно няма да има друг проблем, само сложи качествено казанче, а не от китайски кашкавал- по принцип когато спреш двигателя, спираш и водната помпа, антифриза спира да циркулира, но двигателят е топъл и продължава да отдава топлина и температурата на антифриза се вдига и от там налягането. Всичко е започнало с това, че си прегрявал охладителната система, заради малко антифриз и тогава си претоварил и казанчето, особено ако и клапана за високо налягане в капачката не е работел.
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
zvetiko написа:Всичко е започнало с това, че си прегрявал охладителната система, заради малко антифриз и тогава си претоварил и казанчето, особено ако и клапана за високо налягане в капачката не е работел.
Няма такова нещо колега. Аз си проверявам нивото на антифриза в колата на вески 2 седмици и както съм написал в първият пост, нямам течове и загуби на охладителна течност, както и съответно не съм имал нужда да доливам. Когато започна парното да се чуди дали да духа топло отново проверих нивото на антифриза и си беше нормален. Не стигнах да обезвъздуша система за да разбера дали съм имал загуба на течност, но до този момент не съм имал такава.
Последна промяна taba4ko на 20 Дек 2016, 12:46, променена общо 2 пъти

- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Denmark написа:Демирев написа:Три пъти сменях казанчета само за 2016-та и ''едва'' два пъти за 2014-та.....
всички са купувани чисто нови оригинални....
не вдигам повече от 3000 об....
няма разумна причина да се пукат толкова често - явно от китайски кашкавал ги правят!!!
Последно преди 3 седмици купувах чисто ново казанче.....вероятно март-април пак ще сменям.....край няма!!!
Маркучи - тръби - фланец...тройник всяка зима с антифриза.....абе ужас!!!
Колега, теб и друг път съм те виждал да пишеш, че сменяваш части по 5 пъти и пак имат проблеми. Вместо това, защо не ги смениш един път завинаги с оригинални части, все пак не са извънземно по-скъпи. Специално частите по охладителната система на тия коли са елементарни за смяна и няма никаква философия, сложи си качествени части и ще забравиш за тия проблеми.
В края на раб.ден ще си взема фактурите от колата да видиш къде са сменени частите....
само от 17 ноември до 18 декември налях 950 лева по мотора и охлаждането на тая кола в Бош Юни Ауто Варна.
Поселедно преди два дни за маркучи и фланци от Бош Варна 80 лв. части и 200 лв. труд.




Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Не е нормално едно оригинално казанче да издържи 15г и около 300 000км и да се спука, а след това да си вземеш пак оригинално казанче и да се спука след няколко месеца. Нещо има не както трябва в охладителната система за да се получава така. Дори и да има повишено налягане, капачката отгоре трябва да сработи и да изхвърли антифриза. Ако новите оригинални казанчета не издържат това налягане то явно става въпрос за някакъв дефект в тях и не виждам смисъл да се купува пак такова.
Защо не пробваш с някаква друга марка казанчета, не най-евтиното разбира се. Ясно е, че по-хубаво от оригиналното няма, но тук става въпрос за една пластмаса и нищо чудно да има някакъв дефект.
Имайте в предвид и друго - това е детска болест на всички Е46-ци, а има не малка разлика в работната температура на различните двигатели и оттам съответно и в налягането. Нормалната температура на 6 цилиндровите мотори в Е46 е около 95-97гр, а на 4 цилиндровите с 10 градуса отгоре. Да не говорим и за дизелите, които също пукат казанчетата, а там разликата е още по-голяма.
Защо не пробваш с някаква друга марка казанчета, не най-евтиното разбира се. Ясно е, че по-хубаво от оригиналното няма, но тук става въпрос за една пластмаса и нищо чудно да има някакъв дефект.
Имайте в предвид и друго - това е детска болест на всички Е46-ци, а има не малка разлика в работната температура на различните двигатели и оттам съответно и в налягането. Нормалната температура на 6 цилиндровите мотори в Е46 е около 95-97гр, а на 4 цилиндровите с 10 градуса отгоре. Да не говорим и за дизелите, които също пукат казанчетата, а там разликата е още по-голяма.

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Казанчетата се пукат не от старост, а от неработеща капачка и неработеща на всички скорости перка!
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Когато купих колата през 2010-та г. реших да сменя и антифриза заедно с масло и филтри итн. Тогава налях повече от колкото трябваше и изобщо не обърнах внимание на щръкналата клечка. След 10 мин. когато колата загря, протече. доста се стреснах, но видях, че капачката е изпуснала ненужното количество антифриз и си в последствие нивото осната на максимум след това. Сега ми е малко странно, че капачката не е изпуснала по-високото налягане.....

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
dr.peshev написа:Казанчетата се пукат не от старост, а от неработеща капачка и неработеща на всички скорости перка!
Какво значи "на всички скорости перка"?

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Перката на BMW почти никога не умира напълно!Тя има няколко резистора които изгарят и като поостарее , започва да работи само на ниските скорости.Колегите гледат,че работи , а не осъзнават , че тя не може да охлади бързо водата. Освен на тест , това се хваща на загряла кола - ако започне да си мени оборотите: 1-2-3-4 скорост и не може да захапе 5-та и се връща отново на първа скорост и отново ги реди. С други думи: мислиш си че имаш работеща перка , а в същност тъкмо почне да охлажда и пада на 1-ва скорост и чайника кипва!
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
В този случай пак опираме до капачката. Вдига се температурата ако не се охлажда както трябва и капачката трябва да сработи при налягане над 2 бара за да не избие антифриза от другаде.

33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани