проблем с централното
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Miro Borisov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 d facelift
- Мечтае да кара: BMW X6
- Детайли за колата: BMW 320 d, 150 к.с., 2002г. комби
проблем с централното
Здравейте колеги. Имам следния проблем. Колата е 320d фейса комби. От две три седмици забелязвам че при заключване и отключване на колата от копчетата на ключа се налага да натискам по няколко пъъи докато се случат нещата. Прави ми впечатление че въпросния проблем се обостря при по-студено време. И започнаха мъките. Ходих на ключар...не било от ключа. Било от комфотр модула. Един образ ми поиска 200лв. За ремонт и аз реших че е неразумна тази цена. Веднага намерин направо друг комфорт модул..сложих го програмирахме ключа. Тръгнаха нещата. Но пак...при натискане на копчето на ключа ми се налага да съм доста настоятелен за да сработи. Но работи. Даже по-добре от предишния ми се струва..но птоблема си е там и не е решен. При сканиране на ЕКУ то..НЕ дава грешки занеразпознат ключ. Е ли е възможно..просто батериата да си е изпяла песента без значение какво ми обяснява ключаря. Просто вече не знам какво да мисля. Лошото е че ми я продадоха навремето колата само с 1 ключ и не мога да направя разликата с друг. А забравих да пиша че преди смяната на комфорт модула имаше и моменти в които въртя ключа да запали..и се чува едно цък и...нищо. Налагаше се 5-6 пъти да завъртя и тя да запали когато тя си реши. Това го правеше отново когато е по студено...но не винаги. Когато тя си реши..цъка и пали на 5-тото примерно въртене. Естествено ревизирах стартера и сложих нов акумулатор. Същата работа...Сега обаче с новия комфорт модул този проблем изчрзна като че ли...но проблема с отключването и заключването си седи. Пак казвам при диагностика не записва грешка за неразпознат ключ. Помагайте...
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: проблем с централното
Централното и паленето нямат нищо общо така, че недей да се объркваш и да мислиш, че двата проблема идват от едно и също място.
За заключването - проблема по скоро изглежда да ти е както и ти казваш в батерията. Ако е прецакана батерията то в студеното време нещата се влошават (изтощава се много по-бързо). Смени я и виж, би трябвало да е там проблема.
За запалването отговаря EWS-а (имобилайзера) и той няма общо с комфорт модула. Трябва да се хване от къде е проблема, дали в ключа или в самия EWS модул. Само да ти кажа, че батерията не отговаря за паленето и дори и без батерия в ключа, то колата пак ще запали. Транспондера (чипа) в ключ е енергонезависим. Възможно е и проблема да е в антената и да не може да хване чипа в ключа.
Може да се хване причината за не паленето и без диагностика, но изисква много различни опити от типа ''проба-грешка'' за да се стигне до проблема. По-лесно е с БМВ Скенер да се проследи къде се губи връзката.
За заключването - проблема по скоро изглежда да ти е както и ти казваш в батерията. Ако е прецакана батерията то в студеното време нещата се влошават (изтощава се много по-бързо). Смени я и виж, би трябвало да е там проблема.
За запалването отговаря EWS-а (имобилайзера) и той няма общо с комфорт модула. Трябва да се хване от къде е проблема, дали в ключа или в самия EWS модул. Само да ти кажа, че батерията не отговаря за паленето и дори и без батерия в ключа, то колата пак ще запали. Транспондера (чипа) в ключ е енергонезависим. Възможно е и проблема да е в антената и да не може да хване чипа в ключа.
Може да се хване причината за не паленето и без диагностика, но изисква много различни опити от типа ''проба-грешка'' за да се стигне до проблема. По-лесно е с БМВ Скенер да се проследи къде се губи връзката.

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: проблем с централното
Проблема е ключа.
Замерете го на тестер и ще видиш че няма устойчив сигнал.
Той работи на 433 мега херца
Замерете го на тестер и ще видиш че няма устойчив сигнал.
Той работи на 433 мега херца
- Miro Borisov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 d facelift
- Мечтае да кара: BMW X6
- Детайли за колата: BMW 320 d, 150 к.с., 2002г. комби
Re: проблем с централното
И каква е оправията...нова батерия..нов ключ?
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: проблем с централното
Miro Borisov написа:И каква е оправията...нова батерия..нов ключ?
Нищо подобно. Проблема може да е в много неща от процесора на платката, до антената и т.н
Съвет за да не си губиш времето и да го съсипеш при опити занеси го на човек който си разбира от работата.
Ако си от София мога да ти го замеря безплатно.
- Miro Borisov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 d facelift
- Мечтае да кара: BMW X6
- Детайли за колата: BMW 320 d, 150 к.с., 2002г. комби
Re: проблем с централното
Благодаря колеги, но съм от Варна...и тука ми побеля косата от диагнози.
Вчера ПАК ходих на ключар - едни от уж най-добрите. Не било от ключа - сега пък "набедиха" излъчвателя на ключа или там както се вика - кръгла пластмаса около патрона - то зареждало батерията на ключа и то "разпознавало" дали ключа е моя. Сега и него ще сменя - добре че имам приятел с такава кола на части - че сменям без да плащам, докато се разбере какво е - после ще платя само нужната част. Къде е тая антена за която говорите - това кръглото ли е?
Вчера ПАК ходих на ключар - едни от уж най-добрите. Не било от ключа - сега пък "набедиха" излъчвателя на ключа или там както се вика - кръгла пластмаса около патрона - то зареждало батерията на ключа и то "разпознавало" дали ключа е моя. Сега и него ще сменя - добре че имам приятел с такава кола на части - че сменям без да плащам, докато се разбере какво е - после ще платя само нужната част. Къде е тая антена за която говорите - това кръглото ли е?
- Miro Borisov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 d facelift
- Мечтае да кара: BMW X6
- Детайли за колата: BMW 320 d, 150 к.с., 2002г. комби
Re: проблем с централното
Забравих да кажа, че ключаря имаше тестер - замерва го - нямало проблеми със сигнала. Батерията НЕ била за смяна - категоричен е.
Презапоиха чипа за всеки случай и пак същата работа. Върви колата, но като дойде ред за отключване и заключване от ключа - натискам като идиот докато захапе. Пред ключаря - няма проблеми отключва и заключва като че сега е излязла от завода....
Презапоиха чипа за всеки случай и пак същата работа. Върви колата, но като дойде ред за отключване и заключване от ключа - натискам като идиот докато захапе. Пред ключаря - няма проблеми отключва и заключва като че сега е излязла от завода....
- mu6a4
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Кара: be em we
- Детайли за колата: 330ci e46
Re: проблем с централното
Имам някакви подозрения че много те мотаят разни хора...
Когато се търси някакъв проблем се започва от най-елементарното. Ако ще Папата да ти казва че не е от батерията - първо това се проверява, преди да набиваш по 200лв за щяло и нещяло.
Казвам ти 2 случая от опит, симптомите на единия от които съвпада на 100% с твоите:
1во когато си взех колата, с 1 оригинален ключ отново(какво ги правят тия ключове не е ясно) - първата ми работа беше да си извадя дубликат от колегата Oci
Хубаво е и ти да си направиш за да има с какво да сравняваш също така.
2ро копчетата на оригиналния ми ключ ИЗОБЩО не работеха. Проблемът беше в студена спойка на един от пиновете на батерията, след презапояване всичко се оправи.
Така, да си дойдем на думата сега:
От преди 1 месец, както ти казваш в студено УЖ, ключът-дубликат с който карам започна да ми прави същите номера...натискам силно по 10 пъти на отключване, заключване и т.н. Понеже го бях изпускал 1-2 пъти си помислих че може батерията да не прави добър контакт вътре. Ето какво направих - отворих кутийката на ключа, видях че батерията е лепната със секундно лепило уж за да не се размърдва но се беше разлепила, понаместих я.
После видях че и чип-а вътре, който е за имобилайзера и той се е разлепил - залепих го перфектно със Hot Glue.
Проблемът с копчетата не само че се реши, от едно просто наместване на батерията така че дава контакт добре, ами и имам чувството че лови от 20 метра вече!!!
Успех!
PS: няма гаранция че при теб проблема ще е от същото нещо, но ако се окаже че е от батерията накрая няма ли да те е яд че първо това не си пробвал?
Когато се търси някакъв проблем се започва от най-елементарното. Ако ще Папата да ти казва че не е от батерията - първо това се проверява, преди да набиваш по 200лв за щяло и нещяло.
Казвам ти 2 случая от опит, симптомите на единия от които съвпада на 100% с твоите:
1во когато си взех колата, с 1 оригинален ключ отново(какво ги правят тия ключове не е ясно) - първата ми работа беше да си извадя дубликат от колегата Oci

2ро копчетата на оригиналния ми ключ ИЗОБЩО не работеха. Проблемът беше в студена спойка на един от пиновете на батерията, след презапояване всичко се оправи.
Така, да си дойдем на думата сега:
От преди 1 месец, както ти казваш в студено УЖ, ключът-дубликат с който карам започна да ми прави същите номера...натискам силно по 10 пъти на отключване, заключване и т.н. Понеже го бях изпускал 1-2 пъти си помислих че може батерията да не прави добър контакт вътре. Ето какво направих - отворих кутийката на ключа, видях че батерията е лепната със секундно лепило уж за да не се размърдва но се беше разлепила, понаместих я.
После видях че и чип-а вътре, който е за имобилайзера и той се е разлепил - залепих го перфектно със Hot Glue.
Проблемът с копчетата не само че се реши, от едно просто наместване на батерията така че дава контакт добре, ами и имам чувството че лови от 20 метра вече!!!
Успех!
PS: няма гаранция че при теб проблема ще е от същото нещо, но ако се окаже че е от батерията накрая няма ли да те е яд че първо това не си пробвал?
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани