Теч на антифирз E46 320D
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Теч на антифирз E46 320D
Здравейте колеги, имам малка драма с е46-цата. Колата е 320D, ръчна скоростна кутия, 150 коня. Имам теч на антифриз от маркуч номер 3 на снимка 1, където влиза в термостата. Явно си капе стабилно, защото за два, три дни нивото от макс на антифриза е паднало с един два сантиметра. Също така сутрин при палене започна да скрибуца ремъка, предполагам е от антифриза капещ отгоре му. Ще приложа снимки за да видите и вие за какво точно става въпрос. Маркуч номер 3 е сменян с оригинален преди няколко месеца, защото стария беше разяден от масло, тъй като е капало от вакуумната помпа в/у него. Тогава взех и скобата с номер 4 от снимка 1, но майстора каза, че няма къде да я сложи и си карам без нея, дали е важна или не, нямам идея. Питането ми е има ли някакви гарнитури от тази страна на термостата, защото поне от схемата на снимка 2, аз не виждам. Има от другата и въпроса е ако тръгна да вземам нов термостат ще ми трябват всичките неща от снимка 2, т.е. 4, 5, 6, 7 детайл от снимката? Термостата си е супер и колата кове с него на 12 часа, обаче с този теч няма как да се кара. Предполагам, че проблема е в термостата, но до толкова стигат моите познания и затова се обръщам с молба за помощ към вас. Благодаря на всички отзовали се. 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Теч на антифирз E46 320D
Добавям още две снимики, тъй като не успях да ги добавя в предния пост...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- mitio8
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 18.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 и Колело
- Мечтае да кара: ZЗ, Dodge Charger 1970
- Детайли за колата: БМВ Е46 318i 1998
Re: Теч на антифирз E46 320D
Имах теч на антифриз, които правеше локва под A/C компресора. Загубата беше стабилна ~200/300мг на ден.
Смених всички пластмасови фланци, но не се оправи. След диагностика казаха, че тече от уплатнението на термостата. Смених целия термостат и теча спря. Честно казано щеше да е последното нещо, за което да се сетя - нямаше никакви признаци. Колата е 318i.
Смених всички пластмасови фланци, но не се оправи. След диагностика казаха, че тече от уплатнението на термостата. Смених целия термостат и теча спря. Честно казано щеше да е последното нещо, за което да се сетя - нямаше никакви признаци. Колата е 318i.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Теч на антифирз E46 320D
Колега, за да те объркам напълно- E46 330D при подобен теч от друг маркуч, ми донесоха оригинален маркуч от Дару кар и продължи да тече от бързата връзка. След това ми донесоха оригинален от друго място и теча изчезна. Има тестер за проверка на теч от охладителната система- проверете точно от къде е теча, ако е от термостата, може да се смени само гарнитурата му, като стягането на винтовете е задължително с динамометричен ключ. Там където ляга гарнитурата трябва да се почисти перфектно, добре е да се сложи и не втвърдяващ силикон.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Теч на антифирз E46 320D
Благодаря за отговора, колега. Ако те разбирам правилно значи има гарнитура която бихме могли да сменим ако е термостата? Питам те понеже от снимка 2 виждам три гарнитури, но те не са от страната на теча или аз бъркам нещо? Другият евентуален виновник може да се окаже маркуч номер 3, тази пластмасовата му част? Ще е много тъпо ако маркуч за 80 лева сменен преди няколко месеца се е скапал толкова бързо... 

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Теч на антифирз E46 320D
По маркучите гарнитури няма колега, те са с О пръстени и то доста нестандартни. Може някой пръстен вътре в пластмасовата част да не държи, извади ги и ги огледай. Точно този маркуч можеш лесно да го извадиш мисля, но ще окъпеш всичко около теб, така че първо източни част от антифриза.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Теч на антифирз E46 320D
mitio8 написа:Имах теч на антифриз, които правеше локва под A/C компресора. Загубата беше стабилна ~200/300мг на ден.
Смених всички пластмасови фланци, но не се оправи. След диагностика казаха, че тече от уплатнението на термостата. Смених целия термостат и теча спря. Честно казано щеше да е последното нещо, за което да се сетя - нямаше никакви признаци. Колата е 318i.
Благодаря за отговора, колега, точно и аз в това се съмнявам най-много, някой О-пръстен на термостата да е заминал. При мен теча за момента не е толкова зле да чукна на дърво, но и не мисля да го чакам да стане де... Не ми се ще да го сменям защото си работи прекрасно, но...
Elesar74 написа:По маркучите гарнитури няма колега, те са с О пръстени и то доста нестандартни. Може някой пръстен вътре в пластмасовата част да не държи, извади ги и ги огледай. Точно този маркуч можеш лесно да го извадиш мисля, но ще окъпеш всичко около теб, така че първо източни част от антифриза.
Благодаря, колега, под гарнитури и аз имам предвид за О-пръстени, ще го извадим маркуча и ще видим в крайна сметка какво се случва. То ще е или термостат или пластмасовата бърза връзка на този маркуч или поне така се надявам.
Re: Теч на антифирз E46 320D
Аналогичен проблем и при мен. Смених о пръстените пак тече сложих с по-голямо сечение също тече.Теча беше сравнително малък увеличи се рязко майстор каза водна помпа.Свалям аз термостата и проблема бе установен гарнитура на термостат №5 на снимка 2.Свали термостата и виж това поне е безплатно и сравнително лесно.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Теч на антифирз E46 320D
Благодаря, колега, това е гарнитурата дето термостата ляга на водната помпа, нали така, не бъркам?
Re: Теч на антифирз E46 320D
Точно за тази става дума.Нова гарнитура леко подмазана със силикон аз ползвах VICTOR REINZ.Антифриза течеше по корпуса на термостата от там по бързата връзка и капеше от маркуча дълго време се заблуждавах че е бърза връзка.По спомен тази на снимката беше 38,5Х4
Номенклатурен номер 11517788984
Описание О-пръстен
Ед. цена с ДДС 5.08 лв
От снимката виждам че термостата е сменян да не се окаже че няма гарнитура

Номенклатурен номер 11517788984
Описание О-пръстен
Ед. цена с ДДС 5.08 лв
От снимката виждам че термостата е сменян да не се окаже че няма гарнитура



- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Теч на антифирз E46 320D
Не е сменян от мен, колега, все си мисля, че теч до скоро нямаше, а без тази гарнитура, няма как да не тече ми се струва ама знам ли вече...
А този парт номер за о-пръстена дето си дал и той ли трябва да се смени освен гарнитурата на термостата? Все си мисля, че и при мен ще е като теб и едва ли ще е от бързата връзка ама ще видим де.

- mitio8
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 18.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 и Колело
- Мечтае да кара: ZЗ, Dodge Charger 1970
- Детайли за колата: БМВ Е46 318i 1998
Re: Теч на антифирз E46 320D
Най-добре е да се отиде на диагностика, за да не се сменяш излишни елементи. Не че има нещо лошо ако можеш да си го позволиш.
Re: Теч на антифирз E46 320D
Диагностиката е хубаво нещо ама теч на антифриз надали ще хване
Повярвай ми и без гарнитура не тече само със силикон.Аз карах около 5000 км. просто не очаквах там проблем и нямах сложих силикон и се отнесох цяло лято.О пръстена по принцип го дават да се сменя за 5 лв. го смени.А термостата е със сменени болтове оригинално е с torx.

Повярвай ми и без гарнитура не тече само със силикон.Аз карах около 5000 км. просто не очаквах там проблем и нямах сложих силикон и се отнесох цяло лято.О пръстена по принцип го дават да се сменя за 5 лв. го смени.А термостата е със сменени болтове оригинално е с torx.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Теч на антифирз E46 320D
Благодаря, колега, ясно, не знаех за болтовете, ами значи и аз може да съм без гарнитура и само със силиконче...
Явно си му е дошло времето каквото и да е. А иначе ще взема освен гарнитурата и о-пръстена, те даже са два, единия се води backup о-пръстен, да ги сменим и двата. Предполагам, че тези о-пръстени са в бързите връзки от едната и другата страна на термостата или бъркам? Или и двете са само от едната страна? По схемата поне така ми се струва, че са само от едната?

Re: Теч на антифирз E46 320D
От двете страни по един са само че по спомен бяха с различен диаметър.Този на снимката го предлагат в представителствата а другият по вътрешен и външен размер след сваляне аз размер не намерих и сам си мерих.Вторият пръстен №7 е пластмасов не си давай парите той си е здрав и служи за притискане на о пръстена.Върти ми се в главата 38,5Х4 единия и 26Х4 другия ама не съм сигурен.О пръстените не се мажат с нищо слагат се и се сглобява.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани