Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от Galo » 16 Окт 2016, 19:22

Здравейте колеги, имам проблем с реотаните, т.е. прекъснати са доста от тях в долната част на прозореца, отоплението работи, но само в горната част на прозореца, там където са прекъснати не работи, което е нормално. Четох доста неща за възстановяване на пистите, купих си електропроводим лак, изчистих хубаво презореца, подлепих реотаните, нанесох го равномерно, изчаках го да изсъхне, но греда, почват да работят примерно първите прекъснати от средата надолу, но на мен ми се струва, че нагряват много, даже единия явно доста е напекъл защото прегоря нанесения от мен лак, другия явно и той е нагрял и е прекъснал, утре ще направя и снимка за да видите точно за какво става въпрос. Най-долните не заработват или поне не нагряват въобще. Въпроса ми е някой колега успял ли е да оправи този проблем и дали би ми асистирал да го направим, да разбера точно къде бъркам и какво бъркам, сега зимата ще е доста кофти с наполовина работещи реоатни на задния прозорец. Ще си заплатя за услугата. Благодаря и спокойна вечер на всички!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от dreadx » 16 Окт 2016, 19:44

Щом прегаря на ремонтираното място, значи там има най-голямо съпротивление, а трябва обратното - да направиш добра връзка, за да не се нагрява.
Пробвай да сложиш повече лак, за да стане по-дебело намазаното и да хваща повече от здравата част на реотана.
Или с някой по-хубав проводящ лак (- ако има вероятност този да не е от най-добрите).
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от Galo » 16 Окт 2016, 20:06

Благодаря за отговора, колега, най-вероятно си прав и съпротивлението идва голямо и от там греенето, прегарянето и прекъсването на реотаните. Ако никой колега не се отзове ще те послушам и пак ще се мъча сам. Електропроводимия лак дето използвах струваше 15 лв. и не беше някаква марка, може и от там да идва проблема. Другото което не съм направил от твойте съвети е, че направих само по един тигел с четката, т.е. лентичките са тънки и може и това да е проблема, също така не застъпих здравата част на реотаните с много, а със съвсем малко. Идеята ми беше точно такава, да не почне да грее, но явно постигнах точно обратния ефект. тънка и слаба писта, от там много високо съпротивление и греене, прегаряне, прекъсване. Какъв лак би ме посъветвал да търся? И ако нещата се получат, как да запечатам реотаните? С какво? Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от dreadx » 16 Окт 2016, 20:20

А, не знам кой е най-добър - не съм си играл с реставриране на реотани, ама потърси по марката лак и ако никой не се е оплаквал от него, пробвай да нанесеш по-дебел слой, с по-голямо застъпване върху здравия реотан и трябва да стане.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от Galo » 16 Окт 2016, 20:26

Благодаря колега, ще те послушам и ще пробвам още веднъж и да видим какво ще стане накрая. Дано и някой друг колега се включи и изрази мнение по въпроса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от ivoaudi » 16 Окт 2016, 22:57

Понеже искаш мнение и от друг човек, мога само да преповторя думите на dreadx. Нанеси няколко слоя, не само един. И нещо друго ти каза той, но може би ти убягна. Освен по прекъсналата част, нанеси и встрани в ляво и дясно върху реотана по 2-3мм, може и повече. Трябва да стане хубава връзка към съществуващата част на реотана, за да не вземе да грее от кофти връзки и пак да се прекъсне.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от Galo » 20 Окт 2016, 11:43

Благодаря за отговора, ще направя точно както ме посъветвахте и двамата и след това ще пиша какъв е резултата. За съжаление в момента не мога намеря графитен лак и сега чакам доставка. Най-вероятно, ако времето позволява ще е другия уикенд зора... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от dreadx » 20 Окт 2016, 20:11

Добре де, този който ползваш май си е ок - просто трябва да се нанесе на повече слоеве. Преди няколко дена, когато обсъждахме въпроса, бях тръгнал да пиша малко по-подробно, понеже гледах и разни клипчета в youtube, ама всеки набляга на различни детайли от процедурата, бях събрал информацията от всичките. Обаче тъкмо да пост-на съобщението в 4 посреднощ, и се оказа, че е паднал сървъра, а после не знам какво стана, ама се изтри.

Общо взето видях, че ограничават мястото от двете страни с някакво тиксо, така че да си мажат спокойно и да се получи накрая лента, малко по-широка от реотана. И го застъпват от двете страни, върху здравите участъци с по сантиметър, за да хване добър контакт.

Преди нанасяне на проводящия лак, мястото трябва да се почисти и обезмасли - някъде по клиповете показваха с ацетон. Аз бих ползвал метилов спирт, или изопропилов. Етиловият спирт (този дето става за пиене) не разтваря мазнини и не е подходящ.

Шишенцето с лака трябва здраво и продължително да се разклати преди употреба. (може би и преди нанасяне на всеки отделен слой).

Нанасят един слой, изчакват известно време да изсъхне (тук в клиповете имаше противоречия - един го чака по 20 секунди, друг по 20 минути), предполагам че към лака има инструкции за колко време съхне. Но като си изсветли цвета, значи е поизсъхнал и може да се нанесе следващ слой.

Обикновено мажеха по три пъти, като един обясняваше, че го гледал на светлина през стъклото - ако прозира, маже по-повече пъти.

Имаше едно клипче, където показваха реотаните снимани с инфрачервена камера. Показваха и как дори малка драскотина води до намаляване на сечението на реотана, увреденото място съответно започва да прегрява и много бързо изгаря и прекъсва. /Затова не лепете разни глупави стикери върху реотаните на задното стъкло, а ако случайно някой все пак има такива, да внимава много като ги сваля - да не ги чегърта./

В същия клип показваха и ремонта - там пък уточняваха, че след последното мазане, е добре да се издърпат ограничаващите лепенки, преди да е засъхнал лакът, иначе може да се откърти и част от реставрирания реотан и да трябва да го правим отначало.

Накрая даваха пак снимка на стъклото с IR-камера и се виждаше ремонтираният участък как свети малко по-слабо, което ни е и целта - да не прегрява, защото и без това няма да е толкова здрав, като фабричният. Най-важното за нас е да държи връзка между здравите части на реотана.

Съответно ми хрумна, че след ремонта на другата сутрин го пускате да грее и гледате замъгленото стъкло от къде започва да се разкарва мъглата. Ако в ремонтирания участък прегрява, първо там ще се изпари мъглата.

Може да пробваш първо на един реотан, а като установиш технологията - по колко слоя и как се маже, като останеш доволен от резултата и от проводимостта на нанесения слой, тогава да обработиш останалите дефекти по другите реотани.

Не знам проводящият лак колко е държелив, чудя се, понеже някои автомивкаджии много се престарават и търкат злобно - дали не може да отнесат лака. По-добре ще е да ги предупреждаваш след ремонта, за да не се наложи да го правиш отново.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от Galo » 20 Окт 2016, 21:00

Ехааа, много благодаря за подробния пост, колега :yes: и аз зяпах доста клипчета в тубата и почетох доста и като гледам не изглежда чак толкова трудно ама ще видим накрая. Няма как да използвам вече този лак, защото изсъхна и затова чакам в момента нова доставка, проблема може би е в това, че в предният си опит нанесох само по един слой и застъпих със съвсем малко здравите реотани, ще видим в крайна сметка. Ще се опитам да го направя какво е по книга. Взех си даже 12 волтов фазомер, метилов спирт и сега само чакам графитения лак и се захващам. :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от dreadx » 21 Окт 2016, 20:04

Само нежно докосвай реотаните с "фазомера", че да не изчовъркаш нещо от здравата им част. На клиповете ползваха специален тестер с връх, който да не дере. Обикновените волтметри имат сонди, които са остри, за да правят по-добър контакт при измерването. Но мисля, че е най-добре внимателно да ги огледаш на светлина - ако дефектът е очевиден, няма нужда да мериш и да го търсиш.

p.s. Ако толкова бързо изсъхва лакът, уговори се с още някой колега, който има нужда - да направите повече стъкла наведнъж, за да не ходи зян. :)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от Galo » 23 Окт 2016, 13:43

Самия фазомер има обла част която не е остра и с нея ще боравя, острата част няма да я използвам. Ако някой колега му потрябва такъв лак, не е проблем да му услужа. Поздрави и благодаря за полезните съвети, колега! :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от Galo » 30 Окт 2016, 15:35

Вчера и днес си поиграх с реотаните, пипкава работа си е, ще видим до къде съм я докарал накрая. Вчера прекарах половин ден при колата, намазах един път, чакам да изсъхне и след това пак, но в това студено време, трудно съхне лака и така няколко пъти. В упътването на лака пише, че може да се нагрее с 100W лампа от 15см. разстояние за около 90 минути, но нямам такава сгода, мислех със сешоар да пробвам ама се отказах и ще съхнат по трудния начин явно. Днес също ходих отново по една хубава ръка и пак ги оставих да съхнат, т.е. може би във вторник ще ги тествам, че искам хубаво да изсъхне лака. Надявам се да се е получило, иначе ще търся стъкло втора употреба със здрави реотани. Сега се появи и друго питане в мен. Реотаните са прекъснати там дето прозореца ляга на уплътнението. Явно има някакво търкане. Въпроса ми е с какво според вас е най-добре да запечатам реотаните след като изсъхнат ако разбира се са станали и работят? Да ги намажа там дето съм ги ремонтирал с безцветен лак?! Какво ви е мнението относно това? Добра идея ли е?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от dreadx » 30 Окт 2016, 18:12

Е, това е лошо, че има нещо, което да го търка в мястото на залепването. Но може и пак доста да изкара.
Вариантът в момента е или да го ползваш така, или да го залепиш отгоре с някакво тиксо / лепящо фолио - триенето да е върху фолиото.

Не те съветвам да го мажеш с бои и лакове, защото ще е по-сложно да ги почистиш от там, ако се наложи последващ ремонт.

Може би трябваше да потърсим не такова проводящо лепило, което е с разтворител, ами полимеризиращо - един колега мисля, че може да помогне с такова лепило и ще го питам дали става за стъкла (- естествено, че не го е пробвал за такова приложение, обаче мисля, че ще е много подходящо.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от Galo » 30 Окт 2016, 18:51

Много ти благодаря, че взе проблема ми толкова присърце и за ценните съвети от твоя страна. За съжаление има триене, то и затова са се прекъснали. Аз и при предния ми неуспешен опит за ремонт, след като сложих лака ги намазах с безцветен лак, след това просто с лакочистител и клечки за уши го махнах, нямаше проблем с отстраняването. Не ми се ще да лепя тиксо или фолио, защото след време може да почне да се отлепват, да се цапат и ще стане много грозна гледка и ще ме дразни много честно казано. Пък и вече залепено, при опит за отстраняване 100% графита ще остане на лепенката най-вероятно. Но пък този безцветен лак, ме притеснява като го сложа дали няма да наруши по някакъв начин работата на графита. Отстраняването е пипкаво, но не е нещо невъзможно. Сега се чудя дали да не нанеса утре още една ръка от графита и това да му е, така ще станат три ръце и да се надяваме, че няма да греят. Казвам три, защото в събота се опитах да нанеса няколко ръце като същевременно чаках по поне 20 минути м/у всяко мазане, но лака трудно стяга на тези температури и не се получаваше добре. И затова реших сътвореното в събота да му дам време и днес отново го минах и сега се чудя дали и утре вече поизсъхнало достатъчно, да му бия още един тигел. Какво ще ме посъветваш? И ако може да ми обясниш с няколко думи за това полимеризиращо лепило, извини ме за невежеството? :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Прекъснати реотани за отопление на заден прозорец

Мнение от dreadx » 30 Окт 2016, 19:37

Три сложи. - на клиповете, които гледах по толкова слагаха, по три.
А полимеризиращото се втвърдява чрез полимеризация, а не чрез изпарение на разтворител. Мисля, че ще бъде по-здраво и по-износоустойчиво - в смисъл, че няма да има нужда после да се покрива със защитен лак.
Ама намажи ги с лак тези, както си решил (с тиксото/фолиото наистина може и да се вижда, а ако го задърпаш със сигурност ще ги повреди.)
Мисля, че ще изкарат доста, а и щом не е трудно да се отстрани впоследствие лакът, значи няма проблем.
(- все пак ще го питам колегата да обясни подробности за онова лепило, ако се наложи да пробваме и с него.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook