Проблем с ръчна 6-степенна скоростна кутия
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Проблем с ръчна 6-степенна скоростна кутия
Привет колеги, имам проблеми с включването и превключването на скоростите. Колата е 320D, 6-степенна ръчна скоростна кутия, 150 кончета. При включването на 1ва понякога лоста просто спира и няма включване, единствено при отпускане на съединителя и повторно натискане влиза, при превключване от 1ва на 2ра много често има едно много леко изкхъркване от 2ра на трета също понякога. Съединителя се натиска до долу. До тук съм сменил маслото на скоростите с оригинално, точно 1.6 събра, както е по каталог. След смяната положението малко се подобри, но много малко. Старото масло беше доста черно и предполагам, че никога не е сменяно. Въпроса ми е понеже съм с помпи на съединителя, през тези помпи предполагам минава спирачната течност, а като я гледам и тя е ама много стара, това ще е второто нещо което мисля да сменя, дали ще има подобрение според вас, възможно ли е от това също да ми прави проблеми. При закупуването на автомoбила, предишният собственик ми каза, че е сменен маховика + съединителя, какъв е сложил нямам идея и дали изобщо го е сменил, отделя си нормално, но има леки пулсации на педала на съединителя, но аз до тук не съм карал дизел, дето да няма... За присадка в скоростите какво ви е мнението? Ако и смяната на спирачната течност не помогне поне за мен остава съединител с маховик или синхронизатори. Има ли нещо което пропускам? Някакви пластмасови водачи на скоростите, ябълки или някакви такива неща. Доста е неприятно да не знаеш кога точно ще запъне някоя скорост от изброените. Не винаги го прави, но вече е доста често и това е много дразнещо и неприятно. Благодаря на всички отзовали се.
Последна промяна Galo на 01 Окт 2016, 19:49, променена общо 2 пъти
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Тези пулсации в педала на съединителя според мен са ти проблема. Трябва да се отвори този съединител. Със смяна на сп. течност нищо няма да се поправи!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Маховика ли е виновен за тези пулсации по принцип? Не са силни, както вече казах, досега всички дизели дето съм ги карал са ги имали тези пулсации? Като си подпреш крака на съединителя, без да се натиска, тогава се усещат. И тук на какъв принцип са скоростите, жила или щанги? Там някакви реглажи? Нещо механично по системата има ли дето да се износва? Идеята ми е първо да мина през по евтините неща, защото хилядарка в момента ми е трудно да отделя, пък накрая да вземе да се окаже скоростна кутия...
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Galo написа:Маховика ли е виновен за тези пулсации по принцип? Не са силни, както вече казах, досега всички дизели дето съм ги карал са ги имали тези пулсации? Като си подпреш крака на съединителя, без да се натиска, тогава се усещат. И тук на какъв принцип са скоростите, жила или щанги? Там някакви реглажи? Нещо механично по системата има ли дето да се износва? Идеята ми е първо да мина през по евтините неща, защото хилядарка в момента ми е трудно да отделя, пък накрая да вземе да се окаже скоростна кутия...
Колега, леки вибрации при слагане на крака на съединителя (с много леко натискане) има почти всеки дизел, който съм карал. Единия от които има навъртяни 180 000 км откакто съм го усетил вибрирането и съединителят му още е перфектен.
На моята включително преди и след смяната на маховика го има това и не смятам, че е някакъв проблем. ГОлемият проблем е ако ги има при напълно натиснат съединител.
Виждал съм друга 320-ка 6-скорости, на която трудно влизат скоростите - точно както описваш. Колегата смени маслото и маховика/съединителя (които бяха заминали) и проблемът се оправи отчасти, но още щракат по-трудно от на моята. При мен на 330-ката някак влизат по-хлабаво и по-лесно, въпреки, че първата ми също понякога запира и при 2-ра и 3-та се усещат леко зъбите. Мисля, че самите кутии на Е46 са с по-слаби синхронизатори, които се износват след 150-200 К дори без да си включвал с изхъркване. За съжаление не се предлагат синхронизатори, доколкото знам. Добрата новина е, че може да се кара много дълго така, без да ти създаде допълнителни проблеми в кутията. Просто трябва да свикнеш. Това не пречи да провериш помпата на съединителя в какво състояние е и аксиалния лагер.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Евалата колега, наистина си го обяснил супер, все едно пишеш за моята кола
За вибрациите точно и аз това казах, почти всеки дизел на който съм се качвал го има това леко тупкане или тези пулсации, но само като е подпрян крака, при пълно натискане ги няма, до колко е нормално нямам никаква идея... И за мен са може би синхронизаторите на 90% и то точно както го описваш, все едно закачаш леко зъбите при мен е най-вече на втора предвака това, при първа и трета почти няма проблем, освен това запъване от време на време когато не можеш да вакраш на първа предавка, а тогава просто трябва да се отпусне съединителя и отново да се натисне и тогава си влиза. От както смених маслото на скоростите, това почти не се е случвало да запъне до толкова. Но ме дразни с това което се случва на втора предавка. Ще сменя и спирачната течност и да не помогне със сигурност няма да навреди поне. Не знам дали е от значение, но при неутрална скорост и работеща кола, леко ми играе лоста на скоростите, тампоните на скоростната кутия и двигателя са здрави, нямам представа от къде идва това леко клатене и колко е нормално? Аксиалния лагер за да го видя, не трябва ли да разбутам всичко, т.е. да се отвори все едно е за смяна на съединител? А и от него може ли да прави такива неща? Съединителя и маховика, както вече споменах би трябвало да са сменени, отделя си нормално, не буксува...

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Щом са сменени съединител и маховик, значи и аксиалния лагер е сменен. Пропуснал съм да прочета сигурно. Ако имал луфт в лоста, може да има проблеми в щангичките, с които се предава движението между лоста и скоростната кутия. Там обаче обикновено 5-скоростните имат проблеми. Не съм сигурен иначе дали може да се оправят лостчетата без да се сваля скоростната кутия. Спирачна течност и аз сменях и специално при скоростите няма никаква разлика.
Единственото, което мога да те посъветвам е, да изчакваш малко преди да включиш на следваща предавка, т.е натискаш съединител, буташ скоростния лост към предавката, докато окаже съпротивление от зъбите. Не трябва да даваш зор да включваш. Изчакваш около половин секунда и после натискаш повече и скоростта влиза. Трябва да се получи лека пауза предии превключването. Най-важното е да не натискаш и да даваш зор на зъбите, защото влизат по-трудно така предавките. Поне при мен е така. Така се забавяш малко при всяко превключване, но става по-чисто. Иначе може да ти прехъркат зъбите.
При по-спортно каране, обикновено влизат по-лесно скоростите на високите обороти и не се налага чак такава пауза.
Ако наистина си решил да решиш проблема трябва да търсиш специалист, който го е оправял. Иначе има доста здрави работи, които можеш да смениш и да няма промяна.
Ако откриеш лекарство да не забравиш да го споделиш!
Успех!
Единственото, което мога да те посъветвам е, да изчакваш малко преди да включиш на следваща предавка, т.е натискаш съединител, буташ скоростния лост към предавката, докато окаже съпротивление от зъбите. Не трябва да даваш зор да включваш. Изчакваш около половин секунда и после натискаш повече и скоростта влиза. Трябва да се получи лека пауза предии превключването. Най-важното е да не натискаш и да даваш зор на зъбите, защото влизат по-трудно така предавките. Поне при мен е така. Така се забавяш малко при всяко превключване, но става по-чисто. Иначе може да ти прехъркат зъбите.
При по-спортно каране, обикновено влизат по-лесно скоростите на високите обороти и не се налага чак такава пауза.
Ако наистина си решил да решиш проблема трябва да търсиш специалист, който го е оправял. Иначе има доста здрави работи, които можеш да смениш и да няма промяна.
Ако откриеш лекарство да не забравиш да го споделиш!
Успех!
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Много ти благодаря за отговора. Надявам се наистина да е сменен маховика + комплект съединител, че не ми се разбутва всичко само за да видя. Аз така и се опитвам да карам, просто се опитвам много плавно да вкарвам скоростите и по този начин почти никога няма проблем, като изключим втора предавка, тя си е инатлива. Ако карам малко по спортно, то просто не, че се чува изхъркване като от стар зил, а по скоро леко закача, нямам идея как точно да го обясня.
Чак луфт мисля, че няма, просто има едно леко поклащане на лоста като е на свободна, при повечето дизели и от други марки съм забелязвал леки вибрации на лоста, говоря за леки, не да се мята лоста наляво и надясно. Аз точно и поради тази причина попитах има ли някакъв реглаж на тези щанги ли са, жила ли са... За момента ще се я карам така ми се струва, ще сменя и спирачната течност, че и тя е супер стара, ако не помогне се надявам да не навреди. Другото което малко или много ми е влязло в главата е за присадка. Някакво мнение относно това? И понеже не ги разбирам изобщо, да ми препоръчате някоя читава за целта? Благодаря на всички включили се. И разбира се, че като разбера, ще споделя, дай Боже само да открия къде е проблема 


- veleto
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 2.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46 320d 150
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Здрасти колега.Моята кола е като твоята 320д 150коня 6 степенна скоростна кутия.Сменил съм тампони на скоростна кутия,тампони на мотор,демпферна шайба,както и съединител комплект с маховик на LuK,също така всички течности по колата (спирачна,хидравлична,скорости,диф и тн.).Та по въпроса,при мен също изключително рядно имам запъване,като тръгна да включвам от място на 1-ва,но само от място имам в движение НЕ.Оправя се,както колегите по-горе казаха,отпуска се съединителя и се натиска на ново и влиза от раз.Леките вибрации на педала на съединителя ги имам и аз,не съм карал друго дизелово БМВ,но мой приятел с Тойота дизел ме увери,че и при него има леки вибрации и с оглед на прочетеното в твоята тема,както и във форума мисля,че е напълно нормално това (все пак е дизел).По повод лекото треперене на скоростния лост на свободна,при мен е абсолютно същото имам го и аз,забелязал съм,че намалява и почти изчезва когато колата излезне извънградко,иначе казано и се дава повече газ и когато сипя някоя добавка за горивото.Пример ти давам трепереше лоста и се бях побъркал,дали нещо не е развалено,отидох до морето върнах се и лоста не мърдаше грам,като преди да замина сипах добавка (Bardahl common rail diesel additive).С две думи според мен колата ти е здрава. Давай и газ на позволените за това места и не му мисли.



- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Колега - прочети две мой теми по този въпрос - дано ти помогне инфото и от тях
viewtopic.php?f=126&t=412117
viewtopic.php?f=126&t=411042

viewtopic.php?f=126&t=412117
viewtopic.php?f=126&t=411042
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Благодаря за подсказките, колеги. От това което прочетох, явно лекото клатене на скоростния лост си е нормално, при четирицилиндровите двигатели има доста повече вибрации от при шестаците, явно от там идват нещата. Тупкане в педала, явно и то е нормално до някаква степен... Колкото до останалото устройство при теб и при мен, нямам идея дали са еднакви нещата, например този cdv клапан? Има ли го при мен и какво точно прави той? Другото което ме интересува е, има ли някакъв реглаж на механизма на скоростите? Помпите си мисля, че са добре, но няма как да съм сигурен в това. Ще сменя и спирачната течност за всеки случай, нали все пак тя минава през тях, а както се знае спирачната течност старее, абсорбира вода и по този начин се нарушава и работата на помпите или поне аз така си го обяснявам, ако греша ме поправете. Но колкото и да ми се иска, по скоро нещата отиват към кутия и синхронизатори. Аз и затова попитах какво ви е мнението за присадка в скоростите? Някой кара ли с такава, можете ли да препоръчате някоя и така? Благодаря на всички отзовали се.
Последна промяна Galo на 22 Сеп 2016, 17:44, променена общо 1 път
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Здравейте колеги, решил съм като следваща стъпка в разрешаването на проблема с превключването на скоростите и най-вече смяната м/у 1ва и 2ра предавка да е смяна на спирачна течност и премахване на този CDV клапан. Доста почетох за него и ако съм разбрал правилно, проблема може да е точно в него. Също така и при мен го има ужасно неприятното лашкане на колата при смяна от 1ва на 2ра предавка, все едно сега се уча да шофирам. От прочетеното разбрах, че пак проблема може да е в този клапан. Отначалото като взех колата обвинявах себе си, че нещо бъркам със съединителя, но 6 месеца по късно още да не съм свикнал... и най-вече се случва това придръпване когато на първа я изпомпаш повече и след това превключиш на следваща предавка, тогава почти винаги се случва. Какво ще ме посъветвате, някой кара ли с премахнат такъв клапан, някакви негативи, също така решават ли се описаните от мен проблеми? Благодаря предварително на всички отзовали се.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Никой ли не кара с премахнат такъв клапан да сподели впечатления от извършената манипулация? Аз за четвъртък съм замислил премахването му и смяната на спирачната течност, ако до тогава никой не изрази мнение и не ми мине котка път, след това ще споделя какви са позитивите или негативите от всичко...
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Здравейте колеги и честит празник. Днес премахнахме ''гадта'' (CDV клапана) и сменихме спирачната течност. От малкото навартяни километри след това, мога да изтъкна само позитиви от премахването му. Най вероятно и смяната на спирачната течност е повлияла повече от добре, защото няма да ви казвам каква тиня беше старата, няма да се учудя ако никога не е сменяна тази течност. Интересното беше, че при махането на клапана изтече малко по читава течност (жълтеникава) каквато по принцип си е. Явно там се е била позапазила по някакъв начин?! Иначе доста поолекна самия педал, смяната на предавките също се подобри значително, самия съединител е по директен, по жив ако мога така да кажа, лашкането също изчезна или почти го няма. Това дето коментирахме малко по в началото на темата, че се усещат зъбите при превключването, също значително намаля, почти го няма вече. Значително намаля и пристъргването при включване на втора предавка, но не е изчезнало. Тук може би си имам проблеми я с кутия (синхронизатор), я със съединител, нямам идея. Като негативи за момента нищо не мога да кажа, просто много малко съм я карал, но за мен експеримента с премахването, ако мога така да кажа е повече от положителен за момента. Ще навъртя още километри и ако се запази всичко както е в момента, ще и сложа и една присадка в скоростната кутия, ако има някакво захабяване да го по замаскирам и ще си я търкалям така за момента. Качвам и снимки на клапана. Вътре няма нищо, просто едно стеснение, явно е сложено с идеята да щади съединителя и да намалява дебита на спирачната течност... Това е за момента от мен. Хубав ден на всички. 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Трудна ли е манипулацията колега ? Като сложиш добавка в скоростната кутия , сподели каква и помисли за ново масло в кутията . И аз се чудя дали да го сменя , че при мен пък като я покарам доста почва да ромоли на свободен ход( лагер първичен вал като диагноза след доста четене ) . Веднъж го смених ама със 75w80 , сега се чудя за 75w90 просто да замаскирам проблема , няма какво да се лъжем 

- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем със ръчна 6-степенна скоростна кутия
Не мога да кажа, не го правих аз махането на клапана, нямам нито условия, нито инструменти, но ако може да се вярва на това което четох, не би трябвало да е, стига да имаш все пак някакви елементарни познания в областта.
Маслото го смених, това беше първото нещо дето направих и се надявах да помогне, но уви, имаше леко подобрение, но много малко. Сложих оригинално, такова каквото си излиза по рама. Иначе не мисля, че трябва да слагаш различно от предписаното, т.е. ти вискозитета ще си го запазиш, ще вдигнеш само топлинния индекс, но не съм сигурен, че ще помогне в случая, може и да бъркам и дано.
За момента мисля да я покарам така, седмица-две, да натрупам впечатления и да видя дали ще се запази това дето написах в предния си пост или ще има промени някакви. Добри, лоши, ще видим. От днешното каране, само втора продължи да ме дразни, но е доста по-добре сега. Вчера преди манипулацията в задръстването, толкова много ме издразни, че в един момент със замах и злоба включвах от 1ва на 2ра и от 2ра на 3та, чак се стреснах да не си метна топката на скоростния лост я напред я назад.
Ако нещата си останат такива ще сложа някаква присадка и да се надяваме, че ще замаскираме нещата. Каква още нямам идея, трябва да почета малко по въпроса, да поразпитам и ще го решавам, след това ще кажа каква и помогнала ли е. Не ми се отварят скорости за да сменям синхронизатори, пък и нямам никакви шумове от кутията поне за момента. Ще го мисля с времето. 
ПС: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... ecb6175952 , това е темата по която се водех най-вече, старичка, но доста полезна, колегата в първия пост обяснява кое, как и защо...
Също така и тук има няколко дискусии по темата за ''гадта'': https://www.google.bg/webhp?sourceid=ch ... wer-bg.net
Маслото го смених, това беше първото нещо дето направих и се надявах да помогне, но уви, имаше леко подобрение, но много малко. Сложих оригинално, такова каквото си излиза по рама. Иначе не мисля, че трябва да слагаш различно от предписаното, т.е. ти вискозитета ще си го запазиш, ще вдигнеш само топлинния индекс, но не съм сигурен, че ще помогне в случая, може и да бъркам и дано.



ПС: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... ecb6175952 , това е темата по която се водех най-вече, старичка, но доста полезна, колегата в първия пост обяснява кое, как и защо...
Също така и тук има няколко дискусии по темата за ''гадта'': https://www.google.bg/webhp?sourceid=ch ... wer-bg.net
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани