Всмукателен колектор 320ci - помощ!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 27.02.2016
Кара: 320ci 150hp

Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от BMW_320CI » 15 Авг 2016, 21:38

Здравейте,колеги имам доста странен проблем. Колата ми е с М52 мотор,след смяна на гумички на дюзите и гарнитура на всмукателния колектор майстора ме увери че мотора не смуче от никаде вързух след дебитомера. Понеже исках да се уверя и аз направих едно кръгче с колата и преди да я изгася пред сервиза отворих капака и изгасих мотора. Чуваше се шум някъде отзад /5-6 цилиндър/ все едно издиша от там. Майстора вика ОК е .
Днес реших да тествам колектора с бензин и спринцовка и се оказах прав. От гарнитурата на колектора на 3,4,5 цилиндър смуче въздух но само на загрял мотор,студена не дърпа въздух.
Какво да правя? Гарнитурата е нова /Elring/. Да взема ли друга гарнитура или колектора е крив? Какво може да е объркано при монтажа на тая гарнитура че да смуче въздух?

Благодаря.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 6.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46
Мечтае да кара: Камаз

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от Porney » 16 Авг 2016, 0:27

BMW_320CI написа:Здравейте,колеги имам доста странен проблем. Колата ми е с М52 мотор,след смяна на гумички на дюзите и гарнитура на всмукателния колектор майстора ме увери че мотора не смуче от никаде вързух след дебитомера. Понеже исках да се уверя и аз направих едно кръгче с колата и преди да я изгася пред сервиза отворих капака и изгасих мотора. Чуваше се шум някъде отзад /5-6 цилиндър/ все едно издиша от там. Майстора вика ОК е .
Днес реших да тествам колектора с бензин и спринцовка и се оказах прав. От гарнитурата на колектора на 3,4,5 цилиндър смуче въздух но само на загрял мотор,студена не дърпа въздух.
Какво да правя? Гарнитурата е нова /Elring/. Да взема ли друга гарнитура или колектора е крив? Какво може да е объркано при монтажа на тая гарнитура че да смуче въздух?

Благодаря.


метална ли е ако е червен силикон помага, и я стегни с динамометричен ключ да е еднакво навсякаде и почни от цилиндрите където издиша. И аз съм имал проблем с елринг гарнитурите отпред на капака на ангренажната верига и ми се наложи да спра теча с червен силикон но става едно мазало ...
Ако всичко траеше вечно, нищо нямаше да е ценно!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 27.02.2016
Кара: 320ci 150hp

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от BMW_320CI » 16 Авг 2016, 7:48

Колега,колектора е пластмасов,а гарнитурата е гумена. Незнам дали ще стане със силикон....и аз го мислих като вариант. Да пробвам с друга гарнитура ли....вече нз. :banghead:
Явно тия elring не са добри гарнитури за БМВ.
Възможно ли е колектора да е крив?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 27.02.2016
Кара: 320ci 150hp

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от BMW_320CI » 16 Авг 2016, 13:04

Ако някой колега е сменял тази гарнитура нека да напише каква марка е купил.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 6.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46
Мечтае да кара: Камаз

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от Porney » 25 Авг 2016, 23:41

BMW_320CI написа:Колега,колектора е пластмасов,а гарнитурата е гумена. Незнам дали ще стане със силикон....и аз го мислих като вариант. Да пробвам с друга гарнитура ли....вече нз. :banghead:
Явно тия elring не са добри гарнитури за БМВ.
Възможно ли е колектора да е крив?


Неизкри, че колектора може да се изкриви тои само меже да се спука нагори или урони по скоро метала да се изкриви на главата поизтъркай го с финна шкурка но ако ти е писнало вече почвай с силикона аз така се спасих
Ако всичко траеше вечно, нищо нямаше да е ценно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от zvetiko » 26 Авг 2016, 9:50

Какво да правя? Гарнитурата е нова /Elring/. Да взема ли друга гарнитура или колектора е крив? Какво може да е объркано при монтажа на тая гарнитура че да смуче въздух?


Стяга се с динамометричен ключ- без него вероятността да се презатегне, незатегне или затегне неравномерно е доста голяма.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 27.02.2016
Кара: 320ci 150hp

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от BMW_320CI » 26 Авг 2016, 12:07

zvetiko написа:
Какво да правя? Гарнитурата е нова /Elring/. Да взема ли друга гарнитура или колектора е крив? Какво може да е объркано при монтажа на тая гарнитура че да смуче въздух?


Стяга се с динамометричен ключ- без него вероятността да се презатегне, незатегне или затегне неравномерно е доста голяма.

Купих колектор 2ра ръка и се оправиха пробойните хахаха.Използвахме динамоментичен ключ на 15 нютона при монтажа. :yes:
Проблема сега е че и 2те сонди ми дават грешка са богата смес. Едната е чисто нова Бош.
Трием грешките и адаптираме компа,всичко е наред докато не превключи на газ.
Когато работи на газ сондите дават доста големи корекций.
Някои има ли идея от какво може да е?
Щуцерите на газта в колектора са ми 7см.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от dreadx » 27 Авг 2016, 0:20

Като кажеш 320ci на бензин, по-може да се разбере за какво става въпрос, понеже бензиновата инсталация е фабрична.
А какво става на газ? - зависи донякъде от коректната работа на бензин, от коректното състояние на налягането във всмукателния колектор (ако дърпа въздух може да го бърка).

Също от коректната работа на изпарителя (може да е замърсен), на дюзите.. от правилни настройки на газовия компютър и т.н.. И докато за бензиновата система може да знаем, защото е стандартна - за последните неща няма как да хвърляме боб. - предполагам, че е газов инжекцион и до там. А каква марка компютър, какъв изпарител, какви дюзи и т.н. - в какво състояние са, на колко хиляди км?

Имаш ли диагностика за газовия компютър? - например за да прочетеш какво е налягането на газта в изпарителя?

Може ли някой да е настройвал газовия комп. да работи съобразно лошите уплътнения на колектора и допълнително засмукания въздух? (- и сега да му идва в повече газта). Преди ремонта нямало ли е никакъв проблем - гледал ли си, че по ламбда сондите няма разлика между работа на бензин и на газ?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 27.02.2016
Кара: 320ci 150hp

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от BMW_320CI » 27 Авг 2016, 0:41

dreadx написа:Като кажеш 320ci на бензин, по-може да се разбере за какво става въпрос, понеже бензиновата инсталация е фабрична.
А какво става на газ? - зависи донякъде от коректната работа на бензин, от коректното състояние на налягането във всмукателния колектор (ако дърпа въздух може да го бърка).

Също от коректната работа на изпарителя (може да е замърсен), на дюзите.. от правилни настройки на газовия компютър и т.н.. И докато за бензиновата система може да знаем, защото е стандартна - за последните неща няма как да хвърляме боб. - предполагам, че е газов инжекцион и до там. А каква марка компютър, какъв изпарител, какви дюзи и т.н. - в какво състояние са, на колко хиляди км?

Имаш ли диагностика за газовия компютър? - например за да прочетеш какво е налягането на газта в изпарителя?

Може ли някой да е настройвал газовия комп. да работи съобразно лошите уплътнения на колектора и допълнително засмукания въздух? (- и сега да му идва в повече газта). Преди ремонта нямало ли е никакъв проблем - гледал ли си, че по ламбда сондите няма разлика между работа на бензин и на газ?
Колега,мислим еднакво. Преди да разберем,че дъроа въздух от колектора колата ходи 3 пъти на газаджия докато я нагласи да не гасне в движение. Дори и тогава обаче не ми каза нищо за сондите. Гледахме ги на живи данни и всичко ОК.
Разбрах че дърпа въздух сам. След гасене на мотора се чуваше 7-8 сек. съскащ звук. Закарах я пак и разбрахме,че дърпа от гумичките на бензиновите дюзи и гарнитурата на колектора. Всичко е сменено!
Днес се замислих,че настройките /въртя налягането от изпарителя майстора/ са направени тогава когато дърпаше въздух. След подмяната на гумичките и тн. изпарителя не е пипан. Направи и само една адаптация.
Газовия инжекцион ми е StarGas. Дюзите са някакви съранни 2×3 като плочки/Stargas Atlas/ . Знам че едната струва 380лв. Газовия инжекцион е монтиран 2014г. не от мен и незнам на колко километра е.
Изпарителя го тества в движение. Аз карам,той с лаптопа до мен. Всичко Ок.
Дебитомера същоне Ок.
Според мен в момента и идва много газта инза това ми прави тия мизерий със сондите. Само се набутах със 160лв. за нова. :banghead:
Това обаче че го разбера във вторник като отида при газаджията. Задължително ще пиша какво е станало.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 27.02.2016
Кара: 320ci 150hp

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от BMW_320CI » 27 Авг 2016, 0:46

Аааа забравих да напиша,че в момента на бензин със сондите няма проблем. Като превключа на газ и почват да играят здраво.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от dreadx » 27 Авг 2016, 2:40

Тези StarGas + рейка ATLAS (Matrix) имам чувството, че фабрично са монтирани на всички италиански BMW-та.. :)

И колегата ми е със същия ГИ - наистина работеше много добре. Обаче рейките взеха да му правят проблеми и ги сменихме с Валтек за по 62 лв./бр. - та цялата седмица му ръчкаме инжекциона (изпарителят също се нуждаеше от профилактика и т.н.) Сега малко по-лошо върви при големи натоварвания, ама 2 по 300 лв. за рейки - няма да си купи нови от същите, това е ясно.

Поне го разучих StarГаз-ът - когато пуснеш калибрация обръща на бензин и чака да се стабилизира бензиновият компютър. После пробва с различни коефициенти на дюзите и като види, че сместа е ок - решава, че така ще я дозира. Обаче при теб се е налагало да пуска повече газ, за да му дойде сместа, която сега ще се окаже излишно в повече. Може би в същата посока газаджията е вдигнал налягането от изпарителя и сега трябва да го върне както си е било.

За такива настройки по газовото не е лошо да си намериш отнякъде един кабел (обикновен конвертор USB-RS232) - можеш и сам да си го сглобиш за до 10 лв., или да си намериш готов за около 20 лв. А програмата мога да ти я пратя, имаше я навсякъде в нет-а.
/Ако си от София, бих ти услужил и с моя, но остана при колегата и няма да го видя преди понеделник./

На колегата ми освен всичко друго му беше запушено и вакуумното маркуче към изпарителя - обаче не ми се бъркаше до тъпия клапан за картерните газове, от където беше взет вакуумът -- и го издърпах от някакъв резервен щуцер при входа на колектора, където имаше една тапа (- ако имаш такива тапи, наглеждай ги да не са се спукали, извадили и т.н. - четох, че правят проблеми). Важно е този вакуум да работи, но лесно се проверява като извадиш маркучето и видиш дали смуче.

Щом ламбда сондите работят коректно на бензин, значи си работят и не е проблемът в тях. (- по принцип щом дават от 0 до 0.9 волта, значи си работят)
Проблемът е, че бензиновият компютър вижда богатата смес и за да закрепи правилното съотношение между гориво и въздух, му се налага да внесе сериозни корекции във времената на бензиновите дюзи. В резултат двигателят може и да не успява да държи стабилен празен ход и т.н.

При теб има ли проблеми с празния ход?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 27.02.2016
Кара: 320ci 150hp

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от BMW_320CI » 27 Авг 2016, 9:02

dreadx написа:Тези StarGas + рейка ATLAS (Matrix) имам чувството, че фабрично са монтирани на всички италиански BMW-та.. :)

И колегата ми е със същия ГИ - наистина работеше много добре. Обаче рейките взеха да му правят проблеми и ги сменихме с Валтек за по 62 лв./бр. - та цялата седмица му ръчкаме инжекциона (изпарителят също се нуждаеше от профилактика и т.н.) Сега малко по-лошо върви при големи натоварвания, ама 2 по 300 лв. за рейки - няма да си купи нови от същите, това е ясно.

Поне го разучих StarГаз-ът - когато пуснеш калибрация обръща на бензин и чака да се стабилизира бензиновият компютър. После пробва с различни коефициенти на дюзите и като види, че сместа е ок - решава, че така ще я дозира. Обаче при теб се е налагало да пуска повече газ, за да му дойде сместа, която сега ще се окаже излишно в повече. Може би в същата посока газаджията е вдигнал налягането от изпарителя и сега трябва да го върне както си е било.

За такива настройки по газовото не е лошо да си намериш отнякъде един кабел (обикновен конвертор USB-RS232) - можеш и сам да си го сглобиш за до 10 лв., или да си намериш готов за около 20 лв. А програмата мога да ти я пратя, имаше я навсякъде в нет-а.
/Ако си от София, бих ти услужил и с моя, но остана при колегата и няма да го видя преди понеделник./

На колегата ми освен всичко друго му беше запушено и вакуумното маркуче към изпарителя - обаче не ми се бъркаше до тъпия клапан за картерните газове, от където беше взет вакуумът -- и го издърпах от някакъв резервен щуцер при входа на колектора, където имаше една тапа (- ако имаш такива тапи, наглеждай ги да не са се спукали, извадили и т.н. - четох, че правят проблеми). Важно е този вакуум да работи, но лесно се проверява като извадиш маркучето и видиш дали смуче.

Щом ламбда сондите работят коректно на бензин, значи си работят и не е проблемът в тях. (- по принцип щом дават от 0 до 0.9 волта, значи си работят)
Проблемът е, че бензиновият компютър вижда богатата смес и за да закрепи правилното съотношение между гориво и въздух, му се налага да внесе сериозни корекции във времената на бензиновите дюзи. В резултат двигателят може и да не успява да държи стабилен празен ход и т.н.

При теб има ли проблеми с празния ход?
Благодаря за изчерпателния отговор,колега. Аз също ги виждам така нещата.
Сондите работят 0.1 до 0.8 но играят яко в този диапазон когато е на газ.
Вакума на изпарителя работи,ново е маркучето.
Тапите в задната част на колектора са нови. Колектора е огледан от всякъде. Все пак го сваляхме 4 пъти с майстора.
Проблеми с празния ход нямам. Тоест веднага след като спра на светофар ми падат до 500 оборотите,но не всеки път. Това го прави и на бензин. :banghead:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от bioz » 27 Авг 2016, 9:33

Ако е двоен ванус ти трябват дълги щуцери и читав газаджия

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 27.02.2016
Кара: 320ci 150hp

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от BMW_320CI » 27 Авг 2016, 10:43

bioz написа:Ако е двоен ванус ти трябват дълги щуцери и читав газаджия

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

Двоен ванос е. Газаджията по мои наблюдения си разбира от работата.
Като каза ванос интересното при мен е,че когато е карана на газ колата след продължителен престой 24часа първия старт ваносите чагъртат за 20-30 секунди.
Когато изтрием адаптацийте и го адаптираме на ново бензиновия комп. и карам само на бенц. ваносите не се чуват след същия престой.
Още преди 1 месец в Хеед91 ми казаха че газовата прави мизерий и бъркала бензиновия комп. Заради това ми светеха EML+Asc лампите и колата влизаше в авариен режим.Записваше и грешка на дроселовата клапа.Всъщност може и заради паразитния въздух да е влизала в авариен режим .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!

Мнение от zvetiko » 27 Авг 2016, 11:43

BMW_320CI написа:Аааа забравих да напиша,че в момента на бензин със сондите няма проблем. Като превключа на газ и почват да играят здраво.


Сондите по принцип трябва да играят, след като го правят от 0.1 до 0.8V , значи работят. Това означава, че и записаната грешка е реална. Лошото, е че неправилната работа на газ, води до неправилни бензинови времена, което пък задълбочава неправилната работа на газ. Трябва да изключиш газовият компютър и да покараш стотина километра градско, само на бензин, за да се направят бензиновите адаптации при различни режими на работа на двигателя, след което да се направят и газовите настройки.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook