Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с. - РЕШЕН !!!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с. - РЕШЕН !!!

Мнение от philipz » 01 Юли 2016, 15:16

Здравейте колеги !

Забелязвам , че като превключа от 2-ра ( на около 2500-2600 оборота ) на 3-та скорост ( вече на около 2000 оборота ) , колата се чуди секунда - две преди да ускори напълно .

Интересното е ,че като ускорявам да речем само на 3-та от около 1200 -1500 оборота , колата си наема и като стигне 2000 оборота няма и спомен от проблема , ускорява си нормално . Същото важи и за всяка друга предавка при тези обстоятелства. Също така като примерно съм се позастоял на 3-та в тези обороти ( около 2000 ) , колата пак си тръгва веднага . Случва се само като превключвам и колата попада в тези обороти.

Чистен е МАP сензора ( беше позапушен ) , MAF сензора си е чист и работи добре , адаптирахме го наново за профилактиката. Преди година са сменени и вакуумните трасета , също така е изолиран вакуумния резервоар ( т.нар тулумба) , Но това забавяне от скоро ми се появи .

Не знам дали може да е от жегите . Дайте идея кои стойности трябва да гледам на живо - предполагам стойностите на дебитомера и на налягане на турбото ( дефакто стойностите се взимат от MAP сензора ). До колкото знам , като ги гледам на инпа , nominal и actual стойностите трябва да се доближават или да са почти едни и същи.


Възможно ли е да сме повредили мап сензора при почистването колеги ? Доста внимателно го почистихме . Ако беше повреден нямаше въобще да ми набира колата , не е ли това логиката ? Грешки преди и след манипулациите не е записвала колата .

Благодаря за отделеното време колеги ! :bowdown:
Последна промяна philipz на 15 Юли 2016, 13:50, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от awful » 01 Юли 2016, 15:22

Контролера на ЕГР или самия тои , откачи маркуча и пробваи , нали това ако егр не е изолиран.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от philipz » 01 Юли 2016, 15:27

Не е изолиран , само е чистен преди 3-4 месеца . Доскоро нямах такъв проблем , аз затова се насочих към нещата , които сме чистили и сваляли .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от zvetiko » 01 Юли 2016, 17:55

Мисля, че МАР сенсора може да се изключи- аз поне съм виждал или работещ или неработещ. Може да се разглежда като манометър, който дава информация на DDE за налягането в смукателният колектор- не може в зависимост от начина на превключване на предавките, един път да работи коректно, друг път да не работи, при това в определен диапазон.

С EGR- а е добра идея, може да се управлява неправилно.

А може да се окажат и запушени дюзи- при по-рязко ускоряване да не могат да осигурят необходимото количество гориво в необходимият момент. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от virtualchild » 01 Юли 2016, 18:58

Голяма разлика при мен имаше смяната на въздушния филтър.
Не беше сменян година и като излязох на магистралата за първи път, точно на 2000 оборота имаше яко шум и тресене на ауспуха.
После вече се нормализирагха нещата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от philipz » 01 Юли 2016, 20:24

Ще пробвам с егр като го изолирам за теста - доколкото разбрах , може да се изолира и софтуерно ? Как ? Ако просто махна за теста вакуумната тръба , която влиза в управлението на егр и я затапя , ще има ли проблем ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 792
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от choio » 01 Юли 2016, 21:07

philipz написа:Ще пробвам с егр като го изолирам за теста - доколкото разбрах , може да се изолира и софтуерно ? Как ? Ако просто махна за теста вакуумната тръба , която влиза в управлението на егр и я затапя , ще има ли проблем ?


Да ще влезе в авариен и може би ще светне чека щото работи заедно с дебитомера и той ще дава грешни данни. Според мен говориш за така наречената турбо дупка...колкото и да има променлива геометрия и т.н си съществува,и е около тея обороти особено като смениш предавка. Не случайно се почнаха да ги правят с по 2-3- та даже и с 4 турбинки.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от Oleg-16V » 02 Юли 2016, 12:22

choio написа:Да ще влезе в авариен и може би ще светне чека щото работи заедно с дебитомера и той ще дава грешни данни. Според мен говориш за така наречената турбо дупка...колкото и да има променлива геометрия и т.н си съществува,и е около тея обороти особено като смениш предавка. Не случайно се почнаха да ги правят с по 2-3- та даже и с 4 турбинки.

Моето бмв такъв проблем няма и направо избухва още на 1800 оборота никакъв лаг и никакви забавяния.Проблема в неговия случай може да е от доста фактори като например:
1.Проблем с турбото.
2.Управление на турбото.
3.Проблем с турбо пътища и спукан интеркулер.
4.Проблем с някой вакуум и егр.
5.Дюзи е по слабо вероятно.
6.Трябва да се закачи колата на диагностика и да се прегледа внимателно.
7.Хубаво е да се закачи бууст-метър и да се закачи преди всмукателния колектор,за да се провери действително какво е налягането,което прави турбото и дали не пада при покачване на по-високи обороти.И изобщо какво налягане прави при 1500 оборота,какво при 2000 и т.н.И ще стане ясня картинката.
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 792
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от choio » 02 Юли 2016, 13:09

Oleg-16V написа:
choio написа:Да ще влезе в авариен и може би ще светне чека щото работи заедно с дебитомера и той ще дава грешни данни. Според мен говориш за така наречената турбо дупка...колкото и да има променлива геометрия и т.н си съществува,и е около тея обороти особено като смениш предавка. Не случайно се почнаха да ги правят с по 2-3- та даже и с 4 турбинки.

Моето бмв такъв проблем няма и направо избухва още на 1800 оборота никакъв лаг и никакви забавяния.Проблема в неговия случай може да е от доста фактори като например:
1.Проблем с турбото.
2.Управление на турбото.
3.Проблем с турбо пътища и спукан интеркулер.
4.Проблем с някой вакуум и егр.
5.Дюзи е по слабо вероятно.
6.Трябва да се закачи колата на диагностика и да се прегледа внимателно.
7.Хубаво е да се закачи бууст-метър и да се закачи преди всмукателния колектор,за да се провери действително какво е налягането,което прави турбото и дали не пада при покачване на по-високи обороти.И изобщо какво налягане прави при 1500 оборота,какво при 2000 и т.н.И ще стане ясня картинката.


Просто познавам момчето и се опсихарява...сигирен съм че колата му е наред...ако помислиш едва ли ако има проблем той ще да е само от 2 ра на 3 та ама както и да е. Твойта кола е друга бира не я сравнявай със стокова такава...качи се на стокова такава и ще разбереш за какво говори. На скоро и мен така ме накараха да се кача на стокова повярвай ми...мислех си че не се мести тази кола...а колата си беше в перфвктно здраве. Със здраве :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от philipz » 02 Юли 2016, 17:27

Oleg-16V написа:
choio написа:Да ще влезе в авариен и може би ще светне чека щото работи заедно с дебитомера и той ще дава грешни данни. Според мен говориш за така наречената турбо дупка...колкото и да има променлива геометрия и т.н си съществува,и е около тея обороти особено като смениш предавка. Не случайно се почнаха да ги правят с по 2-3- та даже и с 4 турбинки.

Моето бмв такъв проблем няма и направо избухва още на 1800 оборота никакъв лаг и никакви забавяния.Проблема в неговия случай може да е от доста фактори като например:
1.Проблем с турбото.
2.Управление на турбото.
3.Проблем с турбо пътища и спукан интеркулер.
4.Проблем с някой вакуум и егр.
5.Дюзи е по слабо вероятно.
6.Трябва да се закачи колата на диагностика и да се прегледа внимателно.
7.Хубаво е да се закачи бууст-метър и да се закачи преди всмукателния колектор,за да се провери действително какво е налягането,което прави турбото и дали не пада при покачване на по-високи обороти.И изобщо какво налягане прави при 1500 оборота,какво при 2000 и т.н.И ще стане ясня картинката.


1. Турбото е на 80-85 000 км , сменено оригинално Garret GT2260V ( информация от производителя Honeywell директно ) , гледано на диагностика в движение , от ниски обороти (около 1600 ) за има няма 30-40 метра прави 2.5 бара . ( сега не знам абсолютно налягане ли се води или не , не му разбирам толкова ). Луфт на студената перка никакъв .
2. Актуатора и той е нов , всички вакуумни маркучи са сменени преди година , не вярвам да са се сцепили пак , но ще ги огледам . Горния тест , който описах говори за бързодействието на управлението на турбото.
3. Турбопътищата са със сменени уплътнения и основно почистени и прегледани , нямат пробиви . Само маркуча - коляно дето влиза в ЕГР-а съм сменил , но е захванат изключително здраво и самия маркуч е здрав ( все още ) . Със спукан маркуч колата пак си вървеше по същия начин . Вярно , че не беше много и спукан де.
4 . ЕГР предстои да проверя - наскоро целият колектор е чистен, барабар с ЕГР-а .
5. Дюзите също ще подлежат на проверка , но не откривам логика колата след това да тръгва както си трябва , а дюзите да са зле.

За сега съм се ориентирал първоначално към ЕГР , евентуално нещо по MAP -а или MAF да сме прецакали като сме ги почиствали и адаптирали MAF-а .Не изключвам и високите температури да си оказват влияние , все пак въздуха е доста по-беден на кислород. Това има огромно значение за турбо мотор.

Странно е как само при превключване от 2-ра на 3-та в тези обороти се усеща , а ако се движиш само на 3-та та дори и от по-ниски обороти , няма никакъв проблем :roll:

Ако имате още предложения , не се колебайте да ги предлагате. :yes: :bowdown:

@choio - може и да съм изперкал вече да :D :D :D :D :D :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от zvetiko » 03 Юли 2016, 22:30

5. Дюзите също ще подлежат на проверка , но не откривам логика колата след това да тръгва както си трябва , а дюзите да са зле.


Но МАР сенсора може. :D

7.Хубаво е да се закачи бууст-метър и да се закачи преди всмукателния колектор,за да се провери действително какво е налягането,което прави турбото и дали не пада при покачване на по-високи обороти.И изобщо какво налягане прави при 1500 оборота,какво при 2000 и т.н.И ще стане ясня картинката.


Проблема не е глобален, а е в зависимост от начина на превключване на скоростите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от philipz » 03 Юли 2016, 22:33

Изолирах ЕГР-а ( болтче във вакуумното управление ) , има доста голяма разлика , колата е с осезаемо по-добро бързодействие . Грешка не ми изкара , а покарах 10 км поне .Може би защото колата ми е ЕВРО 3 . Кой знае :roll: . Ще покарам така няколко дни да видим как ще се отрази на колата . Ще ви държа в течение колеги :yes: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от philipz » 04 Юли 2016, 13:54

Днес колата се усети и светна чек - а на таблото . Иначе ефекта е като цяло положителен, колата реагира по-бързо . Върнах си вакуума на егр-а , но лампата не угасна , предполагам трябва да се изчисти грешката , нали така ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 792
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от choio » 04 Юли 2016, 19:19

philipz написа:Днес колата се усети и светна чек - а на таблото . Иначе ефекта е като цяло положителен, колата реагира по-бързо . Върнах си вакуума на егр-а , но лампата не угасна , предполагам трябва да се изчисти грешката , нали така ?


Време беше :lol: след 10- тина рестарта обикновено гасне сам. Естествено че е положително като ти набива ебати гняста в мотора ама няма как. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1121
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.

Мнение от MMG » 04 Юли 2016, 19:33

Да питам и аз нещо, като сме на тема ЕГР. Като се затапи възможно ли е колата да припушва по-малко? Питам, защото си правих експеримент-затапих вакума на ЕГР-а и ми се стори, че при форсиране, а и не само или не изпушва, или го прави по-малко.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook