правилна работа на виско перка е46 330д 204 к.с.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
правилна работа на виско перка е46 330д 204 к.с.
Здравейте колеги !
Бяхме свалили виско перката по други причини и реших да я сменя , така и така е свалена . Закупих Hella - Behr ( 1:1 с оригиналната ) , като най-добрата опция за колата .
Не мога да разбера обаче как точно работи това виско - на топъл мотор сега в жегите , първо , че не се чува никога този просволут звук от виското ( като старите мерцедеси бусовете дето виеха ) , второ - гася топъл мотор ( скрито меню 95 градуса ) и виското мога да го движа известно време сравнително свободно . След като го повъртя малко и започва да стяга и става доста по - трудно да го въртя . Това на загасен мотор . Пробвах и на работещ загрял на място мотор , да спра виското с вестник , не го спира , даже не знам дали въобще го и забавя .
Изгледах доста клипове как трябва да работи правилно виско перка и в общи линии извода е ,че на загрял мотор трябва веднага след гасенето да е много трудно да я завъртиш на ръка . И в жегите да се чува това виене като стар мерцедес .
Колата ми не загрява повече от 95 градуса ( това е в градски условия и задръствания и 35 градуса температура навън ) . С предишното оригинално виско също никога не е загрявала .
Молбата ми е колегите с този мотор да проверят тяхното виско как точно работи и ако може да ми споделят , да знам какво да правя , защото човека от когото го купих е готов да ми го смени или да си ми върне парите .
Благодаря ви предварително

Бяхме свалили виско перката по други причини и реших да я сменя , така и така е свалена . Закупих Hella - Behr ( 1:1 с оригиналната ) , като най-добрата опция за колата .
Не мога да разбера обаче как точно работи това виско - на топъл мотор сега в жегите , първо , че не се чува никога този просволут звук от виското ( като старите мерцедеси бусовете дето виеха ) , второ - гася топъл мотор ( скрито меню 95 градуса ) и виското мога да го движа известно време сравнително свободно . След като го повъртя малко и започва да стяга и става доста по - трудно да го въртя . Това на загасен мотор . Пробвах и на работещ загрял на място мотор , да спра виското с вестник , не го спира , даже не знам дали въобще го и забавя .
Изгледах доста клипове как трябва да работи правилно виско перка и в общи линии извода е ,че на загрял мотор трябва веднага след гасенето да е много трудно да я завъртиш на ръка . И в жегите да се чува това виене като стар мерцедес .
Колата ми не загрява повече от 95 градуса ( това е в градски условия и задръствания и 35 градуса температура навън ) . С предишното оригинално виско също никога не е загрявала .
Молбата ми е колегите с този мотор да проверят тяхното виско как точно работи и ако може да ми споделят , да знам какво да правя , защото човека от когото го купих е готов да ми го смени или да си ми върне парите .
Благодаря ви предварително



- mi6obmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 12.05.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, Е53
- Мечтае да кара: ново
Re: правилна работа на виско перка е46 330д 204 к.с.
Така си работи, както сам си установил вече май. Щом не можеш да го спреш, докато работи, значи е наред, така че карай смело.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: правилна работа на виско перка е46 330д 204 к.с.
Перката за охлаждане трябва да върти с около 85% процента от оборотите на коляновият вал, до около 4000 оборота. Външно това се изразява в очевидно вдигане на дебита на въздуха през радиатора, с много силна въздушна струя- очевидно е, че разликата във въздушният поток, създаден от перка с голяма повърхност, ще е огромна и осезателна при въртенето и със 700 и при въртенето и с 4000 оборота- това се изразява в силно "фучене" и разрошване на косата ти, ако имаш достатъчно, когато застанеш от страни на дифузьора.
Правилната работа може да се премери и с оборотомер, ако имаш. 


- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: правилна работа на виско перка е46 330д 204 к.с.
Доста прочетох и изгледах по темата колеги за принципа на работа на виско съединителите .
При достигната работна температура на двигателя , пипам радиатора с ръка , студен е , не пари въобще . А виско съединителя има отпред една биметална пластина , която като се загрее активира съединителя и перката се забързва. Но как да се загрее тази пластина , при условие , че радиатора е студен. Дайте акъл колеги . Предполагам е хубаво нещо , че радиатора е хладен .
Друг интересен факт е , като на място форсирам колата , температурата от скритото меню пада с около 3-4 градуса , после като престана с форсирането , се нормализира. Обаче фучане на виско не чувам.
Пак казвам , проблеми с прегряване не съм имал никога колеги . Пълен е филма.
При достигната работна температура на двигателя , пипам радиатора с ръка , студен е , не пари въобще . А виско съединителя има отпред една биметална пластина , която като се загрее активира съединителя и перката се забързва. Но как да се загрее тази пластина , при условие , че радиатора е студен. Дайте акъл колеги . Предполагам е хубаво нещо , че радиатора е хладен .
Друг интересен факт е , като на място форсирам колата , температурата от скритото меню пада с около 3-4 градуса , после като престана с форсирането , се нормализира. Обаче фучане на виско не чувам.
Пак казвам , проблеми с прегряване не съм имал никога колеги . Пълен е филма.

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: правилна работа на виско перка е46 330д 204 к.с.
Мисля че, виското се загрява от мотора, а не от радиатора
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: правилна работа на виско перка е46 330д 204 к.с.
philipz написа:Доста прочетох и изгледах по темата колеги за принципа на работа на виско съединителите .
При достигната работна температура на двигателя , пипам радиатора с ръка , студен е , не пари въобще . А виско съединителя има отпред една биметална пластина , която като се загрее активира съединителя и перката се забързва. Но как да се загрее тази пластина , при условие , че радиатора е студен. Дайте акъл колеги . Предполагам е хубаво нещо , че радиатора е хладен .
Друг интересен факт е , като на място форсирам колата , температурата от скритото меню пада с около 3-4 градуса , после като престана с форсирането , се нормализира. Обаче фучане на виско не чувам.
Пак казвам , проблеми с прегряване не съм имал никога колеги . Пълен е филма.
Важно е вискозитетният съединител да включва по гореописаният начин, когато термостата е отворил и радиатора е загрял до работната температура на двигателя и тръгва да я минава. Или за да работи оптимално охлаждането на двигателя си има степени- най-напред през малкият кръг, при затворен термостат, след това термостата се отваря и се включва радиатора с голямата си охладителна повърхност, когато радиатора изчерпа възможностите си зацепва вискозитетният съединител за да увеличи потока на охлаждащият въздух, когато и той не е достатъчен се включва електрическата перка.
Така, че на студен радиатор, включването на вискозитетният съединител е безсмислено и само ще товари двигателя. Важно е какво се случва на топъл радиатор. От друга страна, един типичен дефект е когато вискозитетният съединител зацепва на студен двигател- ясно е, че това не трябва да се случва.
- dido_06
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 16.04.2014
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
- Мечтае да кара: Нещо М
Re: правилна работа на виско перка е46 330д 204 к.с.
Колега, сменях и аз виско, понеже се спираше много лесно с вестник и климатика не ми харесваше как работи като спра на светофар. Откакто сложих новото, стрелката за температурата е една идея по в ляво и не мърда грам, отделно климатика си работи екстра. Единствено ми се струва че вие въпросното виско при каране в града, като е 40 градуса (нормална температура за лятото в Русе), климатика на макс и след 2000-2200 оборота. Като е пуснат климатика пак на макс, карам градско, но е 30-34 градуса не вие грам виското. Ако стане в твоя град 40 градуса, надуй климатика и влез в задръстванията, тогава трябва да го чуеш. Да спомена, че и аз никога не съм прегрявал или нещо подобно, дори със старото виско. С него беше точно на 12ч. стрелката, с новото е на без 5-10. Не съм влизал в скритото меню.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: правилна работа на виско перка е46 330д 204 к.с.
Днес на магистрала Тракия , продължително изкачване на Траянови врата , темпомат на 150 км/ч , климатик , на скрито меню достигна 101 градуса , сигурно ако бях продължил изкачването , можеше и да вдигне още . Нормално ли е колеги ?
При такива скорости , виското няма значение , но аз питам дали е нормално ? В града с климатик и топло време , повече от 95-97 градуса не съм видял.
При такива скорости , виското няма значение , но аз питам дали е нормално ? В града с климатик и топло време , повече от 95-97 градуса не съм видял.
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: правилна работа на виско перка е46 330д 204 к.с.
philipz написа:Днес на магистрала Тракия , продължително изкачване на Траянови врата , темпомат на 150 км/ч , климатик , на скрито меню достигна 101 градуса , сигурно ако бях продължил изкачването , можеше и да вдигне още . Нормално ли е колеги ?
При такива скорости , виското няма значение , но аз питам дали е нормално ? В града с климатик и топло време , повече от 95-97 градуса не съм видял.
Моята при всяко продължително изкачване вдига към 100 градуса, че и нагоре, дори и при 90-100 км/ч. Рекордът ми е миналото лято - 107 градуса при продължително стръмно изкачване с доста газ на 40 градуса вънка и климатик. Стрелката за температурата не помръдна. Нагорнището свърши и не разбрах дали ще продължи да загрява, но си имам едно наум.
На магистралата със 160 км/ч постоянна скорост ми показваше 99 градуса на равно при 25 градуса външна. По принцип щом е между 90 и 107 градуса трябва да е нормално. Не знам дали обаче е добре да се кара дълго време над 100 градуса. В града и на мен не ми вдига над 95-96 градуса. Виското си се чува отчетливо на загрял двигател с климатик, че дори и без климатик съм го чувал. Чува се дори и при 25 градуса външна темп. При мен обаче виското е сменяно и не знам дали е с оригинално. Оттам не знам дали звукът е автентичен. Може оригиналните/маркови вискота да не се чуват толкова отчетливо.

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани